Jump to content

Setestørrelse på westernsal

Recommended Posts

Det kommer litt an på hva slags type sal du skal ha også :)

Jeg bruker 16 i reining sal, og 16.5 i ranch cutter/cutter saler. Har også brukt 17 i ren cutting sal, og det fungerte også.

Jeg vet ikke noe om western, men skal ha en sal som holder lenge, er god for meg selv og hesten og som jeg kan bruke både på tur og noe på bane. Vurderer denne: https://www.mydrafthorse.com/cfwebstore/index.cfm?fuseaction=product.display&Product_ID=173&CFID=9346096&CFTOKEN=3c5256a89100e18c-6F0C40D6-98A0-71ED-F55DCC5FBD67FC64

Det er ikke noe mål for meg å sitte mest mulig "fast" i salen ettersom jeg også skal kunne bruke den i terrenget :)

Det er en risiko å kjøpe sal fra utlandet, det forstår jeg. Men jeg vil tro de som driver drafthorse-sjappa har grei forståelse for hva slags kropp de store tunge hestene har og hvilke saler som ligger godt på dem. Ser også for meg at det kan være mulighet for noe tilpassing via pad hvis den viser seg å være for bred til hesten i begynnelsen - han er ikke veldig godt musklet i framparten nå pga han har stått lenge, men nå skal han i gang igjen.

• 6 years later...

Drar denne opp igjen. Da til en mann med større rumpe, så bør han gå for en 16"? Hesten har kort rygg, så større går vel ikke, eller kanskje dette også blir for stort????

Og neste spørsmål; hvordan måler man dette?? Det står jo fint lite info om salene som ligger ute til salgs....