Jump to content
Mariell

Unghest født 2014

Recommended Posts

21 minutter siden, Elisabeth E skrev:

Strukket seg bittelitt siden 3-års måling, 171 cm på sokkelesten nå :)

IMG_20190520_081654_355.jpg

Hvor høy var hun som treårs? Perfekt høyde nå da! 

Akkurat nå, LisaFi skrev:

Hvor høy var hun som treårs? Perfekt høyde nå da! 

169,5 på offisiell måling.

Og jada, akkurat passe stor til meg nå! (Y) 

• Liker 1

På 19.5.2019 at 21.42, Issa skrev:

Nåh, min hest er nesten kvit, jeg så ikke flekkene på din engang 😂 #herdet

herlige ansiktsuttrykk 😄 så moro ut det der. Litt skummelt kanskje, men moro

Hehe, fra vi kom lørdag til vi skulle ri første time, hadde han klart å legge seg med hodet i ein skikkelig god drit 🙄

Han er ein gris uten like, men har heldigvis fått ein konkurrent i å vere mest gris på stallen no 😊

Uttrykka kom seg litt til søndagen då, men etter nokon dager så er det jo morro, motet brast litt søndagen så heldigvis hadde eg lånt rytter nokon hopp. Han er ein ganske rå hest i feltet fant eg ut. 😊🏇💨 Uredd og går rett på. 

• Liker 2

Njord er bare superfin! Og rart det der, hvordan ellers «pysete» hester finner sin indre løve i terrenget! Det er nok naturlig for dem, og de synes nok det er moro å utfolde seg sånn. Du er tøff som utfordrer nervene dine også, men som du sier, de nervene forsvinner nok sprang for sprang! 😅

Takk for det, @LisaFi 😊🥰

Ja, han var ganske målrettet når vi først bestemte oss. Men han har jo nokon utrulige bykst, så eg føler jo vi hopper meir enn bare knøttehinder, så er jo litt meir spenst å venne seg til 😅

Så no må vi bare finne ein måte å øve på, lurte på å få rigget ei grøft, ein stokk og mulig ein ting til i nærområdet med stallen. 

Hun er flott Elisabeth! 😊 Jeg går og innbiller meg at min er rett rundt 1.60, men tror jeg må innse at hun begynner å bli stor hun også. Håper hun bare har strukket seg til rundt 1.65, det holder i massevis for meg.

• Takk 1

Treningsmessig så har vi begynt å snuse på litt "voksenhest" ting - stadig jobbing med byttene, som varierer fra å være store, luftige og fine, til å være litt mer armer og bein, men det blir flere og flere som er rene og fine (Y)
Traverser i alle gangarter introdusert - men i galopp er det bittelitt vanskelig enda B-) 
Har også begynt med litt "hjørner" i galopp som piruettforberedende :)

Nikolai-trening i morgen, det gledes! :D

• Liker 2