Jump to content
Sign in to follow this  
Isadora

Sal til hest som har skuldrene langt bak..?

Recommended Posts

Hvis du vurderer kent and masters så har jeg modellen/salen som er over denne til salgs :) Fairfax heter den. Gir god manke og skulderfrihet.

Hvor mye skal du ha for den? :)

Og hvilken størrelse er bommen og sete?

Hvis du vurderer kent and masters så har jeg modellen/salen som er over denne til salgs :) Fairfax heter den. Gir god manke og skulderfrihet.

Hvilken av modellene har du for salg?

Str og pris?

Har en hest med skuldrene langt tilbake, svai kort rygg og noe manke. Stübben salene (sprang dressur) og Trainers har liggi godt på han :)

Kjenner du til disse salene?

Er det gode saler?

Det var jo en helt annen prisklasse, og bedre for lommeboken:)

Er to på stallen som har denne, en dansk varmblods og en warlander. Begge eierne skryter veldig av den. Har selv vært på jakt etter den brukt, men fant ikke noe, så har kjøpt en prestige istedenfor. Og nå bare en mnd etter, så ligger det en knapt brukt til salgs på finn.no.... :blink:  

Har samme problem med min hest: store skuldre som "spiser opp" salleiet og gjer at vi har veldig liten plass til sal.

Har ein Kent and Masters no, standard dressur. Denne gir han nok skulderfrihet. Liker salen godt - men er redd eg må bytte den ut pga ikkje nok plass til manken for vår del - så kanskje vi må over på ein høg manke variant av samme.

Ein som var endå betre på det punktet med skulderfrihet var Kentaur Ithaka - den gav veldig fin skulderfrihet på han (men desverre samme mankeproblem .. som K&M). 

Har samme problem med min hest: store skuldre som "spiser opp" salleiet og gjer at vi har veldig liten plass til sal.

Har ein Kent and Masters no, standard dressur. Denne gir han nok skulderfrihet. Liker salen godt - men er redd eg må bytte den ut pga ikkje nok plass til manken for vår del - så kanskje vi må over på ein høg manke variant av samme.

Ein som var endå betre på det punktet med skulderfrihet var Kentaur Ithaka - den gav veldig fin skulderfrihet på han (men desverre samme mankeproblem .. som K&M). 

Selge salen?? :)

Min har ikke mye manke så..:)

Det kan vera mulig :-) Skal si ifra i tilfelle. 

Eg ser jo at du også er "nordboer" (bur i Tromsø sjølv) så vi må vel holde sammen i "den umulige saljakten". Det er jo ufattelig vanskelig og langtekkeleg når ein må sende saler nord og sør for prøving og feiling. 

Det kan vera mulig :-) Skal si ifra i tilfelle. 

Eg ser jo at du også er "nordboer" (bur i Tromsø sjølv) så vi må vel holde sammen i "den umulige saljakten". Det er jo ufattelig vanskelig og langtekkeleg når ein må sende saler nord og sør for prøving og feiling. 

Ja det er helt håpløst med saljakt her oppe...kjenner jeg blir fustrert i denne "sal-jakten" !! :gaah:

Skulle bare ønske det var enklere :ahugegrin:

Hvor mye skal du ha for den? :)

Og hvilken størrelse er bommen og sete?

17 i setet og normal/vid bomjern (men dette er bomjern som kan skiftes ut på få minutter)

Nypris er rett over 20.000 i Norge, selges for 13.000

Hvilken av modellene har du for salg?

Str og pris?

Jeg er faktisk usikker, men den passer min hest sin monstermanke :)