Jump to content
Bitten&Betty

Dekkentråden

Recommended Posts

Jippy. Ridd tur i dagslys og oppholdsvær og nesten ikke vind? Hr var tørket ganske godt opp, og siden han ødela det nye bucasdekkenet igår la jeg på nytt amigo bravo idag.. Spent på om det holder i vinden..(meldt full storm og mye regn inatt). Om dette dekkenet ryker eller ikke sitter på skal han få en sjanse med biltemadekkenet imorgen... Eller blir han for evig? dømt til å gå uten..

Hva slags HW dekken er det dere har egentlig?! :P Har innimellom lagt på HW Amigo regndekken på svett hest og hivd ut, 6 timer senere er han ikke akkurat tør under..

Diverse, Rambo Duo, Amigo 100g, Rhino Wug, Rambo Original 200g, Amigo Hero Lite bla :)

Diverse, Rambo Duo, Amigo 100g, Rhino Wug, Rambo Original 200g, Amigo Hero Lite bla :)

Er det Skoies du jobber?

Jeg kjøpte to dekken derfra for noen år siden. Overgangsdekken med halvhals, et i lilla og ett i blått. 

Nå er det ene blitt borte og det andre mangler noen spenner, og dessuten ønsker jeg meg det i mindre størrelse, men finner det ikke igjen noen steder!

Har dere de fortsatt, eller har dere evnt. noe tilsvarende?

372_96818140433_9563_n.jpg

Er det Skoies du jobber?

Jeg kjøpte to dekken derfra for noen år siden. Overgangsdekken med halvhals, et i lilla og ett i blått.

Nå er det ene blitt borte og det andre mangler noen spenner, og dessuten ønsker jeg meg det i mindre størrelse, men finner det ikke igjen noen steder!

Har dere de fortsatt, eller har dere evnt. noe tilsvarende?

Postet bilde

Jepp :) har ikke det lilla i hvertfall. Men de er vel laget på samme plass så noe likheter er det vel på alle modellene av "skoies merket"

Hvor tykke er de du har?

Kom også inn mange fine nå! Må se om man får tatt noe bilder av de en dag, bare det hersens regnet kan slutte!!!

Jepp :) har ikke det lilla i hvertfall. Men de er vel laget på samme plass så noe likheter er det vel på alle modellene av "skoies merket"

Hvor tykke er de du har?

Kom også inn mange fine nå! Må se om man får tatt noe bilder av de en dag, bare det hersens regnet kan slutte!!!

Neinei, jeg skal nok klare meg med en annen farge, men skulle gjerne hatt noe tilsvarende med halvhals i.. det er vel 150g. vel? 

Har dere det?

Neinei, jeg skal nok klare meg med en annen farge, men skulle gjerne hatt noe tilsvarende med halvhals i.. det er vel 150g. vel?

Har dere det?

Ikke så mye med 150g tror jeg. Mest enten med ull, fleece eller nylon. Kom noen nå i svart med royalblått kantbånd, men mener de er 200g . Kan kikke litt i morra :)

Ikke så mye med 150g tror jeg. Mest enten med ull, fleece eller nylon. Kom noen nå i svart med royalblått kantbånd, men mener de er 200g . Kan kikke litt i morra :)

Det er mulig de jeg har er på 200 altså, det funker det også, så lenge det er halvhals?

Supert, da venter jeg i spenning på tilbakemelding :)

Det er mulig de jeg har er på 200 altså, det funker det også, så lenge det er halvhals?

Mener det var halvhals på de :) ikke åpnet de enda, bare STAPPA lageret :P

Skal sjekke! :)

• Liker 1

Her er bilde av det i 200g :)

Bla ikke noe bilde på hest men :) 

C7F094AD-FA64-4926-A05B-2323A003B037-233

BDD21ADB-2983-4915-91DC-3A4EE5753D5B-233

C23C742D-5AA7-4A7E-B712-56731F718B0C-233

Det kommer bedre bilder så snart jula er over og været forhåpentligvis er litt mer fotovennlig....

Hmm..hva var det som kom da.. Kom disse i 200g med halvhals og "vanlig"  Mener samme i 300g. Kom noen tynne fine ulldekken i samme fargene som 200g. 

Regndekken i helblått ned i 85cm, regn i blått/brunt, blått/grått.Mener det er fleecefor i disse. Ulldekken i... var det blått/beige mener jeg. 

Må få litt oversikt over jul når man skal prøøøve å stappe det inn på lageret...... :P

Takk for rask tilbakemelding med bilde @Hrimbakur :)

De ser jo veldig like ut som det jeg har her hjemme, hvertfall utformingen, men er bittelitt usikker på tykkelsen bare. Står det evnt. tykkelsen på dekkenet? Kan sjekke det i morgen. Var det bare den fargen forresten?

Kjekt med refleks i dekkenet når hesten tar seg en tur på egen hånd, og passerer brøytebilen i samme slengen :o ! *innfanget rømling*

Postet bilde

Postet bilde

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

• Liker 4

Hihi så to reflekser forsvinne nedover i mørket tidligere i kveld. Eneste jeg så it vinduet var de refleksene i full fart

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 2

Blæh, er visst bare HW som virkelig funker.. Har et par andre som brukes i "nøden"... Så når jeg tok det ene på i dag at det hadde fått en rift bakpå siden, og det er sikkert brukt 10 ganger til sammen. Til og med Amigoene har overlevd det regimet der i flere år!

Og det andre lå jo helt på en snurr..

Nei, må vel investere i flere skikkelige Ramboklær ja!

*lei av drittvær*

Takk for rask tilbakemelding med bilde @Hrimbakur :)

De ser jo veldig like ut som det jeg har her hjemme, hvertfall utformingen, men er bittelitt usikker på tykkelsen bare. Står det evnt. tykkelsen på dekkenet? Kan sjekke det i morgen. Var det bare den fargen forresten?

Det står stort sett en liten lapp inni dekkenet en plass. I hvertfall på de som kom nå tror jeg :)

Tror det bare var den fargen i 200g. Mener 300g var gråaktig eller noe. Må få pakka de ut og kikka :)

Guest

Kjekt med refleks i dekkenet når hesten tar seg en tur på egen hånd, og passerer brøytebilen i samme slengen :o ! *innfanget rømling*

5ypy6e5u.jpg

banyduga.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Hvilket dekken er dette ? Merke ? :) Nettside ? :)

Noen fler enn meg som har HW Hero med 50g fyll? Har brukt dette de siste ukene siden været er så ustabilt skiftende, og igår ble det vått igjennom!! ingen rifter såvidt jeg kan se, og det kommer igjennom ved sømmene i innerstoffet, altså ikke i front der det kan lekke inn.

Hm, mine HW-dekken er både lappet og limt, men ingen av dem tar inn vann etter det jeg kan se. :) Har ikke 50g, da. Kun Hero Lite, det uten fyll, både med og uten hals. :)