Jump to content
Hegepii

Dressurvideoer

Recommended Posts

På 12.5.2019 at 0.52, CruVal skrev:

Så gøy!! Gratulerer! Og artig at dere er kommet i gang 😊 Hiv dere med på neste stevne da! 😄

Joda, vi skal delta på et UK her i Lofoten i juni. 

Jeg er ikke slik som drar på så mye stevner foreløpig, liker best å bare trene :)

På 12.5.2019 at 9.24, AstridN skrev:

Gratulerer, så bra! :D Og flott hest du har! 😍

Takk for det, ja hun er en fantastisk liten sak. Ikke store flotte steg eller slikt, men veldig jevn i takten og hyggelig å jobbe med, samarbeidsvillig og positiv

Til høsten er det 4 år siden jeg kjøpte henne, da var om like fin å ri på som en varmblodstraver rett fra travbanen (unnskyld om jeg fornærmer noen nå, er ikke meningen altså).
@Mona som prøvde henne for meg, kan vel bekrefte det :P

Det har tatt litt tid å komme dit vi er i dag, da de 2 siste årene har gått med til skader (psyko hvor lenge man prøver å prøver, og tiden bare flyr avgårde når man har det morro :rolleyes: )

Uansett, så har jeg fått jobbet mye med meg selv imellomtiden (ridd min datters ponni innimellom), og mye har ridemessig løsnet teknisk og mentalt for meg i tidsrommet Asti har vært skadet.

Startet opptreningen i romjulen, så er godt fornøyd med at hun (og jeg) er kommet såpass langt i treningen frem til nå.

Før skadeavbrekket, sånn ca årsskiftet 2016/2017, lå hun også på LB-nivå. Nå er hun tilbake der, bare denne gangen hakket bedre teknisk sett samt at hun har blitt mer voksen på veien.

Skal få sendt henne ut med en annen pilot i LA også i år, selv om alt der ikke er 100% på plass enda, men neste år tenker jeg nok hun går en god LA, samt at jeg har fått startet henne på bytter (er planen iallefall, så får vi se 😊 )

• Liker 4

2 timer siden, julnil skrev:

Joda, vi skal delta på et UK her i Lofoten i juni. 

Jeg er ikke slik som drar på så mye stevner foreløpig, liker best å bare trene :)

Takk for det, ja hun er en fantastisk liten sak. Ikke store flotte steg eller slikt, men veldig jevn i takten og hyggelig å jobbe med, samarbeidsvillig og positiv

Til høsten er det 4 år siden jeg kjøpte henne, da var om like fin å ri på som en varmblodstraver rett fra travbanen (unnskyld om jeg fornærmer noen nå, er ikke meningen altså).
@Mona som prøvde henne for meg, kan vel bekrefte det :P

Det har tatt litt tid å komme dit vi er i dag, da de 2 siste årene har gått med til skader (psyko hvor lenge man prøver å prøver, og tiden bare flyr avgårde når man har det morro :rolleyes: )

Uansett, så har jeg fått jobbet mye med meg selv imellomtiden (ridd min datters ponni innimellom), og mye har ridemessig løsnet teknisk og mentalt for meg i tidsrommet Asti har vært skadet.

Startet opptreningen i romjulen, så er godt fornøyd med at hun (og jeg) er kommet såpass langt i treningen frem til nå.

Før skadeavbrekket, sånn ca årsskiftet 2016/2017, lå hun også på LB-nivå. Nå er hun tilbake der, bare denne gangen hakket bedre teknisk sett samt at hun har blitt mer voksen på veien.

Skal få sendt henne ut med en annen pilot i LA også i år, selv om alt der ikke er 100% på plass enda, men neste år tenker jeg nok hun går en god LA, samt at jeg har fått startet henne på bytter (er planen iallefall, så får vi se 😊 )

Utheva: Du akkurat det her kan jeg også si om min 🙊 skjønner så godt hva du mener, og selv traveren min var mykere i kroppen enn ridehesten da jeg kjøpte ho😂 

Jeg synes dere er dyktig, du har kommet langt, spesielt mtp skadene som har vært. Godt jobba! 

Og at hun er nydelig, ja det er hun 😊

• Hjerte 1

Jeg synes det er så hyggelig å høre at dere kom dere gjennom sykdomsperioden og at dere nå er i gang igjen, @julnil! Asti er veldig fin 😍

• Hjerte 1

På 15.5.2019 at 5.44, Sivoya skrev:

Jeg synes det er så hyggelig å høre at dere kom dere gjennom sykdomsperioden og at dere nå er i gang igjen, @julnil! Asti er veldig fin 😍

Enig! Fant dere egentlig «ut av» noe eller ble hun bare bra igjen med hvile og sprøytinger? 

19 timer siden, LisaFi skrev:

Enig! Fant dere egentlig «ut av» noe eller ble hun bare bra igjen med hvile og sprøytinger? 

ja vi fant årsaken. Asti har en skjevstilling i v.fremben, fra kode til hov. Dette fører til irritasjoner i ligamenter. Vi har lenge trodd problemet lå inni leddet, men det viser seg å ligge utenpå.

Vi har dermed gått over til kun å behandle dette i form av DSMO under huden. Fikk gode resultater, og nå har jeg gått over til å behandle henne jevnlig fra utsiden, med DSMO-gel.
Det ser ut til at dette er nok (enn så lenge og bank i bordet), og isåfall så har vi en kjempeløsning! Hun er i fullt bruk nå, og i juli skal vi sjekke igjen for å se om DSMO-gel er nok for henne.
Skoingen har også mye å si, med tanke på skjevhet i hov, så det er også noe som følges nøye opp.

• Liker 5

Jeg kan bare si med en gang at når jeg blir nervøs setter det seg i hoftene og beina spretter noe vanvittig, hjemme sitter jeg veldig mye mer i ro med sjenkel altså (det blir alltid kommentert) 😛

Dette er fra LB4 i helga som var. 57% ca, noe jeg synes er helt fair når jeg ser filmen. 

• Liker 2

Vi måtte dessverre avlyse stevnet vårt, da dommer ga beskjed to dager i forveien at hun ikke kunne komme.

Vi kjørte programridning en av dagene som erstatning, siden mange hadde trent mot dette

Her er mitt og Astis program, LB1

Hva synes dere om hest og rytter her?

@julnil Jeg synes du rir et jevnt og nøyaktig program og du har ingen store feil. I mine øyne er dette et pent program med en stort sett avspent hest. Jeg tenker dere er på rett vei og gjør mye riktig. Personlig ville jeg nok hatt mer energi i hesten, særlig i trav og skritt. Tøylene kan også være litt kortere, men du er ikke alene om å ha litt for lange tøyler.

• Takk 1

Energi og energi og energi. 

Etterlyses av alle hos meg når jeg rir også... 

Men da faller jeg jo av når jeg sitter ned! 

Viktig å kunne prioritere! Er mitt motto. 

Edited by Siv
  • Haha 4

7 timer siden, KBE skrev:

@julnil Jeg synes du rir et jevnt og nøyaktig program og du har ingen store feil. I mine øyne er dette et pent program med en stort sett avspent hest. Jeg tenker dere er på rett vei og gjør mye riktig. Personlig ville jeg nok hatt mer energi i hesten, særlig i trav og skritt. Tøylene kan også være litt kortere, men du er ikke alene om å ha litt for lange tøyler.

Takk for tilbakemeldinger ☺️

Treneren min etterlyst også litt mer energi 🤪 Er litt rart det der med tøylene, for jeg ser på filmen at de er lang (eller er armene mine hobbit-korte?🤔), men på hesteryggen virker de ikke så lange som de ser ut 😂

Som regel blir tøylene automagisk litt kortere uten at man korter inn på de når man får på plass litt mer fremdrift og energi 😊👍

^Det har jeg ikke merket noe til, alltid et jævla gnåg om de tøylene som er for lange 😂 

Ellers er jeg enig med Siv, energisk trav er helt grusomt å sitte ned i 😂 

Men fra spøk til revolver, ser stor framgang hos deg julnil, et sete som følger hesten og ellers fin harmoni. 

• Takk 1

Har øvd så siiiiiiinnsykt mye med sits det siste halvåret, samtidig med at Asti har vært trent opp igjen etter sykemeldingen sin. Instruksjon hver helg, og trent masse hjemme. Jobbet med å få bort at jeg klemmer meg fast med bena og ikke tar vekt i stigbøylene. Når dette ble i orden, så fikk jeg kontakt med setet.

Har også svidd av meg en del kilo som ledd i prosessen.

Føler endelig at jeg begynner å bli en rytter 🤘

• Liker 7
  • Perfekt 2

Jeg og P har lekt oss i solen i dag. Blir så glad av fine hesten min 🥰 Jeg var jo ute av salen i over to mnd pga hoftebetennelse og er blitt en smule svakere i kjernen spesielt. Det, sammen med at hoften fremdeles ikke er fryktelig bevegelig gir litt rom for misforståelser.  Men jammen hadde vi det gøy i dag 🤗🤗 

måtte legge på litt vakker blomstervalsmusikk for det var veldig mye prat i bakgrunnen 😂😂

• Liker 4

Så fine dere er, Kine! Nå begynner øvelsene virkelig å sitte godt! Flotte traverser, bytter og økninger. 😁

3 timer siden, SiljeB skrev:

Så fine dere er, Kine! Nå begynner øvelsene virkelig å sitte godt! Flotte traverser, bytter og økninger. 😁

Takk Silje 😀 Jeg syns det er så gøy å se at vi begynner å bli mer stabile i øvelsene. Har jo føltes veldig bra men nå fikk jeg se det 😀😀 Og så må jeg jo bare jobbe med kjernemuskulaturen (det har jeg fått beskjed av kiroen også å gjøre da 😝) sånn at jeg ikke faller sammen i overkroppen stadig vekk.