Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest Jorryt

Barockpinto

Recommended Posts

Guest Jorryt

Her er bilder av min BP hingst, Hercules van Soma. Han ble STER på kåring, og at dermed fått avlsgodkjennelse.

post-82-1346600966,04.jpgpost-82-1346600990,39.jpgpost-82-1346601013,52.jpgpost-82-1346601039,99.jpg

Gratulerer, han er virkelig flott! Var selv tilstede på kåringen og ble positivt overrasket over bevegelsene hans. :)

Vet at det er en omdiskutert rase, og jeg har bare positivt å si om både han og rasen :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Guest Jorryt

Gratulerer, han er virkelig flott! Var selv tilstede på kåringen og ble positivt overrasket over bevegelsene hans. :)

Vet at det er en omdiskutert rase, og jeg har bare positivt å si om både han og rasen :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Takk for det. Jeg ble nesten litt overrasket selv, hjemme er han mer som en kjælegris, men han viste seg fint frem. Jeg syns det var mange fine hester på kåringen i år.

Har du noen filmsnutter av bevegelsene på rasen? :) Er det mye likt som hos friseren? Er ikke så veldig fan av bevegelsene til friser...:)

Guest Fluffy

Hm, må innrømme at jeg ikke trodde dette var en egen rase? Har det vært det lenge?

Guest Jorryt

Har du noen filmsnutter av bevegelsene på rasen? :) Er det mye likt som hos friseren? Er ikke så veldig fan av bevegelsene til friser...:)

Her er willem van nassau, far til min Hercules.

Se på denne videoen på YouTube:

BP er en utrolig flott rase, vi har ei BP-hoppe på stallen vår etter samme hingsten som Jorryt sin er etter! :)

Når det kommer til bevegelsen på disse hestene, tror jeg nok at det er individuelt hva hest til hest. Det kommer nok også an på % også. Hoppa som står på stallen vår har såklart mye frieser i stegene, men hun har også mye fra KWPN.

Jeg har ridd BP! Den var diger! Men en veldig hyggelig hest, likte bevegelsene også, selv om jeg egentlig trives best med ponnibevegelser smile.png

604109_10152286842405582_10638230289_n.j
Han ser ikke så diger ut på bildet. men han er et Flekkefjell!

Avelshingsten Approved BPS stallion Doerak BP08 er død. Han hadde en ulykke i stallen hvor han rullet seg eller noe, slo hodet og ble så skadet at de måtte avlive han. Han var nydelig.

Guest

Her er min lille stjerne som er etter Doerak:) Aurelia Van Doerak <3 født 2011 post-491-1364760597,78.jpg

Guest
Avelshingsten Approved BPS stallion Doerak BP08 er død. Han hadde en ulykke i stallen hvor han rullet seg eller noe, slo hodet og ble så skadet at de måtte avlive han. Han var nydelig.

helt forferdelig å miste en så flott hingst! Stakkars Anne <3

Jorryt; hvordan er rasefordelingen på hingsten din? Hvilke hopper kan den brukes på da?

I Nederland? :)

Synes hun sa det skulle være sørpå i april. Altså i Norge:)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Synes hun sa det skulle være sørpå i april. Altså i Norge:)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Kult! :)

Pleier å være Barockpinto kåring her i området (på soma friesergård) på våren, samt en på østlandet dagen før eller dagen etter den som er her.

Både i fjor og året før var det utstilling/kåring på sen-sommeren begge plasser :)

Men, er det ikke slik at BP ikke er regnet som rase i Norge? Eller henger jeg etter nå? De er himla fine altså! :)

Hva er Barockpinto? Frieser og fullblods?

For ett uvitenden knøl, som meg, så ser de nesten ut som Friesere med flekker. :)

Antar de er godkjente som en variant innen Norsk Varmblod Chiquita? Siden man kan bedekke de med Fredriksborger og få godkjent "varmblods ridehest".

Avl er jaggu ikke lett. :P

Blir smårar av alle de merkelige reglene. (Eks: Min søster har en hispanoaraber.(50% araber/50% PRE)

Godkjent i fra Sverige, med rødt pass. Hun ble bedekt med PRE hingst og føllet vil da IKKE bli godkjent, med mindre mor vises i Spania. Jadda..... Skal ikke være lett... det er ihvertfall helt sikkert.)

• Create New...