Jump to content
GryCat

Priser på ridetimer

Recommended Posts

Hva betaler dere for ridetimer?

Tenker både privat og på skole. 

Skiller dere i pris på folk med trenerutdanning og ikke?

Jeg betaler 1500 kr for to 45 minutters ridetimer med min trener, definitivt verdt det selv om det betyr at jeg ofte må spinke og spare for å få råd. Han har utdannelse fra BHS, vært demorytter for Arthur Kottas og har Charles de Kunffy som mentor. 

Har en god venninne som også har undervist meg et par ganger, husker ikke helt prisen men rundt 300 tror jeg, ingen utdannelse, men et naturtalent uten like og har hjulpet meg masse. 

Skiller stort sett ikke noe særlig på de med utdannelse eller ikke da jeg har vært borti folk med utdannelse som ikke har peiling, og folk uten som er utrolig dyktige. Har forøvrig blitt meget kresen med årene så det skal litt til før jeg prøver noen nye :P

Edit: dette er da for private ridetimer. 

Edited by smaaen

Jeg tar 100kr for 45 minutter privat, jeg er ikke utdannet ennå(har bare dommerkurs), og har mye å lære når det kommer til å lære fra meg:) Men jeg liker det da, og synes det er moro.

• Liker 1

Datteren min går på rideskole på Tanum i Bærum, og der betaler vi 290 kr for 45 min. Er usikker på hvor mange som er på samme kurset siden det var oppstart forrige tirsdag og det da var foreldrene til venninna som kjørte de. 

Det blir spennende i morgen når jeg skal kjøre. Blir første ridetimen også, siden den første var bare teori. 

Sånn ellers er det 4-5 år siden sist jeg hadde ridetime. Brukte da ei som har fulltidsjobb som underviser og betalte 500 kr for 45 min. Usikker på utdanningsnivået hennes, men utrolig flink dame. 

Jeg betaler 500,- til min(e) trener(e) - da er det alt fra bare meg til tre-fire andre på timen - 45 minutters undervisning. 

Når jeg har undervist andre (lenge siden nå) - tok jeg fra 50 til 150. 

Betaler selv fra 600 til 1000.

Tar selv 300 for ca 40 minutter.En elev på timen.Jeg har B-instruktørutdannelse på islandshest og "noen" års erfaring.

SYnes absolutt det burde være skille på med/uten utdannelse (sikkert siden jeg selv er med...) men det er desverre ikke det.Virker ofte som om det viktigeste for mange når de skal velge trener er konkurranseresultater.

Betaler selv fra 600 til 1000.

Tar selv 300 for ca 40 minutter.En elev på timen.Jeg har B-instruktørutdannelse på islandshest og "noen" års erfaring.

SYnes absolutt det burde være skille på med/uten utdannelse (sikkert siden jeg selv er med...) men det er desverre ikke det.Virker ofte som om det viktigeste for mange når de skal velge trener er konkurranseresultater.

Jeg har ingen resultater liggende på horsepro fra dressur jeg kan brife med dessverre, men jeg hadde heller aldri tatt betaling som om jeg kunne mer enn jeg kan. Jeg har holdt et helgekurs, og det deltakerne betale var utelukkende reisen min dit + litt mat. Da hadde vi teorikveld + to dager med undervisning.

Jeg HAR planer om å ta trener 1 kurset til NRYF, men halve hestenorge har jo dette kurset, så om det gjør en så mye mer attraktiv som instruktør er jo en annen sak :P

Edited by Rihanna&Bris
  • Liker 1

Nå har jeg bare kjøretimer da, men betaler 700 inkl kjøring for privattime hjemme med en hest, og 500 for det samme hvis det er to hester.

Betaler 100 kr for en time, venninne som er flink men uten noe utdanning eller resultater å vise til.

Veldig varierende. Rir for 3 stykker, ene tar 250,- for timen (egen pris for oss på stallen vår), en tar 500,- og en tar opp mot 750,-.
Han som tar 500,- har ikke trenerutdanning, men de to andre har det.

På rideskole betaler vi 290 kr pr 45 min tror jeg, da rir hun med 5-10 andre, og låner hest og hall der.

Jeg betaler 1300 for 70 min, har med hest selv men låner ridebane. Aner ikke hvilken utdannelse instruktøren har å vise til, men er fornøyd :P

Betaler 250 kr for en halvtimes privatundervisning for Laila Smevik. Dressur. Hun har trenerutdanning og er virkelig utrolig dyktig!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Legaat

Betaler kr 300 for 45 min for privatundervisning med Rune Henne. Han er A-instruktør og har holdt på med islandshest siden han var en liten pjokk på slutten av 60-tallet. Utrolig flink mann.

Sent from my iPad using Tapatalk

Guest

Rir for to trenere - 1500 pr 2x45 min for den ene, og 1200 pr 2x30 for den andre. Begge er utdannet fra internasjonale skoler, og vel verdt pengene! - selv om mange sikkert synes det er idiotisk å bruke så mye penger på en amatørrytter og aktiv traver.

Jeg synes det skal være et skille mellom udannelse og mangel på dette. Det betyr absolutt ikke at jeg aldri ville ri for noen som mangler dette, men at det bør merkes i prisen fordi du tross alt som utdannet har en særlig kompetanse på området.

150 kr for en time når vi er to stk. Vet ikke om ho har rideutdanning, men ho er utdanna lærer så det pedagogiske er bra ;) jeg er heeelt nybegynner på dressur, men ho har lært meg endel nyttige triks som jeg kan bruke på tur for jeg er avhengig av å ha progresjon for å synes det er gøy :) veldig fornøyd og gleder meg til å ta med ny-hesten etterhvert!

I vinter betalte jeg vel ca 1800-2000 for helgekurs, 2 timer "så lange som trengs". Her er det også flybillett for instruktør fra Island medregnet.

Fantastisk dyktig fyr!

Eg tek per i dag 250 kroner per ekvipasje per time, det er då ein klokketime. Same om det er ein eller fleire ekvipasjer på timen, sjølv om eg føretrekk å ha fleire som rir samtidig (2-3). (Då får dei sjansen til å øve seg på eiga hand og bli meir sjølvstendige ryttarar). Eg er godkjend Trollspeilet-instruktør, men har ingen øvrig utdanning, kursing eller papirer å vifte med. Heilt ærleg har eg ikkje noko problem med å ta den prisen eg tek (som eg faktisk tykkjer er litt i lågaste laget) til tross for dette. For det første for di eg veit at eg har mykje å bidra med, for det andre for di eg faktisk står og brukar av mi eiga tid, og for det tredje for di folk trass alt er villige til å betale den prisen.

Sjølv betaler eg 500 kroner per time til mine trenarar.

• Liker 1

Betalte idag 200kr hos rideskolen for en drop in ridetime som basicly var en tur i skogen på 60min. Veldig grei hest da. :P

Tar selv 200kr, da er økten så langt som den trengs. Utover det har jeg selv betalt alt fra 250-550kr timen for og ri for trener :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Rir for forskjellige trenere, betaler fra 200,- for tre kvarter til 350,- for halvtime. Slik det er nå har jeg 4 faste dressurtimer i mnd og 2-3 sprangtreninger, og dette kommer da på 2000,- totalt. Så kommer det gjestetreninger og stevner utenom.

Hadde ikke tatt meg råd til 7-800,- pr økt, det er over min økonomiske grense.

Jeg synes det er helt vilt å måtte betale 700/800 pr. time. (Eller... halvtime - tre kvarter.)

Men... Man får som regel hva man betaler for, tenker jeg.

Har observert en god del instruktører opp igjennom årene og det som skiller de virkelig gode, fra de som er midt på treet (eller helt i bunnsiktet) er at de virkelig gode instruktørene setter seg gjerne opp på hesten og VISER deg hva som må gjøre for å få hesten til å gjøre den øvelsen du overhode ikke får til.

Jeg hadde ikke betalt 100 - 200 kr. pr. time (eller hvor lenge denne "timen" måtte forkortes ned) for å ri for en instruktør, som står midt på banen og skriker ut instrukser. Gjerne gjentatt instrukser, som ikke fører frem. Og som klarer å toppe det med "jeg vet ikke", når hesten fremdeles ikke gir den responsen man har bedt den om...

Jeg ser flest av de sistnevnte.

Edited by GunnE

Vi betaler 1500kr for helgekurs, altså to ridetimer, det dekker da også flybilett fra island..

Guest

Jeg går heller for kvalitet fremfor kvantitet. For en så usikker rytter som meg selv gjelder det gjerne å lære det riktig fra starten av, og med grønn unghest synes jeg det er kjempekjekt at han ikke får anledning til å lære seg uvaner heller. Når jeg "importerer" instruktører langveisfra regner jeg med å måtte betale for både reise og opphold i tillegg til den faktiske undervisningstiden.

Betalte vel 200 per time der jeg red før, time med 3-4 stk i hall. Instruktøren som er her og holder treninger i sesongen tar 350 per time for medlemmer. :) 

Den instruktøren jeg betaler mest for kommer fra Shetland, så det dekker jo også flybillett til og fra. Da han bodde i Norge var det vel 500 pr. time.

Jeg betaler 170 for 30min (trooor jeg). Husker ikke om instruktøren er ferdig utdannet men mener på h*n holder på. Er noen fra Trollspeilet. Er suuuuper fornøyd med h*n :) Fantastisk snill, enkel å forstå men samtidig streng og pusher meg der jeg trenger det. Utrolig motiverenes person så håper jeg får ri mye mer for denne instruktøren i tiden som kommer :D

Jeg betaler 170 for 30min (trooor jeg). Husker ikke om instruktøren er ferdig utdannet men mener på h*n holder på. Er noen fra Trollspeilet. Er suuuuper fornøyd med h*n :) Fantastisk snill, enkel å forstå men samtidig streng og pusher meg der jeg trenger det. Utrolig motiverenes person så håper jeg får ri mye mer for denne instruktøren i tiden som kommer :D

Hvem??:-)

Hvem??:-)

Jeg tørr ikke helt skrive navnet offentlig og jeg husker ikke etternavnet :P men kan sende deg fornavn på pm om du ønsker?