Jump to content
Bitten&Betty

Dekkentråden

Recommended Posts

Dere andre som har horze avalance dekken, hvordan opplever dere kvaliteten på disse?

Jeg er nå på mitt 3, 150g dekken med halvhals. Og alle er ødelagt. Hesten står jo ute med andre, og disse har nok delskyld.

Men nå har haleflappen røket på 2 av dem, festene til strikken mellom bena, og festene til kryssgjorden har røket på begge to. 

Det tredje, klarte de andre hestene å kle av han, jeg fant biter av det gjennom hele forrige vinter :gaah:

Er det hesten som er umulius, eller er det noen andre som opplever dette? 

Akkurat nå, Reaper skrev:

Dere andre som har horze avalance dekken, hvordan opplever dere kvaliteten på disse?

Jeg er nå på mitt 3, 150g dekken med halvhals. Og alle er ødelagt. Hesten står jo ute med andre, og disse har nok delskyld.

Men nå har haleflappen røket på 2 av dem, festene til strikken mellom bena, og festene til kryssgjorden har røket på begge to. 

Kjøpte et nytt et nå i vinter, var ei stor flenge på den allerede andre dagen😫 Og jeg har hester som ikke ødelegger dekken i det hele tatt, de har dem år etter år.  Så er skikkelig misfornøyd med kvaliteten, og gidder ikke kjøpe flere. Får heller legge litt flere hundrelapper i et med bedre kvalitet😊

Oi kjipt @Reaper! Har et 150 g halvhals som fortsatt ser helt fint ut etter kanskje 5-6 års bruk. Dessverre er det ikke særlig vanntett lenger, uansett hvor mye jeg impregnerer... Her er det bare horseware dekkena de spiser opp. 😭

9 minutter siden, Mazarin skrev:

Kjøpte et nytt et nå i vinter, var ei stor flenge på den allerede andre dagen😫 Og jeg har hester som ikke ødelegger dekken i det hele tatt, de har dem år etter år.  Så er skikkelig misfornøyd med kvaliteten, og gidder ikke kjøpe flere. Får heller legge litt flere hundrelapper i et med bedre kvalitet😊

har hatt hest i vekst her nå, og har vært litt utfordrende å finne noe som lå bra på han. Så var så fornøyd da jeg fant dekken til en OK penge, som lå bra.

Men blir nok ikke flere slike på oss..

5 minutter siden, stinej skrev:

Oi kjipt @Reaper! Har et 150 g halvhals som fortsatt ser helt fint ut etter kanskje 5-6 års bruk. Dessverre er det ikke særlig vanntett lenger, uansett hvor mye jeg impregnerer... Her er det bare horseware dekkena de spiser opp. 😭

Ja, det var skikkelig kjipt..så han får bare gå uten haleflapp resten av denne sesongen.. 😛 bruker bare dekken på regnværsdager, eller når det er veldig kaldt. 

Men oppspiste horseware dekken er enda kjipere 😮 

24 minutter siden, stinej skrev:

Har et 150 g halvhals som fortsatt ser helt fint ut etter kanskje 5-6 års bruk.

Ja, det har faktisk jeg også, virker som de eldre avalancedekkene kanskje er bedre i kvalitet enn de nye🤔 

selve stoffet på mine har holdt bra, lite hull etc. Men virker som at sømmene er dårlige.

Noen her som har bucas med halvhals? 

22 minutter siden, Reaper skrev:

var så fornøyd da jeg fant dekken til en OK penge, som lå bra.

Ja, det skjønner jeg godt, synes også passform og pris er bra, bare kjedelig det går fra hverandre🙈 Ikke så lett med dekken😅

16 minutter siden, Mazarin skrev:

Ja, det skjønner jeg godt, synes også passform og pris er bra, bare kjedelig det går fra hverandre🙈 Ikke så lett med dekken😅

Det var spesielt hyggelig på 40% avslag også, hehe 😛 

Må vel begynne å nærme seg utvokst i dekkenlengde håper jeg. Så kanskje det går an å ha dekken mer enn 1 sesong før det ikke passer. Så da kan man jo vurdere noe med bedre kvalitet 😛 

• Haha 1

Hadde lyst på et tidligere i vinter men nå kjenner jeg at jeg er glad jeg droppet det 😬 hadde et for noen år siden og det holdt bra, dessverre litt stort til de hestene jeg hadde da så det ble solgt.. 

• Liker 1

De har holdt helt greit her, men jeg har bare 150g halvhals, så bruker de ikke i lange perioder. Har ett som har gått i stykker, og to som fortsatt er hele.

Hvis hestene er dekkendrepere så er det dessverre ingen tepper som holder uansett, samme hvilket merke. Jeg har tre rambo duo som er revet i fillebiter, lappet flere steder, men er ikke mer å fikse på. Varte ikke i to sesonger engang. 😣

Kjøpte et hw amigo hero ACY 100g med hals for en måneds tid siden, så  langt veldig fornøyd med det. Holder tett, veldig lett, hesten blir ikke for varm med det, og det sitter veldig godt på mins smale traverkropp med disc-front. Gampen står med to unghopper nå, og de er heldigvis langt snillere med dekkene enn de to andre rampene han har stått med tidligere.

14 timer siden, Reaper skrev:

Det tredje, klarte de andre hestene å kle av han, jeg fant biter av det gjennom hele forrige vinter :gaah:

Virker som helt OK det jeg har, men det ligger så grasalt dårlig på Tilla at det brukes lite. Har et med halvhals og fleecefor, brukes kun i den korte perioden mellom 50 g og ingenting. 

• Liker 1

Jeg har to som jeg kjøpte i høst og har byttet på å bruke på han i hele vinter. De har noen små rifter nå tror jeg (noe alle dekken jeg har hatt har fått etter litt bruk :P ), men har ellers holdt seg her :) Men min har ikke stått med dekkendrepere da 😛 

• Liker 1

18 timer siden, Reaper skrev:

Jeg har til begge hestene. De har brukt dem mye i vinter, ser nesten nye ut. Ikke tegn til slitasje noe sted. 

• Liker 1

Kan virke som at det kanskje er selskapet, og ikke dekkenet som er hovedproblemet da 😛 

Jeg bruker nesten bare 150g. Det har ikke vært så altfor kaldt hos oss i vinter, så har bare vært et par dager hvor vi har brukt rambodekken med 300g. 

Går mye grimer også med den han står med... 🤪

Jeg gleder meg til dekkensesongen er over jeg! Står kun med 50 grams nå, men er fortsatt så kaldt om natta. Hun ble barbert i oktober så hun har heldigvis noe pels nå. 

Vi har allerede avsluttet dekkensesongen og min virker fornøyd med det! Jeg synes det er kjempedeilig :D  Nå får han ikke på dekken med mindre det blir veldig kaldt igjen eller store mengder nedbør :) 

Jeg har også avsluttet dekkensesongen :D Har ett HW Amigo 30g liggende i beredskap dersom vi skulle få ett nytt besøk av syndefloden, hånd i hånd med Frk orkan.. en kan liksom aldri vite når man bor på Sørvestlandet..

Har ikke pakket vekk noe, verken av klær eller dekken :lol: Min har faktisk røytet så mye at han fryser i kaldstall de nettene det er under null. Står med dekken han da :rolleyes: 

Åh fuck off 😂 Her står M fortsatt med vinterdekken. Senest i går hadde vi snøstorm 🙄 Litt pent i dag da så lar henne stå uten litt, men kan bare drømme om å pakke vekk noe som helst før i juni.. 

1 time siden, Anananas skrev:

Åh fuck off 😂 Her står M fortsatt med vinterdekken. Senest i går hadde vi snøstorm 🙄 Litt pent i dag da så lar henne stå uten litt, men kan bare drømme om å pakke vekk noe som helst før i juni.. 

Ingen vits å pakke det bort i juni, du må jo pakke det fram igjen i midten av august 💩 😘 #eksnordlending

• Haha 1

40 minutter siden, Issa skrev:

Ingen vits å pakke det bort i juni, du må jo pakke det fram igjen i midten av august 💩 😘 #eksnordlending

Nja, i fjor pakket jeg det bort i juni og dro det frem i slutten av september 😊 

I dag har vi hatt 15 grader og sol, så gampen står uten dekken ja... 

3 timer siden, Nina skrev:

Noen som har erfaring med Amigo Bug Buster? Hvordan er det i str?

https://www.horze.no/fluedekken/hoseware-amigo-bug-buster/922516.html#color=SI

Eidur får litt trykk på manken av Bucas sitt,så må prøve å finne noe annet. Men helst med avtakbar hals eller uten hals. 

Greie i str, men blir stort rundt halsen på jøken. Sklir ned på ene siden og lager gnag på han. Liker dekkenet men ikke halsskjæringen. Jøken er ikke noen pingle rundt halsen heller.

1 time siden, Hrimbakur skrev:

Greie i str, men blir stort rundt halsen på jøken. Sklir ned på ene siden og lager gnag på han. Liker dekkenet men ikke halsskjæringen. Jøken er ikke noen pingle rundt halsen heller.

Da blir det i hvert fall stort i halsen til Eidur, for han er smal. 

Noen som har andre forslag til smal islandshest? 

2 timer siden, Nina skrev:

Da blir det i hvert fall stort i halsen til Eidur, for han er smal. 

Noen som har andre forslag til smal islandshest? 

Snuggy hood ♥