Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

LillianK

Kladruber

Recommended Posts

Noen som kjenner til rasen ? Må bare si wooow jeg altså. Har en forkjærlighet for de som skiller seg ut å denne rasen var virkelig noe for seg selv.

Jeg tenkte skrivefeil jeg... Bilder, info, hva gjør at denne skiller seg ut? :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kjenner ei som eier to eksemplarer av rasen , må si jeg ikke er såååå fan av rasen men godt smaken er forskjellig ;)

Ser ut som en mix av murgeser og lipp, eller evt frieser. Kan ikke si jeg er voldsomt fan, men jeg har ingen kjennskap til rasen ut over det et kjapt google-søk gir meg..

De så mektige ut, likte utseende, så lenge det passer inn med resten av hodet :D

Ikke alle var like fine, men mange var det !

Likte dem også. Innbilte meg at de var mye "tyngre" enn bildene på Google. Kunne tenkt meg en sånn, kanskje.

Jeg kjenner også til kladruberne som Marte nevner, to hopper som ble importert til Norge i 20113. De brukes til dressur og kjøring og gikk også en periode i rideskole. Bildene har jeg tatt av den ene av de:

post-255-0-38112100-1424969208_thumb.jpg

post-255-0-97634400-1424969269_thumb.jpg

post-255-0-84972400-1424969338_thumb.jpg

Synes også de så spennende ut [emoji4]

Vi vurderte å importere, men da vi var "i slaget" på ivrighets-skalaen, var det få som hang sammen i kroppen til dressurbruk og flere av hestene vi så på hadde feilstillinger i beina. De er vakre hester, men det krever at kroppen matcher hodefasongen (og det er det ikke alltid det gjør :P )

Vi vurderte å importere, men da vi var "i slaget" på ivrighets-skalaen, var det få som hang sammen i kroppen til dressurbruk og flere av hestene vi så på hadde feilstillinger i beina. De er vakre hester, men det krever at kroppen matcher hodefasongen (og det er det ikke alltid det gjør :P )

Flotte hester!

Virker som det her er litt det samme som med lipizzaneren. Få riktig gode avlsdyr å velge i, men for at rasen skal bestå blir det brukt mye hester av dårlig kvalitet.

• Create New...