Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

GryCat

Norsk Varmblod

Recommended Posts

Synes vi må ha en egen tråd for NV.

Her kan dere fortelle om de norske varmblodsene deres, ta gjerne med hva dere bruker dem til, hva avstammingen er osv :)

Ønsker også å spørre de som kjenner rasen hvordan Aurelio avler, hvordan blir hans avkom i ridbarhet og gemytt? Ser det er noen på markedet nå.

Vallak 8 år: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?v=-98&r=www_bap_object_mlt&finnkode=55380429

Hoppe 7 år: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56709160&searchclickthrough=true

Hoppe 8 år: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=55662414&searchclickthrough=true&listPos=2&searchQuery=aurelio

Jeg har vært borti noen avkom etter Aurelio, og de har generelt vært veldig ridbare og hyggelige hester :)
C ecilie S chilbred har bl.a en veldig fin vallak, A urater, som gjør det veldig bra i konkurransesammenheng :)

Lovende. Jeg liker eksteriøret på begge de to uerfarne hestene jeg har lenket til. Ser ut til å ha god ridbarhet! :) Den som er i høyere prisklasse viser godt hvordan de (kanskje) kan jobbes frem for gode resultater.

ae33fd4cea83a9b418becd2113b5bc2a.jpg

Her er min i fjor høst. Sju år nå, sent igang grunnet tenner, vokst og eiers opptatte hverdag.

E. De Noir- u. fullblodshoppe.

Liten til middels stor. Veldig bra skritt og galopp, middels trav. Stor sprangkapasitet og har vist blikk for avstander og god bascule ved løshopping. Heit i toppen og lite voksen i hodet for alderen så langt, virker som det skjer noe nå.

Kjøpt med tanke på brukt til feltritt/ allroundhest på lavt til middels nivå.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Min lille NV-hoppe :)

Dressurgamp

1911680_10152323028260155_59793616541806

Prinsesseponni

179562_10151975672455481_1669586763_n.jp

Fiiin

550675_3541594213146_1344730007_n.jpg?oh

Hun er etter Åtoftens Walit og er født i 2006. Ikke gjort så mye med pga problemer med lenden. Men nå er det omsider ordnet opp i så jeg håper vi kanskje kan prøve oss på ett stevne om ikke så aaaalt for lenge. Men først skal hun på treningsleir :P

Og her er halvsøster til dressurgamp/prinsesseponnien til Bitten&Betty.

Viklunds Danika e. Alfas Arnt u. Devita. F.2004 og 2.premiert.

Hobbyhest/dressurgamp for meg, kanskje om..lengelenge til så kan hun lære meg å hoppe 50cm uten å nærmest besvime [emoji14] Hun er tidligere brukt i feltritt og har et føll etter seg.

Har ikke så mange bilder av henne enda, men det kommer nok :)

post-159-1426166250,67.jpg

post-159-1426166368,01.jpg

post-159-1426166439,17.jpg

Min NV. Etter BH Del Quinto ue Aga-Khan. Født 2005. Dressurhest.

fc26532f797e8b50373762639fad3825.jpg

Gode taktfaste gangarter med spesielt god skritt og galopp. Vi er ute i MB, og trener mot MA nå. Han er en følsom sjel som bekymrer seg lett over nye situasjoner, så vi jobber fremdeles med å kunne gå stevner uten å bli spent og usikker.

473642894858c573b59f0cadb5df08dc.jpg

07b3e30db6dbe9683001d0333bd35a6e.jpg

Men han er et skikkelig sjarmtroll, med en enorm personlighet som gjør inntrykk på alle i omgivelsene sine.

a6d17d9111ed8e3748edd32f197ad8a8.jpg

Jeg la ut min nylig, men trakk han etter en dag .. Det er ikke lett å selge hester, man blir så utrolig glad i dem! :) Så den blir her hos oss til han er innridd, kanskje lenger. Veldig søt type, og med godt hode til å være fullblods partbred. F 2013 u fullblods mamma e D anny De V ito ee D onn er hall

13275162_10206491117665686_1803566992_o.jpg

12325640_10206491119705737_1475614988_o.jpg

Vallaken ja. Savnern. Angrer litt på at jeg ikke beholdt ham. Trivelig oppi alle fluene sine.

2 timer siden, LisaFi skrev:

Vallaken ja. Savnern. Angrer litt på at jeg ikke beholdt ham. Trivelig oppi alle fluene sine.

Åh, leit når man angrer ja :/ Men kanskje noen av oss alltid angrer litt på alle hester som selges. Jeg klarte bare ikke med min, vil i hvertfall ri han inn først så jeg vet han får en ok opplevelse med den biten.

Så såvidt annonsen på din, veldig fin, og skikkelig størrelse! :)

Han her er forøvrig også NV. Hjemmeavlet på ukåret hingst.

2a9e760707516fe7d41830d91ed24755.jpg

Bergeruds Asti født 2009

Far: Bergeruds Aragorn

Morfar: Donnerschlag e. Donnerhall

13256238_1347009168659151_6849070491177308926_n.jpg

Fantastisk gemytt og et veldig kaldt og godt hode.

Flotte bevegelser og god bakbensaktivitet.

En snerten liten sak på kun 150 i mankehøyde.

Begynte sin dressurutdannelse i nov 2015, og skal starte sitt første stevne juni 2016

12 timer siden, LisaFi skrev:

Så såvidt annonsen på din, veldig fin, og skikkelig størrelse! :)

Han her er forøvrig også NV. Hjemmeavlet på ukåret hingst.

2a9e760707516fe7d41830d91ed24755.jpg

Å, hihi, i alle .. trodde han var fra sydligere strøk jeg, men jeg er kanskje blitt litt fargepåvirket :P Ser jo nå at kroppen ikke er så sydeuropeisk som jeg har tenkt. Fin fyr! Vet du noe om stamme, tross bakgårdsavl?

Og takk for komplimenter på annonsen min. Jeg klarte bare ikke å selge nå, han er for god - må ri han inn først så jeg vet han har en god opplevelse med det, men så vil jeg nok knytte meg enda mer til han, og det blir vel ikke enklere da :blink:

Ja, ehm. Moren heter Pigalle (opprinnelig svensk den og?) tror jeg, og far er en svensk hingst (Lord of Catwalk?) som ble vist på kåring og egentlig bare fikk litt for lav score til å bli kåret. Står i passet, men husker ikke i øyeblikket. Er jo ikke bare å titte i horsepro lenger heller... *klaskepanne*

11 timer siden, julnil skrev:

Bergeruds Asti født 2009

Far: Bergeruds Aragorn

Morfar: Donnerschlag e. Donnerhall

13256238_1347009168659151_6849070491177308926_n.jpg

Fantastisk gemytt og et veldig kaldt og godt hode.

Flotte bevegelser og god bakbensaktivitet.

En snerten liten sak på kun 150 i mankehøyde.

Begynte sin dressurutdannelse i nov 2015, og skal starte sitt første stevne juni 2016

I familie med min! :D Har sett henne, herlig hest altså! Blir spennende å følge dere utover nå :D

Henne kan jeg kose meg lenge med, vi har mye å lære begge to.

Hun skal starte sitt første stevne neste helg, blir LC. Jeg blir ikke å starte henne selv, så min venninne og instruktør skal starte henne.

Blir som et treningsstevne for henne, og vi har ingen andre mål enn at Asti skal finne seg til rette i situasjonen og få litt erfaring med stevner.

Regner med hun blir litt anspent og legger inn noen tralopper.

Vi har forberedt henne så mye som mulig i forkant. Stevnet er i Lofoten, så vi har presentert henne for mye av det hun faktisk blir å oppleve på oppvarmingsbanen og konkurransebanen.

Hun skal starte både uoffisiell og offisiell LC begge dager, så får 4 runder i railsen den helgen.

Jeg skal kose meg bak gjerdet med kamera i hånden :)

3 timer siden, julnil skrev:

Henne kan jeg kose meg lenge med, vi har mye å lære begge to.

Hun skal starte sitt første stevne neste helg, blir LC. Jeg blir ikke å starte henne selv, så min venninne og instruktør skal starte henne.

Blir som et treningsstevne for henne, og vi har ingen andre mål enn at Asti skal finne seg til rette i situasjonen og få litt erfaring med stevner.

Regner med hun blir litt anspent og legger inn noen tralopper.

Vi har forberedt henne så mye som mulig i forkant. Stevnet er i Lofoten, så vi har presentert henne for mye av det hun faktisk blir å oppleve på oppvarmingsbanen og konkurransebanen.

Hun skal starte både uoffisiell og offisiell LC begge dager, så får 4 runder i railsen den helgen.

Jeg skal kose meg bak gjerdet med kamera i hånden :)

Høres ut som en veldig fin start for henne :) Godt planlagt

Viklunds Dewalia

Far: Åtoftens Walit

Morfar: Dzabalpur (Polsk)

F. 2006

Dewalia er mors lille hjertebarn <3 Hun har ett helt fantastisk lynne og er riktig så pen å se på når hun legger dromedar/lama imitasjonene på hylla :) Kan ris av alle, og har til dags dato enda ikke hatt noen sprell med rytter på ryggen. Har hatt litt rideproblemer (har ikke fåt til galoppen) knyttet til en låst/lite fleksibel lend, men dette jobber vi oss sakte med sikkert gjennom med dyktig hjelp i ryggen. Har hatt ett føll, etter Jestis Larno. Vurderer utstilling når vi har ridningen skikkelig på plass :)

Dewalia 2.jpg

Dewalia 4.jpg

Dewalia.jpg

Og så har jeg jo denne nye lille damen min.

Belize H.

Hun er egentlig registrert i DV, men jeg lurer litt på å registrere henne i NV også.

Hun er etter Belamour og har Rambo til morfar.

Utrolig flott hoppe med masse gang og godt eksteriør. Blir utstilling til våren tipper jeg, med mindre vi rekker å få papirer og alt i orden til utstilling i august.

image002.jpg

Herlige damer! Skikkelig fine, begge to :D

Synes ikke det gjør noe om gode merrer kommer inn fra DK til NV, det er i følge nevnte stutteri på nabogården skrekkelig manko på gode avlshopper her til lands.

52 minutter siden, GryCat skrev:

Herlige damer! Skikkelig fine, begge to :D

Synes ikke det gjør noe om gode merrer kommer inn fra DK til NV, det er i følge nevnte stutteri på nabogården skrekkelig manko på gode avlshopper her til lands.

Takk for det :)

Hilket stutteri?

Belize er forøvrig ikke fra DK, hun er norskavlet, men registrert i DV :)

D ille O joj f. 2013, e. JJ D eemster med L anciano og C orlando på morssiden.

Skal bli dressurhest når han blir stor :)

Edel og moderne type, med flotte bevegelser og en helt herlig personlighet :)

12642938_10156381239220018_942350383729313510_n.jpg

13342945_10156856404905018_687220517763803221_n.jpg

6 timer siden, Bitten&Betty skrev:

Takk for det :)

Hilket stutteri?

Belize er forøvrig ikke fra DK, hun er norskavlet, men registrert i DV :)

Uff, blandet trådene - det er jo i Markedet for hest-tråden jeg har skrevet om det. S t u t teri B på He ggedal i Asker :) 

Har du kjøpt deg ny, @Mariell ? :ahugegrin:

Ja :ahugegrin: Svarten (Fullblodsen) har fått seg skade av ymse slag i et kne. Så dessverre ute av gamet en god stund. Stalleier har tatt over ansvar for han. Og dum som jeg er måtte jeg jo slukke heste-galskapen med en brukbar en. Til alles store forargelse. :rofl:

Æsj, så kjedelig med Svarten. Men, gratla med ny hest!!!

Har jo en jeg og. Rawino (2011), e. JJ RayBan, ue. Sansisco. Født og oppvokst hos meg, har hatt han hele hans liv. Han er en veldig kjekk og grei kar med et godt hode. Han har tre store, flotte gangarter og er en massiv hest. Han er ikke spesielt høy (heldigvis for meg!), typ 1.60. På grunn av gangartene, massen og mine studier har ting tatt tid, men vi skynder oss sakte. Så lenge vi koser oss er det absolutt viktigst! Han begynner å bli en virkelig trivelig hest å jobbe med og jeg koser meg stort sett hver eneste økt. :)

1 uke gammel:

207823_10150535684570455_2752529_n.jpg?o

Etter trening i dag:

13432344_10156974225020587_8774754561810

14 minutter siden, Mariell skrev:

Herregud så søøøt <3 Jeg tror jeg må samle på føll :P 

Blir lite ridning av det. :lol:

• Create New...