Jump to content

Dekkentråden

Bitten&Betty
 Share

Recommended Posts

15 timer siden, Eva skrev:

Dette burde du ha bildebevis på 😂

Enig, men det ble liksom aldri prioritert i redningsaksjonen 😂 også bretta jeg jo i stedet. Mulig det funker bedre om dekkenet et litt knappere i str. Det er lurt å gå en str ned tror jeg. 

15 timer siden, Nina skrev:

Er det ikke mulig å finne et fluedekken som blir tett mellom hode og hals om man bruker fluemaske? 🤔

Helt tett tror jeg du må over på eksemdekken og maske man trekker nedover halsen. 

2 timer siden, Issa skrev:

Helt tett tror jeg du må over på eksemdekken og maske man trekker nedover halsen. 

Helt tett trenger det jo ikke å være, men ikke stor glippe mellom hode og hals. Men vurderer å teste det hoody-dekkenet bare for å se om det kan passe.

Tilbud på Hooks nå,så vil passe på å handle nå.😛

1 hour ago, Nina said:

Helt tett trenger det jo ikke å være, men ikke stor glippe mellom hode og hals. Men vurderer å teste det hoody-dekkenet bare for å se om det kan passe.

Tilbud på Hooks nå,så vil passe på å handle nå.😛

Den her hetta med tilhørende dekken så jo ganske greit ut: https://www.hooks.no/kampanje/20-flue-21-18-no/eksemhette-sun-shield-fairfield

Edited by Eva
Dekken, ikke Brekken 😂
  • Liker 1

Jeg kjøpte Rambo Summer Series, og det virker veldig ålreit :D Det er med vanntett del over ryggen og nakken, med en 100g liner man kan legge inn for litt varme ved behov. Kjøpte i str 115 og min bruker vanligvis 125, men Rambo er ENORME i størrelsen. Til og med Amigo sine fluedekken må jeg ha i 115 til henne.

• Liker 1

• 1 month later...
På 10.5.2021 at 8.58, Legaat skrev:

Jeg kjøpte Rambo Summer Series, og det virker veldig ålreit :D Det er med vanntett del over ryggen og nakken, med en 100g liner man kan legge inn for litt varme ved behov. Kjøpte i str 115 og min bruker vanligvis 125, men Rambo er ENORME i størrelsen. Til og med Amigo sine fluedekken må jeg ha i 115 til henne.

Hvor enorme er de? HW Amigo regndekken i 125 går akkurat til Beta,men 135 i Bucas fluedekken passer. Synes 115 høres utrolig smått ut.😄

22 timer siden, Nina skrev:

Hvor enorme er de? HW Amigo regndekken i 125 går akkurat til Beta,men 135 i Bucas fluedekken passer. Synes 115 høres utrolig smått ut.😄

Etter litt testing så fant jeg ut at 115 ble faktisk for smått i dette. Så hun burde hatt 125 her. Men det andre Rambo fluedekkenet jeg har kunne ikke vært større enn 115. Så det er til å bli gal av 😆 

26 minutter siden, Legaat skrev:

Etter litt testing så fant jeg ut at 115 ble faktisk for smått i dette. Så hun burde hatt 125 her. Men det andre Rambo fluedekkenet jeg har kunne ikke vært større enn 115. Så det er til å bli gal av 😆 

Artige greier!😄 Skal på Hööks på onsdag, så da får jeg sett det live i hvert fall. Sånn nettshopping fører til en del bomkjøp.🙈

Noen på stallen har det Rambo summer series dekkenet og fredagen jeg tok inn hestene til kvelds og det regnet bra så var hesten våt på ryggen under Ramboen. Så vanntett over ryggen-skeptisk nå 🤪

Er det noen av fluedekkena til Høøks som sitter bra på islandshest?  Det jeg har er ganske kjolete og har så diger mageplate at jeg må tvinne den rundt, så tenkte kanskje bytte ut nå som det er litt rabatt 😬

https://www.hooks.no/kampanje/20-flugskydd-2123-no?list[2405:ProductType][0]=__group_5

(det er vel dette jeg allerede har: https://www.hooks.no/kampanje/20-flugskydd-2123-no/fluedekken-flyshield)

Edited by Eva

Jeg kjøpte Amigo Bug Rug og Rambo Protector til min islandshest i dag, begge kjøpt på Hööks. Bug Rug passet helt fint, mens Rambo dekkenet ble litt langt i halsen. Passet godt utenom det.

Vurderer å levere Rambo-dekkenet pga den halsen. 

20210616_155239.thumb.jpg.2550dca77582be7935e9b2d7a354b39b.jpg

1 hour ago, Nina said:

Jeg kjøpte Amigo Bug Rug og Rambo Protector til min islandshest i dag, begge kjøpt på Hööks. Bug Rug passet helt fint, mens Rambo dekkenet ble litt langt i halsen. Passet godt utenom det.

👍 Var det pony  bug rug eller vanlig? 

https://www.hooks.no/kampanje/20-flugskydd-2123-no/fluedekken-amigo-bug-rug-pony-horseware

https://www.hooks.no/kampanje/20-flugskydd-2123-no/fluedekken-amigo-bug-rug-horseware-1

Tenkte kjøpe 125 og det har de i både pony og vanlig :P

6 minutter siden, Eva skrev:

Jeg kjøpte vanlig, men Beta er ganske stor og kraftig. 

9 timer siden, Nina skrev:

Veldig irriterende at 125 ikke bare kan være 125.😛 Skjønner ikke hvorfor halsen på det ene må være 10 cm lengre enn på et annet heller. 🙈

Helt enig! Det er til å bli gal av!

• 2 weeks later...
På 16.6.2021 at 18.24, Nina skrev:

Akkurat samme jeg opplevde. Har en bred welsh cob sec D.
140 passer akkurat i lengden og rundt magen, men halsen var alt for lang (kunne tatt av 15-20 cm). Skulle modifisere halsen, men rakk ikke gjøre det før han måtte ta det i bruk. Det jeg oppdaget var at matglad som han er går han med hodet ned 99% av tiden, og da er halsen akkurat passe. 

49 minutter siden, Hestejentemamma skrev:

Akkurat samme jeg opplevde. Har en bred welsh cob sec D.
140 passer akkurat i lengden og rundt magen, men halsen var alt for lang (kunne tatt av 15-20 cm). Skulle modifisere halsen, men rakk ikke gjøre det før han måtte ta det i bruk. Det jeg oppdaget var at matglad som han er går han med hodet ned 99% av tiden, og da er halsen akkurat passe. 

Jeg endte med å returnere mitt,men hadde nok passet min matglade dame på beite også da.😄

• Liker 1

På 27.6.2021 at 13.00, Blesa skrev:

Noen som har Amigo Bug Buster Vamoose? Hvordan er de i størrelsen?

Har et på vei i posten i str 115, jeg pleier måtte gå ned en str i fluedekken. Kan oppdatere deg når jeg får det. Minn meg på det 👀😂

Jeg har et vanlig Bug Buster som jeg glemte å prøve på hesten i dag,men skal prøve å få gjort det i morgen og kan si hvordan størrelsen er da.

Eneste jeg ble skeptisk til med Bug Buster-dekkenet er at det er så store hull i stoffet i forhold til Bug Rug,men mulig Vamoose-versjonen er annerledes. 

Edited by Nina

Var visst Bug Buster Vamoose jeg hadde kjøpt. 

Her er det i str 125 på min store islandshest. Helt passe,men kunne faktisk hatt litt lenger hals dette da.

20210630_115746.thumb.jpg.98e726754d2fd04b67fa13e4cfeb0033.jpg

20210630_115756.thumb.jpg.7e6a94847fc0e7881d54a44dcf6af644.jpg

20210630_115822.thumb.jpg.e20624ca15ec3afa0469daa2e1839f1a.jpg

• 2 weeks later...
22 hours ago, LillianK said:

Når Julie kommer fra beite må jeg kjøpe fluedekken, hun tåler dårlig kleggbitt å får

Digre hevelser av disse. Sett på trinity til 999 noen mer erfaringer ? 

Jeg har det (dette: https://www.hooks.no/hest/hesteutstyr/hestedekken/fluedekken-flyshield-2-0-trinity )  og jeg er fornøyd med at det dekker godt og er fin kvalitet, eneste er at passform på mageplate er ikke så god til min litt spinkle isis - passer nok litt bedre på litt breiere hester :)

Screenshot_20210712-215132.thumb.png.d94fa397682f76cd71e10936db29cecd.png

Jeg har et sånt som Eva linker til over til salgs , @LillianK, i 145, det kan du få til enda litt mindre. Hesten min brukte det en natt, så det er ikke 100% rent og pent, men det er helt og fungerer fint. Det ble ikke helt rett passform til min hest :)