Jump to content
Bitten&Betty

Dekkentråden

Recommended Posts

1 time siden, Skjóna skrev:

Weatherbeeta har jeg gitt opp for lange siden. Har dog sett litt på dette da og puttet det i handlekurven noen ganger, men aldri giddet å bestille siden jeg ikke vet hvordan det er i fronten (de to jeg har hatt var store i fronten) eller om jeg skal ta 115 eller 120. https://www.horze.no/overgangsdekken-50-250g/weatherbeeta-comfitec-plus-dynamic-medium%2Flett-utedekken-med-hals-100g/313406.html

Noen som har det dekkenet og kan fortelle hvordan det er? 

Fikk forresten assortert-pakka fra Skoies igår. Ikke prøvd enda, men 100 g stalldekkenet så ganske fint ut. Er svart med bogsplitter og stillbar front. Håper ikke det er for stort i front, syns så mange sånne ikke-merkedekken er giga foran selv om man har alt på innerste hakk og lager hull så langt inn det går.

Sommerdekkenet var mer sånt pyntedekken uten annen funksjon enn å se pent ut. Hadde håpet på et fluedekken eller tynt svalende dekken, men men... moro å henge seg på assortert-salg likevel da selv om dette ikke var noe jeg har bruk for. :) 

Har dette, passer de som er normale i front, puter over manken å et supert dekken. 

• Liker 1

24 minutter siden, LillianK skrev:

Har dette, passer de som er normale i front, puter over manken å et supert dekken. 

Høres bra ut. :) Er det skikkelig lilla i virkeligheten? Mine er ganske smale begge to, men F er smalere enn D. Hvordan er det i str? Må man ned 0,5-1 str som i andre WB-dekken?  

Jeg tror jeg tok 140 til. In 145 hest men usikker da Remos ikke er her mer, er mørk lilla å tåler mer enn andre dekken j har godt stoff... funderer om jeg skal kjøpe dette til føllet som kommer i Jan, spørs om hun friker ut på hals 

26 minutter siden, LillianK skrev:

Jeg tror jeg tok 140 til. In 145 hest men usikker da Remos ikke er her mer, er mørk lilla å tåler mer enn andre dekken j har godt stoff... funderer om jeg skal kjøpe dette til føllet som kommer i Jan, spørs om hun friker ut på hals 

Da satser jeg på 115 til D om jeg skal ha tror jeg. 120 om F skulle hatt, men han har halvtykt dekken med fast hals, trenger ikke et til nesten tilsvarende. Hadde Landa med halvhals til S, han druknet i 125, måtte hatt 115 der og D er en del mindre enn han var. Hun er 125 i HW og 120 i alle bucas utenom freedom, kunne hatt 120 i enkelte HW og om det fantes. Uansett bedre med litt stort enn litt for lite, de ligger jo så perfekt uansett, så ikke noe problem. Åh, mørk lilla! 💜 Akkurat sånn lilla jeg liker best. Fikk enda mer lyst på nå, hehe. Tenke litt til. Black friday varer ut helgen så. Og så har de jo sånt 25% søndagssalg titt og ofte også, så haster ikke. Ser ut som et supert dekken ihvertfall. 

Spennende når nyhesten kommer da. Gleder meg til bilder. Går sikkert bra med Hansen. 

De har like bare uten hals ser jeg, så kan være vi går for det, utegang med øy men plutselig finner de det for godt å unngå ly når snøen laver desverre. 

Endelig har horze fått inn rosa avalanche med halvhals i 115, snuppa mi er jo 6 mnd i Jan , men er nå tilbud å kun 115 og 165 i gjen av det. Hva bruker dølaføll? Kb føll? Fjording?? Jeg husker ulla passa i 115. Hjelp, vil ikke gjøre bomkjøp

Guest

https://www.horze.no/stalldekken--og-dyner%2Fliners/horseware-hw-innerdekken-til-ponni-200g/307457.html?color=DB%2FSI

Noen som vet hva som er forskjellen på dette i ponni i 125 og vanlig liner i 125 ? til HW dekken.. Ser det i ponni er billigere

https://www.horze.no/stalldekken--og-dyner%2Fliners/horseware-liner-200g./301899.html?color=DB%2FDB

Edited by Guest

15 timer siden, Róði skrev:

Ponni er litt kortere i sidene og.. generelt litt mindre, selv i samme størrelse.

Guest
Akkurat nå, Issa skrev:

Ponni er litt kortere i sidene og.. generelt litt mindre, selv i samme størrelse.

Ok takk :) Bestillte to vanlige jeg :) Er du fornøyd med linere ? :)

2 minutter siden, Róði skrev:

Ok takk :) Bestillte to vanlige jeg :) Er du fornøyd med linere ? :)

Ja, de gir veldig mange muligheter med de utedekkena man har. Slipper å ha 4-500 grams utedekken liggende i tilfelle det blir kaldt nok. Så er de mye lettere å vaske og event tørke etter bruk, enn sånne tykke dekken man knapt får inn i vaskemaskina.

Guest
4 minutter siden, Issa skrev:

Ja, de gir veldig mange muligheter med de utedekkena man har. Slipper å ha 4-500 grams utedekken liggende i tilfelle det blir kaldt nok. Så er de mye lettere å vaske og event tørke etter bruk, enn sånne tykke dekken man knapt får inn i vaskemaskina.

Høres bra ut :) Tror jeg må gå for flere sånne typer etterhvert :) Virker jo kjempe genialt

Dekkenet gjør iallefall jobben sin med å holde varmen inne og kulden ute :D 

IMG_0695.JPG.d59940c2e48388e5cef4dc3683a5f588.JPG

• Liker 3

8 timer siden, Bitten&Betty skrev:

Duo :)

Men, det er "kort" slik at dekkenet ligger oppå manken og med avtagbar hals?

Edited by SiljeB

2 timer siden, SiljeB skrev:

Men, det er "kort" slik at dekkenet ligger oppå manken og med avtagbar hals?

Kort? Som i uten wug nakke? Duoen har avtagbar hals ja.

9 minutter siden, Bitten&Betty skrev:

Kort? Som i uten wug nakke? Duoen har avtagbar hals ja.

Jup. :)

Noen som har erfaring med Horze Avalanche rain? Og Avalanche supreme rain? 
Fant noen på finn jeg funderer på å kjøpe, men er avhengig av dekken som holder et døgn i vestlandsvær minst. 
Har bare horseware og bucas ellers i samlingen. :P 

Eventuelt tips til andre dekken som ikke koster en formue med wug/halvhals eller fast hals? Eventuelt med sånn polstring i over manken. 

Er greie nok. Men ingenting er som hw. Er ikke horZe sine like dyre som amigo og? Mmmskeptisk

3 minutter siden, Issa skrev:

Er greie nok. Men ingenting er som hw. Er ikke horZe sine like dyre som amigo og? Mmmskeptisk

Jo de er ca like dyre, så gidder ikke handle nytt. xD Men fant til 300kr og 500kr brukt på finn. Så vurderer å prøve det, men jeg er skeptisk. HW = :hjerteøyne:

2 minutter siden, IceRyder skrev:

Jo de er ca like dyre, så gidder ikke handle nytt. xD Men fant til 300kr og 500kr brukt på finn. Så vurderer å prøve det, men jeg er skeptisk. HW = :hjerteøyne:

Hadde ett i 2013 og kan ikke huske hesten ble våt i det noen gang 🤔 Ok passform til litt smal hest. Men hadde kjøpt et nr for stort så jeg solgte det. 

• Liker 1

Jeg kjøpte noen avalanche supreme med halvhøy hals her i høst, veldig gode dekken faktisk. Har holdt veldig godt i regnet her hvert fall, helt tørre og har tørket like fort som hw-teppene mine. 

Eneste jeg ikke liker på de er t-krokene i brystet, de blir feil vei for min del, så jeg knoter litt med de. Ligger uansett veldig godt på hestene mine, også når man tar av beinstroppene (som jeg ikke liker å bruke). :)

• Liker 1

Guest
7 timer siden, IceRyder skrev:

Syns disse legger seg tungt på manken, den lille flappen øverst på manken blir som et tungt trykk.. Hadde de laget dem med større flapp, som høy nakke hadde jeg kjøpt, men ikke med den lille pingle greia der

16 timer siden, Róði skrev:

Syns disse legger seg tungt på manken, den lille flappen øverst på manken blir som et tungt trykk.. Hadde de laget dem med større flapp, som høy nakke hadde jeg kjøpt, men ikke med den lille pingle greia der

Ja da forsvinner jo litt av poenget med å kjøpe noe med halvhals/fasthals. :/ Er jo nettopp trykket i manken jeg vil ha bort, til perioder med mye dekkenbruk så er det greit å ha noe å variere med.

16 timer siden, Elisabeth E skrev:

Jeg har dette og der ligger finfint på min DV  :)

Hvordan synes du det er i manken? Legger det trykk på ca samme sted som et dekken uten hals? 

------------------
Dere med sånne store brune ala varmblodstraver i kroppsfasong. Hva ligger bra på dem? 

3 timer siden, IceRyder skrev:

Ja da forsvinner jo litt av poenget med å kjøpe noe med halvhals/fasthals. :/ Er jo nettopp trykket i manken jeg vil ha bort, til perioder med mye dekkenbruk så er det greit å ha noe å variere med.

Hvordan synes du det er i manken? Legger det trykk på ca samme sted som et dekken uten hals? 

------------------
Dere med sånne store brune ala varmblodstraver i kroppsfasong. Hva ligger bra på dem? 

Nei, det er jo derfor jeg konsekvent kjøper dekken med halv eller hel hals.

Jeg er ellers veldig fornøyd med Horze sine avalanche PRO dekken, siden jeg ikke gidder å spandere på henne HW :ninja:

• Liker 1

7 minutter siden, Elisabeth E skrev:

Nei, det er jo derfor jeg konsekvent kjøper dekken med halv eller hel hals.

Jeg er ellers veldig fornøyd med Horze sine avalanche PRO dekken, siden jeg ikke gidder å spandere på henne HW :ninja:

Takk for svar! :D Har kikket litt på horze sine også, men er skeptisk siden jeg rett og slett har null erfaring med dem. :P Kikker litt på Fairfield til hooks også, men jeg sliter max med å bestemme meg. (Har superlyst på det lilla bare pga fargen, men er litt overkill med 200g til ubarbert ispels med god tilgang til ly. :lol: )