Jump to content

Utstyrstråden

Recommended Posts

• Replies 628
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg skal bestille disse fra Celeris: 

Jeg rir med strikkstigbøyler, synes ikke det er noe problem overhodet. 😁   Jeg vant en konkurranse på fb, og fikk velge design på pannereim. Pannereima heter siden, og jeg synes den ble veld

Dagens tips! Fluesprayen Centaura har jo blitt så poppis, men den er dyr og lite drøy i bruk. En 250 ml flaske koster alt fra 200-350 kr rundt om.    Hööks har en som har samma prosent (20%)

Posted Images

Kan strekke meg til å ri med tøyler med stoppere, men jeg blir sint av å ri med gummi :lol: 

Tror jeg uansett må skaffe meg et par lærtøyler med stoppere; på kandarhodelaget mitt trenger jeg to forskjellige tøylepar, og jeg bruker jo de vanlige tøylene mine på briodonen. Trøbbelet er at han har så lang hals, så alle de fiiine slette lærtøylene med kandartøylestump blir for korte med sånn omtrent en halvmeter :rolleyes:

Så tror kanskje jeg må innom Hööks og måle meg opp på tøylelengder.. Meh. 

• Liker 1
4 timer siden, Emsy skrev:

Kan strekke meg til å ri med tøyler med stoppere, men jeg blir sint av å ri med gummi :lol: 

Tror jeg uansett må skaffe meg et par lærtøyler med stoppere; på kandarhodelaget mitt trenger jeg to forskjellige tøylepar, og jeg bruker jo de vanlige tøylene mine på briodonen. Trøbbelet er at han har så lang hals, så alle de fiiine slette lærtøylene med kandartøylestump blir for korte med sånn omtrent en halvmeter :rolleyes:

Så tror kanskje jeg må innom Hööks og måle meg opp på tøylelengder.. Meh. 

Hvor lange trenger du? Har glatte lærtøyler som er 290 cm (tror jeg) og med stoppere som er 280 cm.

17 timer siden, KBE skrev:

Hvor lange trenger du? Har glatte lærtøyler som er 290 cm (tror jeg) og med stoppere som er 280 cm.

Skal måle! Er de sorte? Hvilke kroker har de ved bittfestet? :)

For et stund siden ramlet jeg over et transportdekken med puter ved skuldre/hofte slik at hesten fikk litt ekstra beskyttelse når den lener deg mot veggen. Var det Horseware, eler noe sånt? Noen som vet ca hva jeg snakker om, og vet om noen som har det?

På 25. april 2017 at 19.26, Sawielb skrev:

Jeg likte også gummi på tøylene frem til jeg kjøpe Roeckl hansker. De griper så godt rundt tøylene at jeg nå er tilbake til å ri med glatte lærtøyler. Nå synes jeg gummi er grusomt :P

Gaffaen setter seg fast i manen på hesten :P Så det blir nok lærtøyler :lol:

• Liker 1
1 time siden, Peanøttsmør skrev:

https://www.hooks.no/hest/hesteutstyr/stigboyleremmer-stigboyler/stigboyler-flex?att=RGFtZQ==

noen som har prøvd disse stigbøylene? Er de like gode som sprenger orginalen? Jeg har lånt en sal med sprenger stigbøyler på, tror ikke jeg klarer å gå tilbake til vanlige med strikk i siden 😭

Sikkert ikke akkurat like gode som originalen (de billigere versjonene har ofte noe stivere gummi), men oppleves nok som relativt identiske :) Har to par av den typen, ett fra Sprenger, og et billigere par jeg bruker på reservesalene. Sprenger er garantert best, men nummer to er ikke veldig ille det heller :) 

Død over strikkstigbøyler :ahugegrin: Første som ble byttet på salen til "nye" hesten var stigbøylene ass. Fysj :P 

• Liker 1

Min erfaring er at Sprenger, dessverre, er mye bedre :P Jeg har Bow Balance, og jeg eeeelsker de! Bred fotplate og god demping ++ Kan ikke sammenlignes med en billig kopi, syns jeg.

• Liker 2
2 timer siden, Nienna skrev:

Trodde ikke det var andre enn rideskoler som brukte sigbøyler med strikk i siden lenger 🙈 tror jeg hadde et par i 1991 eller noe 😂

Etter at jeg ble kastet av som et prosjektil satte en venninne på strikk stigbøyler på salen min, fordi hun var redd jeg skulle dø :rofl:
Har bare ikke oppdatert til noe annet, da hesten er et pengesluk.

3 timer siden, Legaat skrev:

Min erfaring er at Sprenger, dessverre, er mye bedre :P Jeg har Bow Balance, og jeg eeeelsker de! Bred fotplate og god demping ++ Kan ikke sammenlignes med en billig kopi, syns jeg.

Da er det vel bare å spare på da :ninja:

14 minutter siden, Peanøttsmør skrev:

Da er det vel bare å spare på da :ninja:

Det er verdt det, tro meg :ahugegrin: Følg med på Horze, spesielt på søndager. Fikk kjøpt mine på 25% der :) 

• Liker 1
  • 3 weeks later...

Eeer det noe poeng å reklamere på tøyler kjøpt i november 16 (altså 6 mnd siden), når de har begynt å sprekke opp i læret og generellt falle fra hverandre? Jeg har pusset og smørt som besatt, og er generellt ganske nøye på sånt. Synes 6 mnd levetid er dårlig. Dette er tøyler fra Høøks som jeg tror utprisen er på 429Kr eller lignende. 

Jeg har ikke kvittering, så jeg tipper jeg ikke kommer noe sted med det. Men ugh. 

Jeg rir med strikkstigbøyler, synes ikke det er noe problem overhodet. 😁

Jeg vant en konkurranse på fb, og fikk velge design på pannereim. Pannereima heter siden, og jeg synes den ble veldig fin med perler i varme toner og rosegull i mellom. 😍

IMG_0983.JPG

• Liker 7
På 2.5.2017 at 11.09, Peanøttsmør skrev:

Etter at jeg ble kastet av som et prosjektil satte en venninne på strikk stigbøyler på salen min, fordi hun var redd jeg skulle dø :rofl:
Har bare ikke oppdatert til noe annet, da hesten er et pengesluk.

Les tråden min om strikkstigbøyler du, og se testene jeg gjorde. Så bytter du dem ut etterpå 😐

7 timer siden, julnil skrev:

Les tråden min om strikkstigbøyler du, og se testene jeg gjorde. Så bytter du dem ut etterpå 😐

Leste den nå. Når jeg tenker på det løsnet ikke strikken når jeg falt av før jul heller. Men jeg ble ikke sittende fast den gangen, noe som kanskje er flaks relatert.

29 minutter siden, Peanøttsmør skrev:

Leste den nå. Når jeg tenker på det løsnet ikke strikken når jeg falt av før jul heller. Men jeg ble ikke sittende fast den gangen, noe som kanskje er flaks relatert.

Jeg blir iallefall ikke å bruke stigbøyler lengre, som ikke bøyer seg om jeg blir hengende etter.
Skal de være ubøyelige, må de ha tåbur. Og da integrert tåbur som stigbøyler som ofte brukes til islandshester, ikke sånn plastdrit

16 timer siden, Peanøttsmør skrev:

Eeer det noe poeng å reklamere på tøyler kjøpt i november 16 (altså 6 mnd siden), når de har begynt å sprekke opp i læret og generellt falle fra hverandre? Jeg har pusset og smørt som besatt, og er generellt ganske nøye på sånt. Synes 6 mnd levetid er dårlig. Dette er tøyler fra Høøks som jeg tror utprisen er på 429Kr eller lignende. 

Jeg har ikke kvittering, så jeg tipper jeg ikke kommer noe sted med det. Men ugh. 

Kan fortelle at jeg fikk nye tøyler :)

• Liker 3
  • 3 weeks later...
13 minutter siden, Zacken skrev:

Noen som har disse ridestøvlene; Veiga CRW og kan si noe om kvaliteten på dem?

Fordeler/ulemper med snøring hele veien opp?...

200094-63_10.jpg

Jeg endte på disse i stedet, og er superfornøyd. De er myye finere enn på bildene :P og blir bare finere hver gang jeg pusser de. Billgere er de også. Jeg hadde gjerne hatt snøring hele veien, men ikke sammen med glidelås bak. Mye som kan ryke da... Glidelås bare foran er genialt synes jeg 😊

https://www.hooks.no/rytter/sko-stovler-chaps/ridestovler-mendoza-crw

IMG_0990.JPG

IMG_0988.JPG

IMG_0989.JPG

Edited by kineba
Leif
  • Liker 5