Jump to content
Sign in to follow this  
IceRyder

Legge opp Jodphur ridebukse?

Recommended Posts

Må altså legge opp den nye ridebuksa mi og trenger litt tips. Den forrige var det min mor som fikset for meg, syns å huske at hun klippet av en del av foten og så sydde på nederste del igjen. Ble vel sånn at også den strikken som skal gå under skoen måtte legges opp, denne tror jeg bare hun brettet sammen og sydde, uten å klippe av noe. (På de tøystykkene inne i buksa) 

Lurte på om det kanskje kan være lurere å klippe og sy lenger oppe slik at strikken ikke trengs å sy opp? Kan det være en ide mon tro? 

Alle tips blir tatt godt imot, har ikke sydd noe siden ungsomskolen tror jeg, så har ok glemt en del lure ting :P 

Når jeg har lagt opp jodphur buksene mine (må alltid det) har jeg bare brettet opp kanten nede en gang og sydd en ny søm. Strikken inni har jeg enten bare klippet av, dersom det er de strikkene med knapper, eller klippet av ovenfor strikken og sydd på i gjen i ønsket lengde. Inni der er det jo samme hvordan det ser ut da det alltid er skjult uansett :P

• Liker 1

Når jeg har lagt opp jodphur buksene mine (må alltid det) har jeg bare brettet opp kanten nede en gang og sydd en ny søm. Strikken inni har jeg enten bare klippet av, dersom det er de strikkene med knapper, eller klippet av ovenfor strikken og sydd på i gjen i ønsket lengde. Inni der er det jo samme hvordan det ser ut da det alltid er skjult uansett :P

Ja jeg tenker at noe sånt nok blir penest, men buksa blir ikke trang nederst da? 

Ikke de jeg har. Den ene er ganske trang nederst men det er den jo i utgangspunktet. Blir helt normale, kan se om jeg finner bilder etterpå

• Liker 1