Jump to content
Sign in to follow this  
Ralle

Dine "must haves" når det gjelder hestestell?

Recommended Posts

Bruker lite stæsh, her er vel must have biltema-svamper. Sånne store gule :)

Hovskrape® over alt (pussekasse, bøtter, vegg..), samt hårbørste i plast til 40 kr fra Rimi^^

Ja, og showshine.

Julian and Jones fruity shine 3-1 shampoo og C. Magic. På stevne bruker vi kun cowboy magic og denne shampoen. Vi bruker ikke showshine, er alkohol og mye dritt i det som ødelegger man og hale og jeg vil også unngå ha det nær hestehud. Vi legger stor vekt på foring så hestene skinner uansett ( fant nettopp ut vi bruker 150 000 på kun kraftfor i året?:/ ) ubuvaduq.jpgyhera2yn.jpg skinner like pent uten drittshowshine :D

Sent from my iPad using Tapatalk

Babyolje, glansspray (foreløpig ingen klar favoritt) og borstiq børstene mine. Under hårfelling - striglestein. Magic brush tror jeg blir en must have etterhvert som gjørmen kommer. Den er fantastisk på tørket gjørme :)

Svetteskrape med tagger, Sleekez, gummiskrubb, plastbørste, småstiv børste, og en veeeldig myk en av flådd islandshest som jeg bruker som ansiktsbørste.

47077-grnpnkorg_6.jpg

Slike! Børstehårene er påenmåte små rør som er skjært opp, om man kan si det slik. Funker genialt bra på støv, gjørme og røyting, mine er like fine nå som for ett år siden :) 

Magic brush er helt geniale! Har hatt mine i to og et halvt år nå, og de viser ingen tegn til å måtte erstattes enda. Vel verdt pengene! Bruker mine hver dag også, så kan ikke skylde på at mine utsettes for mindre slitasje :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gjør det enkelt, en plastbørste til man og hale, en langbustet til kroppen, og såklart Absorbine show shine og våtservietter :-)

Showshine, våtservietter, en god børste til man/hale/lugg og en naturbørste med medium stiv bust.

Magic brush, fatteri kke hvorfor jeg ikke kjøpte meg slike for lenge siden ! (Kjøpte i vår) Bruker til svetteskrape også.

Ooooo, ser jeg må skaffe meg "magic brush" :ahugegrin:

Børjes har noe lignende magic brush til 45 kr. Ser helt like ut for meg bare at det står Børjes i stedet for magic brush på dem. Kjøpte disse og digger dem, men har aldri prøvd originalen da. :)

Ellers er jeg avhengig av tohånds svetteskrape, furminator ved røyting, stiv og myk naturbørste fra borstiq, showshine og tørrshampo.

Børjes har noe lignende magic brush til 45 kr. Ser helt like ut for meg bare at det står Børjes i stedet for magic brush på dem. Kjøpte disse og digger dem, men har aldri prøvd originalen da. :)

Ellers er jeg avhengig av tohånds svetteskrape, furminator ved røyting, stiv og myk naturbørste fra borstiq, showshine og tørrshampo.

De er helt like, jeg har de fra Borjes men har sammenlignet de med orginalen og de er 100% identiske bare 1/3 av prisen.

De er helt like, jeg har de fra Borjes men har sammenlignet de med orginalen og de er 100% identiske bare 1/3 av prisen.

Tenkte meg det. De ser jo klin like ut og jeg har jo sett på originalen og selv om jeg ikke har tatt den ut av pakken og holdt i dem. De er helt geniale til både vask av hest og børsting av hest som røyter sommerpels. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke har kjøpt dem før! :) Fikk pakken nå for en uke siden. :)

Edited by Skjóna

Ja de børstene er virkelig herlige! Jeg eier ikke myke børster, alle børstene mine er megagrove, så børster jeg over og tørker over med en håndduk etterpå.. :P Cowboy magic har blitt en god venn her forresten. Pluss manstrikk i silikon, har tusenvis av dem overalt! 

Bruker basicly bare smile-børste med kort, stiv bust :P Magic brush og Høøks sin furminator-kopi ved mye møkk/røyting. Høøks sin hovdesinfeksjon er også veldig kjekk i sørpetider.

Ekke helt sikker, men tror det er den minste her: http://www.horze.no/b%C3%B8rster/haas-manb%C3%B8rste-small-%28mini-man%29-8-cm/26481.html