Jump to content

Dekkentråden

Recommended Posts

19 timer siden, stinej skrev:

Noen som har kjent på dette fra bucas? Tror det skal  være bedre  (glattere) innside enn stay-dry fôret i smartex dekkenene, og bedre ytterstoff enn i bucas freedom, så kanskje akkurat den gylne kombinasjonen jeg hadde trengt. Men skulle gjerne kjent på innsidestoffet..  https://www.horze.no/overgangsdekken-vinterdekken/bucas-atlantic-utedekken-200-gram/330162.html#color=DB&gclid=Cj0KCQiAk7TuBRDQARIsAMRrfUaOMZbTwkvWCZdQSl6fYxhdPPsDApcG1BtyVWmk6XlFVx3kBRpcNpkaAr7tEALw_wcB

Og en annen ting. Har amigo bravo 12 til den ene hesten her, men det har gammel lukkemekanisme med to t-kroker. Det er for stort i bogen for araberen. Noen som vet om  den nye patenten med sånn disc gjør at det passer bedre på smalere hester enn den gamle løsningen? Det ser liksom sånn ut på bildet, men det er så kjipt å bomkjøpe, returnere osv... Sånn: https://www.horze.no/regndekken/horseware-amigo-bravo-12-plus-bundle-utedekken-disc-lukking/327002.html#color=DB/EB/DB

Pleier de (amigo bravo) å holde seg vanntette? 

Ei i stallen har et sånt Atlantic-dekken fra Bucas. Kjente på det og tok bilde til deg: 

8B71676A-E280-4B79-986E-028B6CA9F144.jpeg

Det er igrunn ganske likt HW sitt inni. Kjente på mitt HW til sammenligning :) 

• Liker 1
  • Replies 6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wohoo, da har lille mini fått seg nytt hjemmesnekkra "Rhino" dekken med fester til liner og 100g fyll😄 Kan si meg svært fornøyd, og gleder meg til vi kan ta det i bruk😍 v-front lukking med kr

*fnis*   Spansken fikk superpysjen sin i 145 og ikke 140 for at det skal være litt bedre plass til tykk liner om vi skulle trenge det etter hvert. Dekkenet er passe det, meeeen L i hals er litt i ov

Ferdig med helgens produksjon😊 Nytt 60 grams regndekken med linerfester, og ny vary-layer liner på 60-180 gram til mini😊 Er på vei opp i stallen nå for å prøve de på😃    

Posted Images

Sliter også med at det vanlige Amigo Bravo dekkenet er for vidt foran til Eidur,så det renner vann inn foran. Så har bestilt et med disc front nå,og håper det er bedre. 

Akkurat kjøpt et Amigo Hero 200 gram,så håper det passer greit da. Men er vel ikke så vått når det skal brukes,så mulig det går greit uansett. 

Jeg fikk jo det røde thermomaster jeg la ut bilde av lenger opp. Veldig fornøyd med det men desverre ikke vanntett nok (tåler litt) 

Er det noen som vet om Trinitydekkena som selges nå et like i str/fasong? Trenger noe vanntett etterhvert. 

Noen som har tips til 100 grams regndekken til smal hest? Eidur er veldig smal i front, så sliter med at vann renner inn foran. Bucas ligger godt på han, men ikke greid å finne noe i 100 gram fra dem. Kjøpte et Amigo Bravo med disc front nå,og det var bedre enn det vanlige, men fremdeles litt vidt foran.

1 time siden, Nina skrev:

Noen som har tips til 100 grams regndekken til smal hest? Eidur er veldig smal i front, så sliter med at vann renner inn foran. Bucas ligger godt på han, men ikke greid å finne noe i 100 gram fra dem. Kjøpte et Amigo Bravo med disc front nå,og det var bedre enn det vanlige, men fremdeles litt vidt foran.

Hm.. ganske sikker på at jeg hadde et 100g bucas dekken til L da han var åring 🤔 eller var det 150g? Men det er marginalt tykkere enn 100g da. 

Har du sjekket finn tack, er det ikke de som skal ligge bra på smale hester?

evt. Rider by horse. Litt små i størrelsen bare :)   

Om 150g er et alternativ, kan kanskje horze avalanche med halvhals funke? Det kan justeres inn ganske mye!

Edited by Reaper

Har ikke hatt på hals, men kan sette på om det lekker inn like mye på det nye Amigo-dekkenet. 

Vil helst ikke ha så mye tykkere enn 100 gram da han jo har mye pels. Er jo mildt om dagen, bare sabla vått. 😩

Bruker Bucas Smartex Rain litt,og det sitter som et skudd da. Så mulig jeg bare må kjøpe et til av det, selv om det er litt tynnere.

Men skal sjekke ut Finn-Tack. 🙂

Hvis det regner nok så blir det jo bløtt i front uansett. Har man på hals så renner vannet ned på fronten uansett (i tillegg til at det blir vått rundt hele kanten på halsen). Den gamle modellen til WB med halv er min favoritt. Men jeg tror ikke de produseres lenger? 🤔 

Æsj ja, man vil helst holde dem mellom to fingre, men så veier de jo en del i våt tilstand og de er jo alltid helt umedgjørlige 😆

alle hestene mine var tørre fra knærne og opp, over det hele 👌 minus hodet da. 

Her ble Julie brei over bogen over natta virker set som. Horze avalanchen passer ikke, ikke set andre med halvhals. WB combo passer men liker ikke helt halsdekken med hest å masse man. Har bestilt er fairfield dekken å

x fingra for det.

Jeg bruker fairfield og wb med halv hals (på ytterste hakkene) til tinkeren og er veldig fornøyd med det ☺️ Hun er brei som en låvedør. 

Jeg har to WB med halv hals som jeg bruker på begge hestene, og de passer så bra til begge to 😁 Elsker de, og det er så teit at de ikke produseres lenger. Mine begynner å bli noen år nå.

• Liker 2
  • 2 weeks later...

Kjøpte nylig horseware rhino til frieseren min. Kjøpte hennes vanlige str og den var litt mer romslig enn vanlig. Liker dekkenet veldig godt, det har holdt seg tørt inni selv på de våteste dagene, og hesten trives også godt med det. Dessverre ble halereimen ødelagt nå etter å ha hatt det kun noen få uker, aner ikke hvordan det skjedde. Er det eneste dekkenet med mer enn 100g jeg har til henne, så har fortsatt å bruke det. Fulgt godt med og selv uten halereim har dekkenet aldri sklidd av eller lignende, og fungerer helt fint. Må prøve å få fikset det, selv om jeg ikke helt vet hvordan, da festet nesten er revet av på den ene siden..

horseware rhino.jpg

De kan rulle ut av dekkenet eller få det over hodet når de står med hodet ned i nedoverbakker 😅 har opplevd begge deler, spesielt deg siste. Du må nok fram med nål og trå eller symaskin da 😊 sydd maaange av mine 🤪 på ulike steder. Så er det bare å binde på en høytråd el. Litt kortere enn den som var der. Problemet er gjerne at den havner over bakbeina/hasene om den er for lang, spes når de ruller seg. 

Og hvis du er like dårlig til å sy som meg så har jeg fått hjelp av skomaker til å sy på borrelåser og spenner som var revet av. Umulig å komme gjennom sånt tjukt nylon greier. Strevde med å tråkle det sammen selv i timesvis og så rev hesten det av igjen på et halvt minutt. Vel verdt de 400 kronene jeg betalte skomakerenfor å få gjort det ordentlig. :P