Jump to content
Sawielb

Utstyrstråden

Recommended Posts

Jeg kan jo bare si at jeg den siste perioden har innsett at det i noen tilfeller virkelig lønner seg å kjøpe kvalitet. Kjøpte mine første ROECKL hansker for noen mnd siden, og kommer definitivt aldri til å kjøpe noe annet. Har kunnet gå over til å bruke lærtøyler igjen fordi hanskene gir så utrolig godt grep. Og så kjøpte jeg min første Pikeur ridebukse nettopp, etter å kun ha ridd rundt i de billigste Hooks og Horzebuksene i alle år. Fy søren så deilige de er! Helt fantastisk å ri med, og gav et utrolig godt grep i salen. Jeg er virkelig forelsket  :wub:

• Liker 5

Helt normale. Leste på nett at de var små i størrelsen så jeg bestilte først en størrelse større enn jeg pleier å bruke, men den ble alt for stor så måtte bytte den. Har Pikeur Candela. 

Off, hater at jeg bruker så mye penger på hesten når jeg egentlig burde spare. Finner alltid en unnskyldning om at jeg trenger det og lover meg selv at nå har jeg nok, helt til jeg finner en ny ting jeg trenger. Og det som er ufattelig irriterende er at jeg kan legge en haug med ting i handlevogna i en nettbutikk og finner ut at totalprisen er for mye, og legger fra meg hele "handleturen". Så bestiller jeg en og en ting men noen mnd'rs mellomrom, for da "ser" jeg ikke hvor mye det blir totalt over en periode... Tror jeg har et ptoblem, og håper virkelig det er flere hestefolk som meg der ute :-D 

• Liker 4

Hvordan og hvor ofte vasker dere ridebuksene deres for å bevare de lengst mulig?

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Hvordan og hvor ofte vasker dere ridebuksene deres for å bevare de lengst mulig?

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Vaske???  :rødmer:  :rødmer:  :engel:

• Liker 1

Jeg vasker de når de er skittne og da varer de til de ikke gjør det mer :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Liker 2

Jeg vasker mine på 20 min, 30 grader uten vaskemiddel på ganske tom maskin. De blir rene, men vasker ganske ofte. Er skobukser, så de blir ganske sølete nede på beina.

Edited by Issa

Vasker FITS-ridebuksa mi vrengt med milo på 30 grader, ellers går resten av buksene på 40 grader vrengt med vanlig vaskemiddel. Vasker kanskje buksa etter to-tre uker med jevn bruk (ender ofte opp med å bare bruke én bukse i to-tre uker.) vasker den når den er fryktelig skitten eller når den lukter vondt :P. Kan hende jeg tar alt og vasker sammen da, slik at jeg venter til alle buksene er skitne og tar en ridebukse-maskin :P

Sendt fra

• Liker 1

Hvordan er back on tracks stallbandasjer i str? Jeg har i medium, dvs 40x40, men de er alt for store for nyhesten, høyden er ok, men ikke bredden. Small ser jeg er 35x40, men er 40 da fortsatt høyden, eller er det høyden de kutter ned på?

Jeg har M og L i BOT stallpads og er høyden de kutter bitte litt på. Har sett et par i S og de var små både i høyde og bredde rundt foten til hesten. 

• Liker 1

Hvordan er mountain horse hodelagene i læret? Myke og gode? 

De er helt ok men ikke ifht prisen synes jeg. Overpriset ifht kvalitet.

På 13. november 2015 kl. 11.55.10, Dagmar skrev:

Jeg har ett som jeg synes er fantastisk, mykt og deilig.

Hvilke er det? Har kjent på noen av de, synes det er ganske stor forskjell på læret i de. 

Noen som har erfaring med dette her? 

http://www.horze.no/utedekken/horze-supreme-avalanche-pro-midseason-combo-dekken/24568.html?color=BL  

Har bestilt et slik til Illusion nå, håper det er bra.. 

Har bare klådd på det i butikken, og det virket bra :) sterkt men mykt stoff. Og har syns avalanche har hatt god passform før i hvert fall.

Sent from my iPad using Tapatalk

Har hatt avalanche regndekken som satt på en varmblodig en i allefall. Ikke å forakte med 140 str heller :D håper og tror det blir bra altså :)