Jump to content

Sal-snikksnakk

Recommended Posts

• Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjenner jeg blir litt irritert, men så er jeg ganske negativ til hun dama der da. Lurte en venninne til å kjøpe ny sal til 26 000,- som virkelig ikke passa og som var umulig å selge videre. Ikke fått

Øh, man involverer ikke mannen i sånt! Saler går fra garasjen og inn i stallen, og samme vei ut igjen når de skal selges. Og den nye salen, om den oppdages, koster ALLTID det samme som den gamle ble s

Merker at jeg har gitt opp litt nå, og aksepterer at det aldri kommer til å være 100%... Så lenge hesten ikke får vondt av salen får det bare være, så kan jeg heller bruke pengene mine på ridetimer og

Posted Images

• 2 weeks later...
  • 3 months later...

Den nederste er utviklet sammen med mette manseth til islandshest ja :) kan hende litt åpnere/flatere sete og mindre bratt vinkel i bolen. Sykt god, jeg vil ha en. 

• 3 weeks later...
2 timer siden, Elisabeth E skrev:

Njæi, det tror jeg ikke? 🤔

De kommer i 3 ulike "billige" modeller, med litt ulike seter og bomfasonger.

Jeg har A3.

Hvem er det som forhandler de? Ser det ligger et par ute på finn. Ser fine ute

Elisabeth, har du slutta å bruke butterfly og byttet til disse? Kan du fortelle om hva, hvorfor osv? 

Lillemor har tapt seg en god del ( jeg har vært operert og mannen har styrt stallen noen uker. Han synes han har gitt dem myyye mat, jeg tenker not so much).  
For sikkerhets skyld driver hun og strekker på seg, så det har kommet på en to-tre cm (hurra for det altså, vi trenger dem) , men hun har altså tatt av og er i smaleste laget for første gang i sitt liv.

Neste år skal hun få ny dressursal også, og jeg driver og tenker på hvordan og hva som blir å passe.  Batesen solgte jeg da den gamle dressursalen til Blivira faktisk lå bedre (og jeg nesten ikke rir i dressursal om dagen, håper det blir bedre etter nevnte operasjon). 

Jeg kommer aldri til å bli så «spesialisert» dressur eller sprangrytter at jeg legger 50k i en sal, men det må jo passe både rytter og hest. 😀

21 minutter siden, LisaFi skrev:

Elisabeth, har du slutta å bruke butterfly og byttet til disse? Kan du fortelle om hva, hvorfor osv? 

Ja :)

Butterfly tilpasser seg jo i vidden, men ikke i profilen. (Uansett hva de som selger dem sier 😎 )

Jazz endret ganske mye ryggfasong fra hun var 5 til hun ble 6, så butterflyen ble liggende ute av balanse. Ikke noe mer mikkmakk enn det :)

• Liker 1
7 minutter siden, Elisabeth E skrev:

Ja :)

Butterfly tilpasser seg jo i vidden, men ikke i profilen. (Uansett hva de som selger dem sier 😎 )

Jazz endret ganske mye ryggfasong fra hun var 5 til hun ble 6, så butterflyen ble liggende ute av balanse. Ikke noe mer mikkmakk enn det :)

Takk for svar! Ble hun mer svai eller ble det mer manke? 

Min ser plutselig helt annerledes ut enn i februar også. Dyrt med «supersaler» om man må bytte så ofte 🙈. Så jeg tenker vente til neste år, da tenker jeg profilen er mer «etablert» når hun blir 6. 😬

Edited by LisaFi
  • Liker 1
16 minutter siden, LisaFi skrev:

Takk for svar! Ble hun mer svai eller ble det mer manke? 

Min ser plutselig helt annerledes ut enn i februar også. Dyrt med «supersaler» om man må bytte så ofte 🙈. Så jeg tenker vente til neste år, da tenker jeg profilen er mer «etablert» når hun blir 6. 😬

Hun ble mer reist i fronten, og salen havnet da i bakvekt, så hun ble øm i lendepartiet.

Savner den enda, aldri hatt slik skulderfrihet som med den💔

7 timer siden, kineba skrev:

Jeg er også kjempefornøyd med apelles til min monstermankehest 🙈😂 Jeg har A4

Hvordan er ryggen på din? Min er pinnerett..

1 time siden, Kah skrev:

Det er ikke hun som har hatt litt problemer med å levere?

Trodde jeg svarte her 😬

Hun kan ha..  litt lang responstid 😎

Corona gav henne litt produksjonsproblemer tror jeg.

Nå er produksjonen flyttet.

Jeg kjøpte sal på dagen, ut ifra utvalget hun hadde i bilen.

7 minutter siden, Elisabeth E skrev:

Trodde jeg svarte her 😬

Hun kan ha..  litt lang responstid 😎

Corona gav henne litt produksjonsproblemer tror jeg.

Nå er produksjonen flyttet.

Jeg kjøpte sal på dagen, ut ifra utvalget hun hadde i bilen.

Ah skjønner. Slitsomt å være bare en i et firma.

Er litt nysgjerrig på de salene kjenner jeg