Jump to content

Dekkentråden

Recommended Posts

1 time siden, ME&FB skrev:

Sånn da var melding sendt til denne butikken med spm hvordan de kan selge str 135 når HW ikke har den str. Spent på om jeg får svar..

Haha, herlig 😁 Hvis du får svar må du si hva de sier 😝

• Replies 6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wohoo, da har lille mini fått seg nytt hjemmesnekkra "Rhino" dekken med fester til liner og 100g fyll😄 Kan si meg svært fornøyd, og gleder meg til vi kan ta det i bruk😍 v-front lukking med kr

*fnis*   Spansken fikk superpysjen sin i 145 og ikke 140 for at det skal være litt bedre plass til tykk liner om vi skulle trenge det etter hvert. Dekkenet er passe det, meeeen L i hals er litt i ov

Ferdig med helgens produksjon😊 Nytt 60 grams regndekken med linerfester, og ny vary-layer liner på 60-180 gram til mini😊 Er på vei opp i stallen nå for å prøve de på😃    

Posted Images

7 timer siden, mallilen skrev:

Synes vel egentlig det bare er en fordel om butikkene bruker produsentens info jeg,  da.. 

Hadde det bare vært den de kopierte direkte så.. men å kopiere direkte fra andre nettbutikker som har tatt seg til til å skrive utfyllende tekster,  oversette og feks legge til egne erfaringer synes jeg er litt i overkant.. man kan i det minste endre litt på avsnitt/skrive om litt og prøve å skjule litt at man kopierer hvertfall.. sikker på man hadde funnet igjen hvis man la inn en trykkleif også 😝 

3 timer siden, ME&FB skrev:

Sånn da var melding sendt til denne butikken med spm hvordan de kan selge str 135 når HW ikke har den str. Spent på om jeg får svar..

Fikk jaggu svar :yahoo: 

"Hei og takk for informasjon, nå rettet opp i"  

• Liker 2

Dekken som ikke ligger optimalt, igjen 😓

Har prøvd amigo hero, Rambo fleece, Rambo icelandic (en str for lite da, men de er jo svææære), rhino orginal, Rambo duo og to linere, samt et merkeløst regndekken, hansbo regndekken, weatherbeeta (prøvde 135, aaalt for stort i alle ender og veier) og nå et bucas irish, (det som ligger best av de, og som brukes nå) og ikke noe ligger perfekt 😓 

Alt blir for vidt i brystet :( 

Hva skal man prøve neste gang? 

Vil ikke ha fleece på innsiden. 

image.png

Jeg tror man bare må innse at det aldri blir perfekt. Så lenger det ligger i ro og ikke gnager, så må man svelge noen kameler eller sy selv :) Kan hende weatherbeeta landa high neck i 120 ligger bra på han men de er vanskelige å få tak i. Prøvd Rhino Wug? De er trangere i brystet enn de andre.

13 minutter siden, Issa skrev:

Jeg tror man bare må innse at det aldri blir perfekt. Så lenger det ligger i ro og ikke gnager, så må man svelge noen kameler eller sy selv :) Kan hende weatherbeeta landa high neck i 120 ligger bra på han men de er vanskelige å få tak i. Prøvd Rhino Wug? De er trangere i brystet enn de andre.

Ikke prøvd rhino wug, dyrt å kjøpe om det ikke passer ☹️

Bucasen funker, men har for meg at det sklir litt rundt foran, eller om stalleier setter det på skjevt?? Bajs

8 minutter siden, Baldur94 skrev:

Ikke prøvd rhino wug, dyrt å kjøpe om det ikke passer ☹️

Bucasen funker, men har for meg at det sklir litt rundt foran, eller om stalleier setter det på skjevt?? Bajs

Ja - men du kan jo sende tilbake om det ikke passer (koster jo i porto men billigere enn å beholde et som ikke passer).  Du kan prøve mine, for jeg troooor jeg skal på harryhandel på lørdag (må se om jeg gidder men jeg må egentlig haha), så da er det jo mulig å møte meg på svinesundparken på vei til for henting og på vei tilbake for tilbakelevering... Har str 125 og 130.

Har weatherbeeta i 115 og 120 (ooog antakeligvis 125) hvis du vil prøve det og.

Edited by Issa
  • Liker 1

Trodde HW med liner skulle være den optimale dekkenløsningen. Har nå et Amigo-dekken uten fôr og 3 ulike linere. Men jeg synes ikke lineren henger godt nok fast i ytterdekkenet, og det blir knotete hver gang det skal på... Flere enn meg som erfarer det samme??

42 minutter siden, Issa skrev:

Ja - men du kan jo sende tilbake om det ikke passer (koster jo i porto men billigere enn å beholde et som ikke passer).  Du kan prøve mine, for jeg troooor jeg skal på harryhandel på lørdag (må se om jeg gidder men jeg må egentlig haha), så da er det jo mulig å møte meg på svinesundparken på vei til for henting og på vei tilbake for tilbakelevering... Har str 125 og 130.

Har weatherbeeta i 115 og 120 (ooog antakeligvis 125) hvis du vil prøve det og.

Det hadde jo vært gull! Gi meg et pip på Facebook om du skal denne veien da 😀

34 minutter siden, Legaat skrev:

@baldur4 Prøv et Horze Avalanche? Han er jo egentlig ikke så smal, men skuldrene hans er spisse/brede, mens han er smal rundt halsen. Litt vanskelig kombo.. :P 

Tenkte det når jeg skal kjøpe et litt tykkere dekken, men vil ikke ha regndekkenet deres med fleece, og det uten fôr blir litt vel tynt nå 😅

1 minutt siden, Baldur94 skrev:

Tenkte det når jeg skal kjøpe et litt tykkere dekken, men vil ikke ha regndekkenet deres med fleece, og det uten fôr blir litt vel tynt nå 😅

De har dem i tykkere og, http://www.horze.no/vinterdekken/horze-supreme-avalanche-vinterdekken/24565.html?color=BL assa :) (Vet de har 200 g og) Med glatt fôr. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte på salg i vår, halv pris, men trengte ikke så jeg klarte å klå meg ut av butikken uten å kjøpe. Virket veldig ok.

Skal si fra, må se an to-do-lista for helga bare :rødmer:

25 minutter siden, Issa skrev:

De har dem i tykkere og, http://www.horze.no/vinterdekken/horze-supreme-avalanche-vinterdekken/24565.html?color=BL assa :) (Vet de har 200 g og) Med glatt fôr. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte på salg i vår, halv pris, men trengte ikke så jeg klarte å klå meg ut av butikken uten å kjøpe. Virket veldig ok.

Skal si fra, må se an to-do-lista for helga bare :rødmer:

Hatt Horze avalanche til Baldur, likte de veldig godt.. Tenkte å kjøpte det i 150g, men trenger et godt regndekken 🙈 Med 50g ca , ikke fleece 🙈

54 minutter siden, Issa skrev:

Mulig når man har en sånn diger flodhest :D Men jeg bare tar tak i "skuldrene" på dekkenet, på hver side, og hiver hele dritten over. Så legger alt seg pent på plass.

Samme metode bruker jeg, men jeg har heller ikke flodhest da (dog, 160 cm)

Eneste jeg kunne ønsket meg var et feste til lineren midt på bak (blir under haleflappen da)

Edited by Nienna
38 minutter siden, Nienna skrev:

Samme metode bruker jeg, men jeg har heller ikke flodhest da (dog, 160 cm)

Eneste jeg kunne ønsket meg var et feste til lineren midt på bak (blir under haleflappen da)

Enig! Det savner jeg og! Og kanskje et borrelåsfeste til på langsiden, liksom. Ikke helt optimal løsning...

Jeg har hals på mitt dekken også = enda mer å holde styr på.

Næh, den bretter man jo bare ned bakover dekkenet, så man holder tak i skuldrene. Man må bare "riste det ut" fra skuldrene og ned, så hive det over. Så sklir det jo på plass når man drar litt i det.

18 minutter siden, Issa skrev:

Næh, den bretter man jo bare ned bakover dekkenet, så man holder tak i skuldrene. Man må bare "riste det ut" fra skuldrene og ned, så hive det over. Så sklir det jo på plass når man drar litt i det.

Er ikke så enkelt alltid når man har diger flodhest :P

Måtte bite i det sure eple i dag å legge på 200g stalldekken å et ullfora regndekken med hals over i dag( ja hater lag på lag) men 150 g uten hals var i miste laget, hest som ikke vsr tilfreds å

viser det sååå godt. Får 200 g dekkenet mitt i morra for blåser sideveis og snør/regner her på Hedemarken. Klin inluftegård også så ikke gøy å

være hest på denne tiden men spådd kuldegrader å tælan kommer forhåpentligvis med litt snø. 

Da fikk jeg prøvd på Weatherbeeta landa High i 125 og bucas i 135 med og uten halvhals. Weatherbeeta-dekkenet syntes jeg satt veldig fint:

IMG_0036.JPG

IMG_0035.JPG

Bucas med halvhals var jeg ikke helt overbevist om, men Bucas smartex i 135 syntes jeg satt ganske bra. Det ser litt stort ut, men det ser likevel ut til å ligge bedre enn det jeg har og det som hadde halvhals:

IMG_0038.JPG

IMG_0041.JPG

Beklager at bildene er litt dårlige, det er ikke så lett å ta bilder av hesten inne i en liten boks, særlig når han helst bare skal stå og kose 😂 

Jeg tror egentlig at jeg vil kjøpe et landa high 100g i 125. Jeg tror det er bedre å kjøpe et som passer ordentlig nå og så får jeg heller kjøpe noe nytt senere hvis han vokser ut av det. Vet dere om noen andre enn minhestebutikk.no fører disse?

• Liker 1
På 30.10.2016 at 18.00, Hrimbakur skrev:

Hadde det bare vært den de kopierte direkte så.. men å kopiere direkte fra andre nettbutikker som har tatt seg til til å skrive utfyllende tekster,  oversette og feks legge til egne erfaringer synes jeg er litt i overkant.. man kan i det minste endre litt på avsnitt/skrive om litt og prøve å skjule litt at man kopierer hvertfall.. sikker på man hadde funnet igjen hvis man la inn en trykkleif også 😝 

Det er litt frekt ja! Jeg oversetter mine selv, men kan se på andres som "hjelp" (jeg har lagt merke til at jeg sjelden husker det norske navnet på ting når jeg oversetter - google translate er ikke alltid så behjelpelig med hesteuttrykk :lol: ). Greit det er kjipe greier å skrive masse produkttekster altså, men å direkte kopiere fra andre? fysj!

24 minutter siden, Sivoya skrev:

Da fikk jeg prøvd på Weatherbeeta landa High i 125 og bucas i 135 med og uten halvhals. Weatherbeeta-dekkenet syntes jeg satt veldig fint:

IMG_0036.JPG

IMG_0035.JPG

Bucas med halvhals var jeg ikke helt overbevist om, men Bucas smartex i 135 syntes jeg satt ganske bra. Det ser litt stort ut, men det ser likevel ut til å ligge bedre enn det jeg har og det som hadde halvhals:

IMG_0038.JPG

IMG_0041.JPG

Beklager at bildene er litt dårlige, det er ikke så lett å ta bilder av hesten inne i en liten boks, særlig når han helst bare skal stå og kose 😂 

Jeg tror egentlig at jeg vil kjøpe et landa high 100g i 125. Jeg tror det er bedre å kjøpe et som passer ordentlig nå og så får jeg heller kjøpe noe nytt senere hvis han vokser ut av det. Vet dere om noen andre enn minhestebutikk.no fører disse?

Det er en del. Netthest.no (lillestrøm hest og hund), rytterbua, brumpy.

men jeg troor den modellen her er en de ikke produserer mer da de kom med nye modeller nå nettopp, så kjøp der du finner 😁

• Liker 1