Jump to content
Sawielb

Utstyrstråden

Recommended Posts

Noen som vet om det finnes lyddempende ørehette i xfull, eller bare med plass til ekstra lange ører?

Samtidig lurer jeg på om noen har erfaring med å kjøpe ullteppe som skritte teppe på f.eks forsvars utsalg? 

50 minutter siden, Kah skrev:

Noen som vet om det finnes lyddempende ørehette i xfull, eller bare med plass til ekstra lange ører?

Har den fra equiline liggende i strl full, kan måle ørelengde på den for deg om du vil? Hadde vært plass til minst halvannet araberøre i hvert ørehull tror jeg. 😅 

Edited by stinej

2 timer siden, Kah skrev:

Samtidig lurer jeg på om noen har erfaring med å kjøpe ullteppe som skritte teppe på f.eks forsvars utsalg? 

Du kan eventuelt ha bomull i ørene, gummidotter eller gummiører inni en vanlg ørehette. Evt kjøpe slike som brukes på trav. Min dame har stoore ører og passer de helt fint. Har forøvrig en tykk svart og løse gummiører liggende som jeg ikke trenger (undervurderte henne på nyttårsaften 😅 bombesikker hest). 

8 timer siden, stinej skrev:

Har den fra equiline liggende i strl full, kan måle ørelengde på den for deg om du vil? Hadde vært plass til minst halvannet araberøre i hvert ørehull tror jeg. 😅 

Det er den vi har, og den blir for kort 😅

• Haha 1

7 timer siden, Anananas skrev:

Du kan eventuelt ha bomull i ørene, gummidotter eller gummiører inni en vanlg ørehette. Evt kjøpe slike som brukes på trav. Min dame har stoore ører og passer de helt fint. Har forøvrig en tykk svart og løse gummiører liggende som jeg ikke trenger (undervurderte henne på nyttårsaften 😅 bombesikker hest). 

Jeg tror ikke det er lov å bruke gummi eller bomull. Det må sjekke ut litt nærmere 😊

18 timer siden, xxAne skrev:

Hvilken lengde skal man ha i stigbøylereimer tro?

Jeg har 70 i sånne med T-krok og 145 i vanlige. Jeg er relativt lang i beina.

Jeg har 125 og de er ca 20cm for korte :P Ikke nok igjen til å få de pent inn i smygestolen sin.

Jeg har 70 i t-krok, og 145 vanlig. De på 70 funker stort sett kun for meg (160 og kort i beina), mens de i 145 kan jeg bruke på nest innerste, typen (193, lange bein) på ytterste. 

4 timer siden, Anna skrev:

https://www.felleskjopet.no/butikk/gjerdemateriell/elektrisk-gjerde/gjerdetraad-20mm-1025m-t-44800902/

Jeg har kjøpt denne til vintergjerdet. Har noen formeninger om denne blir for høy bruddstyrke til hest og om den vil ruste raskere enn alutråd?

Siden alutråd ikke ruster, vil denne ruste raskere ja 😛 

bruddstyrken på ståltråd blir - synes jeg - for høy til hest. 

Det kan du imidlertid løse ved å dele opp tråden hist og her og skjøte med alutråd, eller bruke bruddhylser som skjærer over tråden når den belastes hardt. 

Ellers selger Bole alutråd på rull, altså. Leverer tålelig kjapt gjør de også :) 

På 19.9.2018 at 16.43, mallilen skrev:

Siden alutråd ikke ruster, vil denne ruste raskere ja 😛 

bruddstyrken på ståltråd blir - synes jeg - for høy til hest. 

Det kan du imidlertid løse ved å dele opp tråden hist og her og skjøte med alutråd, eller bruke bruddhylser som skjærer over tråden når den belastes hardt. 

Ellers selger Bole alutråd på rull, altså. Leverer tålelig kjapt gjør de også :) 

Har allerede kjøpt tråden, blæh. 

Vet du hvor jeg kan få kjøpt slike bruddhylser?

1 time siden, Kah skrev:

Bente  J ohansen er det ok saltilpasser?

Anbefaler at du googler navnet hennes, Salhuset osv og ser hva som kommer opp. Jeg hadde styrt LANGT unna. 

Enig med Mona her. Man hører negative ting om alle saltilpassere, men med hun der er det mange historier som ikke går på hvor flink hun er som saltilpasser (for det er jo en ting) men ting jeg nesten ville kalt for svindel. Jeg hadde nok ikke villet (tatt sjangsen på å) bruke henne. 

To på stallen jeg hadde Lillebror på brukte henne ,  begge hadde mindre trivelige oppgjør med henne der en av de gikk til retten. Forbrukeren vant forøvrig!

Virker som hun skal starte butikk på Alna Ridesenter, med saltilpassing etc. Jeg synes jeg hadde hørt navnet før, men da styrer vi unna.

Jeg har brukt henne, og hadde ingen dårlig opplevelse.
Men hun hadde en ganske "finurlig" løsning - som mange andre har rista på hodet over senere.

Hesten min var litt asymmetrisk i muskulaturen bak, og hennes løsning på det var å padde opp diagonalt . Altså: padde opp den siden som var godt muskulert slik at siden som var mindre muskulert fikk plass til å vokse opp i salen. Tilsvarende ble det paddet diagonalt fram på den svake siden - begrunnelsen for det husker jeg ikke helt, mulig for å få balanse i salen, når den da var paddet på en side bak?

Ikke så veldig finurlig det vel? Problemet mitt med henne er at hun har svindlet folk, hørt flere som er fornøyde med jobben,  men hvorfor ta sjansen. Finnes nok av andre som ikke er kjørt konkurs flere ganger og som har oppdatert seg jevnlig på kurs osv. Hun her har vel ikke vært på kurs hos SMS siden 2011 mener jeg på, hun sto hvertfall ikke på listen deres over godkjente tilpassere sist jeg sjekket i fjor.

Joda, hun var nettopp på kurs nå i september. Så innlegg på Facebook. Hadde dog fortsatt ikke turt å bruke henne. Mest pga svindelfaren...

Er det noe forskjell på Prestige Modena og Prestige Roma i salputene?

1 time siden, Kah skrev:

https://www.hooks.no/hest/hesteutstyr/stigboyleremmer-stigboyler/stigboyleremmer-t-claridge-house-2

Noen som har slike T stigbøyler fra Høøks? Hvordan er kvaliteten?

De første hadde jeg i seks år, da var de litt slitte men jeg ga dem med en sal jeg solgte. Er på nr to nå og de vises knapt er brukt. Elsker dem 😍 har hatt en del annet rart underveis for jeg har jo flere saler, men ingen er så gode som disse 😅 

• Liker 1

2 timer siden, Issa skrev:

De første hadde jeg i seks år, da var de litt slitte men jeg ga dem med en sal jeg solgte. Er på nr to nå og de vises knapt er brukt. Elsker dem 😍 har hatt en del annet rart underveis for jeg har jo flere saler, men ingen er så gode som disse 😅 

Enig. Har hatt flere svindyre- holder seg pene bare en brøkdel av tiden som de der. Vært mest fornøyd med de der, faktisk. 

• Liker 1

9 timer siden, Elisabeth E skrev:

Jeg hadde forgjengeren, Nordig Light Highrider , og likte dem veldig godt :)

Takk 😀 Tror jeg må ønske meg sånne i julebursdagsgave da