Jump to content
Hegepii

Dressurvideoer

Recommended Posts

Ser ut som han er i storform! :D

Ja, begynner å bli :D vi har jo stort sett bare ridd overganger nå i 2 mnd :lol: men det tror jeg har betalt seg, for han er finere enn noensinne nå! Så gleder meg til å begynne å ri mer øvelser på han igjen, og ikke minst ut å starte! :D

Han klarte jo å skade seg i luftegården like før jul, så hele desember var det omtrent bare skritting og leiing. Men tror alt i alt han har hatt veldig godt av en rolig vinter, både fysisk og psykisk :)

Så utrolig fine dere har blitt @Martine og Rosarno ! En fryd å se på, han flyter jo bare avgårde! :D Pene traverser og fornuftig piaffe-arbeid.

@Martine og Rosarno ! Herlig å se på dere! Og særlig artig å se piaffearbeidet deres, SÅNN skal det gjøres! Han kommer til å bli helt fantastisk når han blir sterkere og mer stabil i de øvelsene!

Herregud så lekre hester det var her da :D Blir virkelig imponert over disse filmene. Flinke er dere :D Og jeg kommer aldri til å poste noe her.  :rofl:

• Liker 1

Herregud så lekre hester det var her da :D Blir virkelig imponert over disse filmene. Flinke er dere :D Og jeg kommer aldri til å poste noe her.  :rofl:

Du kan jo selvsagt poste noe her selvom andre er flinkere? Alle må begynne en plass. ;)

• Liker 3

Ja, begynner å bli :D vi har jo stort sett bare ridd overganger nå i 2 mnd :lol: men det tror jeg har betalt seg, for han er finere enn noensinne nå! Så gleder meg til å begynne å ri mer øvelser på han igjen, og ikke minst ut å starte! :D

Han klarte jo å skade seg i luftegården like før jul, så hele desember var det omtrent bare skritting og leiing. Men tror alt i alt han har hatt veldig godt av en rolig vinter, både fysisk og psykisk :)

@Martine og Rosarno ! Herlig å se på dere! Og særlig artig å se piaffearbeidet deres, SÅNN skal det gjøres! Han kommer til å bli helt fantastisk når han blir sterkere og mer stabil i de øvelsene!

Tusen takk for fine ord :D Jeg kan fint se at arbeidet med Regnbuen har gitt resultater. Noen ganger må man bare gå back to basic også kommer man sterkere tilbake :) Når er neste stevne? Og hvilke klasser skal han ut i da?

Så utrolig fine dere har blitt @Martine og Rosarno ! En fryd å se på, han flyter jo bare avgårde! :D Pene traverser og fornuftig piaffe-arbeid.

Så kjempeflinke, Martine :) Bra jobba!

Tusen takk dere :) :)

Tusen takk for fine ord :D Jeg kan fint se at arbeidet med Regnbuen har gitt resultater. Noen ganger må man bare gå back to basic også kommer man sterkere tilbake :) Når er neste stevne? Og hvilke klasser skal han ut i da?

Takk for det :)

Ja, det er viktig innimellom. Og det handler også mye om den mentale biten for hans del pga de problemene vi har hatt på stevner. Men nå merker jeg at han har en helt annen glød i treninga og, nå vil han veldig gjerne vise meg hvor flink han er :)

Vi begynner nok forsiktig med å ri noen PSG/Inter 1, tenker første stevne blir i løpet av april

Enn der da? Når er neste stevne? og hva skal du starte?

Takk for det :)

Ja, det er viktig innimellom. Og det handler også mye om den mentale biten for hans del pga de problemene vi har hatt på stevner. Men nå merker jeg at han har en helt annen glød i treninga og, nå vil han veldig gjerne vise meg hvor flink han er :)

Vi begynner nok forsiktig med å ri noen PSG/Inter 1, tenker første stevne blir i løpet av april

Enn der da? Når er neste stevne? og hva skal du starte?

Spennende! :D

Jeg har meldt innledende program for young rider på Grenland om 2 uker. Vi sliter oss i hjel med byttene. De blir liksom aldri helt bra. Sliter med at han ikke tramper godt nok igjennom bak, så de blir trange og spente. Hadde egentlig tenkt til å vente med å starte MA/PSG til jeg følte kvaliteten på byttene var begynt å bli bedre, men Youngrider programmet er et veldig hyggelig program med kun 1 bytteserie med 5 4'er bytter. Så da tenkte jeg å slenge meg på alikevell. Alt det andre sitter jo ganske godt, så da får vi bare miste noen poeng på det :P

• Liker 1

Spennende! :D

Jeg har meldt innledende program for young rider på Grenland om 2 uker. Vi sliter oss i hjel med byttene. De blir liksom aldri helt bra. Sliter med at han ikke tramper godt nok igjennom bak, så de blir trange og spente. Hadde egentlig tenkt til å vente med å starte MA/PSG til jeg følte kvaliteten på byttene var begynt å bli bedre, men Youngrider programmet er et veldig hyggelig program med kun 1 bytteserie med 5 4'er bytter. Så da tenkte jeg å slenge meg på alikevell. Alt det andre sitter jo ganske godt, så da får vi bare miste noen poeng på det :P

Spennende!! Ahh kjedelig når de sliter med byttene! Jeg hadde også en hest som slet noe forferdelig med de, ble liksom aldri bra.. Men til Rainbow har de gått som en drøm! :P Håper du får styr på dem, så kommer dere til å rule MA/PSG :P

Forresten sikle sikle.... Og treneren min Silje har helbroren, Tørveslettens Fort Knox.. :love::hjerteøyne:

• Liker 8

Den fifty fifty så jeg på fb tidligere i dag, herregud for et dyr! Synes Charlotte kunne fått den i gave.

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Liker 2

Ja takk til den fifty-fifty sier bare jeg... Holy crap...

• Liker 1

Hoho, og jeg fikk sett han live i Herning! Det var virkelig mange lekre hester der, kunne godt tatt med noen hjem igjen :D Heldigvis er jeg på ingen måte flau over de jeg har hjemme

• Liker 3

For en flott hest!! Og veldig pent ridd :)

Edited by Funa

Lenge siden jeg har offentliggjort videoklipp, men nå har jeg et par klipp som viser at utvilking er mulig også hos hester som er ved å trekke litt på årene :lol:

Gamle er 16år i år, men i sin livs beste form, og hun er friskere og freshere enn hun noensinne har vært før. Litt dårlig kvalitet, men her er et par klipp av den fantastiske Gamle :)

Edited by Jokovitch
  • Liker 4

En liten film av meg og Dejavu 14 mars. Dessverre veldig dårlig kvalitet, så ikke så lett å se, men man ser nooe. Haha! Jeg sliter med at jeg holder han for mye igjen, og at jeg ikke klarer å sitte på han, men jeg syns det er blitt litt bedre da, når jeg sammenligner med tidligere filmer. :) 

• Liker 3

Dere jobber i vei :D fortsett, dere blir flinke! Du er nok fortsatt litt avhengig av tøylen for å balansere deg, men jeg vet at det er noe du fokuserer på, så bare fortsett å prøve, så kommer det til slutt!

• Liker 2

Kontraarbeid i går med Heros, en venninne som rir

Har kommet seg raskt dette, fra å ikke gjøre kontra for en håndfull ridetimer tilbake, til nå å gå serpentin-buer i kontra på begge hender :cheerleader:

Han synes høyrekontraen er tyngst, og det ser man også lett når han begynner å bannes med halen :engel:

https://www.youtube.com/watch?v=_Zraqp6C5gM

• Liker 2

Bor ikke i nordnorge for ingenting, da [emoji13]

//Autocorrect eller tykke tomler//

En liten film av meg og Dejavu 14 mars. Dessverre veldig dårlig kvalitet, så ikke så lett å se, men man ser nooe. Haha! Jeg sliter med at jeg holder han for mye igjen, og at jeg ikke klarer å sitte på han, men jeg syns det er blitt litt bedre da, når jeg sammenligner med tidligere filmer. :)

Synes det ser veldig pent ut jeg, Hanne! Når du bare tør å slippe hånden din et par centimeter lenger fram blir dette knallbra! Ellers sitter du veldig pent oppå der. [emoji6]
  • Liker 1

Bor ikke i nordnorge for ingenting, da [emoji13]

//Autocorrect eller tykke tomler//

Er lov å bannes ja

Er litt morro å se at etterhvert som han blir mer utdannet, så flytter grensen seg for når han pisker med halen (bannes).

Nå bannes man for høyre kontra, mens han tidligere måtte bannes av høyre galopp..

Jo vanskeligere ting han må lære, jo mere skal det til

• Liker 1

Så flink han er, julnil! Tydelig at kontra på høyre er tungt for han. Tror halepiskingen er mer fordi han forsøker å balansere seg, enn at han er irritert på hjelperne.

Edited by Chopper

Så flink han er, julnil! Tydelig at kontra på høyre er tungt for han. Tror halepiskingen er mer fordi han forsøker å balansere seg, enn at han er irritert på hjelperne.

Takk skal du ha :D

Ja er nok balansering i høyrekontraen som gir halepisk her, men jeg bruker å apes med han om det, for han kan virkelig bannes med halen når han ikke er enig, bare omså på sånne små filleting som "mer fremadbydning" når han selv synes det er fint å gå å det tempoet han allerede han :teehee:

• Liker 1

Synes det ser veldig pent ut jeg, Hanne! Når du bare tør å slippe hånden din et par centimeter lenger fram blir dette knallbra! Ellers sitter du veldig pent oppå der. [emoji6]

Åå, så hyggelig!! Tusen takk :) Sliter med at jeg holder litt for mye i tøylen ja. Lett for når jeg ikke føler jeg sitter så godt, men gjør det selvfølgelig ikke med vilje. Utrolig kjekt å høre at du mener det kommer til å bli knallbra, nå smiler jeg. :D

• Liker 1

Her er en video av meg og min dv vallak Don Raul fra vårt siste stevne, 29 mars. MA1 til 64,28%.

Programmet var bare en programridning da det kun var på et D-stevne. Savner at man ikke kan ri høgere enn MB på D-stevner(i Danmark kan man nemlig det)..

Trenger fortsatt styrke, men synes hesten var en stjerne denne helgen (to fine MB2 klasser også). Vi gleder oss til debut i VB1 i mai.

• Liker 2

Her er en video av meg og min dv vallak Don Raul fra vårt siste stevne, 29 mars. MA1 til 64,28%.

Programmet var bare en programridning da det kun var på et D-stevne. Savner at man ikke kan ri høgere enn MB på D-stevner(i Danmark kan man nemlig det)..

Trenger fortsatt styrke, men synes hesten var en stjerne denne helgen (to fine MB2 klasser også). Vi gleder oss til debut i VB1 i mai.

Kan du ikke starte på landstevner da?

Sent fra min SM-T315 via Tapatalk

Sannsynligvis ikke så mange L stevner der hun bor hvis ikke jeg tar helt feil ;) Noen steder er det vanskelig nok å komme seg på D stevne uten å kjøre en halv dag

• Liker 1

Kan du ikke starte på landstevner da?

Sent fra min SM-T315 via Tapatalk

Hun holder til i Nord-Troms og det er vel desverre ikke flust av landsstevner der? Synes det er det veldig synd at reglene er slik. Vi trenger sårt ryttere på høyere nivå, også utenfor Østlandsområdet. Skal man starte over MB må man fort reise langt om man bor litt i "utkantstrøk", det er trist. Forøvrig, @DonRaul, synes jeg det ser veldig pent ut. Han mangler som du påpeker litt styrke, men han ser veldig øvelsessterk ut? Edited by Chopper
  • Liker 2