Jump to content
Sawielb

Utstyrstråden

Recommended Posts

Jeg kjenner ganske mange som har vært fornøyde med det første Lingus-hodelaget, ddt som ikke har den nedre nesereima :) Det er folk som gjerne ikke vil ha tradisjonell nesereim da. Jeg hadde egentlig lyst til å kjøpe det selv for et år siden, men jeg fant aldri matchende tøyler til det brune og endte opp med et annet i stedet :)  Men som sagt, jeg kjenner en del som sier at hestene liker det første godt! 

• Liker 1

Noen som har erfaring med Chester fra fairfield? 
Det nederste til venstre på bildet 

7DB81C37-63CD-4D95-85C8-11F88A3E5CB4.jpeg

Fikk Stierna-jakke i bursdag.. Såå fornøyd..Ville egentlig ha XL men min kjære mente at L var stort nok. Håper bare jeg ikke fryser med den. Får bare plass til en tynn ulgenser..Får ikke byttet i større uansett sidebn det er utsolgt overalt. MEN den er digg :D 

57548_Stierna_Equistrian_Sportswear_Stie

Fikk også Lemieux stellebag. Den er diger og sååå god. Må bare vaske alle børstene mine nå..

HE35507548_1.jpg

• Liker 2
  • Wow 1

2 timer siden, CruVal skrev:

🙋‍♀️🙋‍♀️

Eg har det og er veldig fornøyd 😊 skal kjøpe ett til for å ha ett til sprang og ett til dressur (for lat til å skifte bitt heile tida) 😅

IMG_20191217_165333.thumb.jpg.0f9b9e6ee6ee25a657c4e3c169dd893b.jpg

2 timer siden, CruVal skrev:

Jeg har det også. Veldig fornøyd, både P og lånefjordingen liker det kjempegodt 😀😀

85940D29-3DE0-4AA8-B2E4-391AD4119634.jpeg

DE100FD1-CE41-47A2-BF98-8CBE0653986B.jpeg

Edited by kineba

1 time siden, Mariell skrev:

Fikk Stierna-jakke i bursdag.. Såå fornøyd..Ville egentlig ha XL men min kjære mente at L var stort nok. Håper bare jeg ikke fryser med den. Får bare plass til en tynn ulgenser..Får ikke byttet i større uansett sidebn det er utsolgt overalt. MEN den er digg :D 

57548_Stierna_Equistrian_Sportswear_Stie

Fikk også Lemieux stellebag. Den er diger og sååå god. Må bare vaske alle børstene mine nå..

HE35507548_1.jpg

Dæsken døtte, så (dyre) fine gaver du får! Har du hatt runddag eller noe sånt? 😅 Gratulerer med overstått uansett 

56 minutter siden, Stjorm10 skrev:

🙋‍♀️🙋‍♀️

Eg har det og er veldig fornøyd 😊 skal kjøpe ett til for å ha ett til sprang og ett til dressur (for lat til å skifte bitt heile tida) 😅

IMG_20191217_165333.thumb.jpg.0f9b9e6ee6ee25a657c4e3c169dd893b.jpg

Haha, det er akkurat det, jeg gidder heller ikke styre med å bytte bitt, derfor jeg vil ha et til hodelag 😂

38 minutter siden, kineba skrev:

Jeg har det også. Veldig fornøyd, både P og lånefjordingen liker det kjempegodt 😀😀

85940D29-3DE0-4AA8-B2E4-391AD4119634.jpeg

DE100FD1-CE41-47A2-BF98-8CBE0653986B.jpeg

Nice, det lover godt. 

R trives på Micklem bedre enn engelsk/aachen, men gidder ikke kjøpe Micklem liksom. Da blir dette en god nr 2 😊 

(og innser at med to «gidder ikke», så høres jeg sikkert veldig lat eller tverr ut 🙊🤣)

Skal sies at jeg ble 30 da. Så ikke alltid jeg får så dyre gaver 🤭Men tusen takk😁

Hooks har såå mange fine hodelag. Trenger noen flere kjenner jeg.. 

• Liker 2

5 timer siden, CruVal skrev:

Hadde det til gammeln og har til minusen nå, veldig glad i det hodelaget. 

iSnapchat-367045561.thumb.jpg.25f54e79fffce887c5f20055ee01bc29.jpg

• Liker 1

Nokon som har disse og kan sei str på dei? 👀

Screenshot_20191218_124840_com.android.chrome.jpg.c6ee389942f3129c2ce021c3855f7cbb.jpg

Har sjølv dei gamasjene fra fairfield, og dei passer i s framme og M bak. Men ønsker jo nye og disse likte eg 😊 men den nautehesten er ikkje den letteste å finne belegg til 😅

Større kjeder får ofte bedre priser av leverandør, og har råd til mindre fortjeneste :/ dog løwenborg har alltid vært en ganske dyr butikk. Har ikke kjøpe noe der på ti år tror jeg. Fordi bare de hadde det bittet jeg ville ha. 

• Liker 1

Ser jo poenget med større kjeder.. Absolutt.. Men allikevel. Par kroner forskjell er innafor tenker jeg :P Løwenborg har jo flytta til Drammen, og har masse i butikken.. Elsker å titte der men er så dyrt :P 

Hvor mye slitasje hadde dere godtatt etter 2 måneders bruk ? 
kjøpte dekken på horze til 1800kr og det er slitt synes jeg.. Hesten herjer ikke ute og han treffer ikke forkassa med brystet 🙄

DB520CD6-F759-4E0D-8C70-F4A9356417A5.jpeg

EC9C1469-B512-4BA3-BCF2-FEB1963AD3D0.jpeg

07A2FF61-70AE-4398-A792-F742AB9198EA.jpeg

1 time siden, Mariell skrev:

Hvor mye slitasje hadde dere godtatt etter 2 måneders bruk ? 
kjøpte dekken på horze til 1800kr og det er slitt synes jeg.. Hesten herjer ikke ute og han treffer ikke forkassa med brystet 🙄

DB520CD6-F759-4E0D-8C70-F4A9356417A5.jpeg

EC9C1469-B512-4BA3-BCF2-FEB1963AD3D0.jpeg

07A2FF61-70AE-4398-A792-F742AB9198EA.jpeg

Jeg hadde lignende slitasje på mitt Rambo-teppe, og kjørte klagesak på den. Fikk ikke medhold (de mente han hadde bitt seg..?!). Siste gang jeg har investert i noe så dyrt teppe 😅

Det ene hullet er jo på toppen av halsen, oppe ved ørene, så det er rart hvertfall. Har jo dekken fra horze og de har ikke hull i fronten der.. Er jo vanskelig å bite seg der når han har halsen på også. ::/ .Så tjaa...

Ingen av mine dekken (amigo) ser sånn ut, tross 8, snart 9 års bruk på de gamleste 😳

Tror det er vanskelig å klage på sånt for de vet jo ikke om det har skjedd i lek med annen hest. Men ingen av mine ser sånn ut. Har noen fra hw som er mange mange år og hardt brukt uten at de ser sånn ut. Dog et av de nyeste har løsna litt i kantbåndet øverst på halsen så mulig de nye er dårligere enn de eldre.. 

Jeg har hatt akkurat samme dekken i 1 1/2 år nå. Fortsatt helt og fint til tross for at det er mye brukt på hest som går i flokk. 

Har gitt opp HW. Går i stykker på under to uker... har ikke hester som leker så mye med hverandre og alle andre dekken holder fint 😅

Blææ.. Festene til discen foran ser man jo tydelig er at det er slitt da. For det er liksom i "knekken".. 'men da er det vel nyttesløst å prøve engang..

5 minutter siden, Mariell skrev:

Blææ.. Festene til discen foran ser man jo tydelig er at det er slitt da. For det er liksom i "knekken".. 'men da er det vel nyttesløst å prøve engang..

Akkurat den slitasjen av festene kommer jo ikke av potensiell lek, så tror jeg hadde fristet meg til å klage likavel. 

Sikkert mange andre gode merker, men hw vet jeg at ligger bra uten å gnage og de er vanntett så det blir til at jeg kjøper det for å unngå bomkjøp 😅 det er så hat. 

• Liker 1

Hadde ikke sagt noe hadde jeg visst han lekte med den andre men det gjør han jo ikke😐

forøvrig kan jeg jo fortelle om samboer som kjølte stierna rideskjørt til meg til jul da. Dessverre var L alt for lite 😓 Må byttes, så usikker på om jeg skal bytte i større eller i noe annet. Fikk jo den lange jakka, men samboer mente det var gull å ri med jakke OG skjørt sammen🤭

På 27.12.2019 at 16.20, Mariell skrev:

Hadde ikke sagt noe hadde jeg visst han lekte med den andre men det gjør han jo ikke😐

forøvrig kan jeg jo fortelle om samboer som kjølte stierna rideskjørt til meg til jul da. Dessverre var L alt for lite 😓 Må byttes, så usikker på om jeg skal bytte i større eller i noe annet. Fikk jo den lange jakka, men samboer mente det var gull å ri med jakke OG skjørt sammen🤭

Om du skal bytte skjørtet i noe annet, så ser de stierna buksene fine ut? :)

2 timer siden, Sunniva skrev:

Noen som har erfaring med denne gjorden fra Hööks? https://www.hooks.no/hest/hesteutstyr/salgjorder/dressurgjord-fairfield-1

Har ikke prøvd den men klådde på den på høøks. Litt crap lær og strikket var litt tynt så tror det blir fort slafsete. Tror også at, med så mye strikk, den lett blir ustabil og man må stramme veldig mye for at den skal gjøre nytten. 

Sett på de gjordene til Tølthester? Event eques sin, virker enda bedre. Dog over budsjett, men..  🙉

8 timer siden, Issa skrev:

Har ikke prøvd den men klådde på den på høøks. Litt crap lær og strikket var litt tynt så tror det blir fort slafsete. Tror også at, med så mye strikk, den lett blir ustabil og man må stramme veldig mye for at den skal gjøre nytten. 

Sett på de gjordene til Tølthester? Event eques sin, virker enda bedre. Dog over budsjett, men..  🙉

De har jeg ikke tenkt på å sjekke ut, men det skal jeg gjøre! Den som skal ha ny gjord kan jo kanskje spare litt, og låne gjord av Mamman sin enn så lenge - Mamman har jo mer enn nok utstyr. 🙊