Jump to content

Recommended Posts

Er det noen som har prøvd seg på knøttecup? Hvordan er det?

Vurderer å gi meg selv en skikkelig utfordring til neste år og prøve på dette :D

(Jeg hoppet sist for 12 år siden, og hesten har aldri blitt hoppet med, men han pleier å trampe sinnasint på dustebommene som ligger i veien for ham på bakken, så dette kan bli...moro).

• Liker 3

Startet for ørten år siden. 

Sprang først - 60 cm bane. Blir du ikke eliminert der, går du videre til terrenget. Så avsluttes det med dressur, LC. 

Noen ganger kjører de dressuren først også - men mest vanlig å ha den til sist. 

Er veldig moro. 

Tenkte du å ta med deg Wella-mannen ut i terrenget? 

Jeg har ridd noen.

Jeg er vant til å starte med dressuren, så sprang og så terrenget.

Veldig gøy, bare å hive seg uti det, hestene elsker det! :) lurt å ri på trening for en trener først og få noen gode tips. Det er ikke helt som å ri vanlig sprang.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

• 3 weeks later...

Startet for ørten år siden. 

Sprang først - 60 cm bane. Blir du ikke eliminert der, går du videre til terrenget. Så avsluttes det med dressur, LC. 

Noen ganger kjører de dressuren først også - men mest vanlig å ha den til sist. 

Er veldig moro. 

Tenkte du å ta med deg Wella-mannen ut i terrenget? 

Ikke slik det foregår nå. 

Først ri LC, og så hoppe 60 cm innen 30 minutter etter at du er ferdig med dressuren. Og så terrengrittet på kvelden. 

Vurderer å starte knøttecup neste år, men som med alle mine sprangplaner neste år så avhenger det av hvordan treningene går og om jeg og hesten blir enige om vi skal over eller ikke  :P

• Liker 1

Hadde jeg hatt frisk hest skulle jeg gjerne testet dette jeg og. Er han noe som broren sin når det kommer til bommer så må du bare forklare med riktige ord at man skal hoppe over. Vi fintet ut hvert eneste hinder til jeg satte gigastore innfangere på begge sider og da var det som hele hesten sukket høyt og ser på meg med et blikk som sier "ja, var det DET vi skulle? kunne du ikke sagt det med en gang?" og siden har han aldri løpt utenfor et hinder :P

• Liker 4

Ikke slik det foregår nå. 

Først ri LC, og så hoppe 60 cm innen 30 minutter etter at du er ferdig med dressuren. Og så terrengrittet på kvelden. 

Vurderer å starte knøttecup neste år, men som med alle mine sprangplaner neste år så avhenger det av hvordan treningene går og om jeg og hesten blir enige om vi skal over eller ikke  :P

Oi, det var jammen effektiv gjennomføring.. Sparer sikkert tid, men gud - jeg hadde vært alt for nervøs til å ri dressurprogrammet så kort tid før jeg skulle hoppe pinner.. Jeez.