Jump to content

Dekkentråden

Recommended Posts

1 time siden, Issa skrev:

Nå blander du litt epler og kanaler her :) Insulator er et stalldekken du kan feste linere til for å få det tykkere. Så kan du bruke de samme liner'ne på utedekkenet. Men stalldekkenet kan ikke festes til utedekkenet, det strider i mot hw sin takegang - aldri flere dekken oppå hverandre med 4 gjorder, doble bogfester, doble halefester osv. Man ønsker kun å ha lineren som et fôr inni andre dekken :) Men insulator er et deilig dekken da, bare kjøp linere som passer til så har du mange dekken i ett.

Ååh, da så! Takk for oppklaringen :) 

Flaks jeg ikke bestilte flere før jeg fant ut av det, da!! :D

• Replies 6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wohoo, da har lille mini fått seg nytt hjemmesnekkra "Rhino" dekken med fester til liner og 100g fyll😄 Kan si meg svært fornøyd, og gleder meg til vi kan ta det i bruk😍 v-front lukking med kr

*fnis*   Spansken fikk superpysjen sin i 145 og ikke 140 for at det skal være litt bedre plass til tykk liner om vi skulle trenge det etter hvert. Dekkenet er passe det, meeeen L i hals er litt i ov

Ferdig med helgens produksjon😊 Nytt 60 grams regndekken med linerfester, og ny vary-layer liner på 60-180 gram til mini😊 Er på vei opp i stallen nå for å prøve de på😃    

Posted Images

22 minutter siden, Zacken skrev:

Ååh, da så! Takk for oppklaringen :) 

Flaks jeg ikke bestilte flere før jeg fant ut av det, da!! :D

Hihi ja ikke sant. Bucas select har det systemet du savner da, man kan bruke lineren som stalldekken, er bare å klipse over gjordene :)

Jeg blir litt oppgitt når folk med uklippet islandshest som har satt normal mengde pels for tiden og 5 plussgrader hevder at den må ha på seg 200 g dekken ute for ellers går den bare passtakt.
Dumme unge med behov for å sykeliggjøre dyret sitt.

• Liker 2

Alt til slitt bruk tenker jeg.Barbert hest eller syk hest eller hest som ikke har satt pels,klart de trenger klær,men frisk,uklippet islandshest? I vindstille plussgrader uten nedbør? Spar meg.

• Liker 1

Dekken til smal hest, spisse skuldre, ellers bred? 

Horseware amigo, Rambo duo, Rambo icelandic og rihno orginal passer ikke, har også et merkeløst dekken som heller ikke passer.. 

Amigo lå for langt ned på bringa, rambo duo var gigantisk, icelandicen var litt snau og følte skulderene hans kom til å få gnag (trangt), rihno var også for stort i bringa.

Bruker ca 135.. Hjelp?? 

15 minutter siden, Baldur94 skrev:

Dekken til smal hest, spisse skuldre, ellers bred? 

Horseware amigo, Rambo duo, Rambo icelandic og rihno orginal passer ikke, har også et merkeløst dekken som heller ikke passer.. 

Amigo lå for langt ned på bringa, rambo duo var gigantisk, icelandicen var litt snau og følte skulderene hans kom til å få gnag (trangt), rihno var også for stort i bringa.

Bruker ca 135.. Hjelp?? 

Bucas.

46 minutter siden, Baldur94 skrev:

Hvor er det størst utvalg på bucas? Vil ikke ha fleece på innsiden 🙈

Min Hestebutikk har en del, og de kan ta inn hva som helst fra Bucas som de ikke har på hjemmesiden sin :) http://minhestebutikk.com/til-hesten/dekken.html?manufacturer=1379

Men ja.. Bucas kan fort bli veeeldig trang igjen til din tror jeg.. Hadde unngått den typen som heter Select. Freedom er små i str, så der må man opp en str som regel. Og ikke kjøp wug fra Bucas. Det var trang til MIN, liksom.. :O 

Bucas, sier jeg også.

Select er ikke så trang om man har glatt for i, men den fleecen gjør at det blir så straaaamt rundt foran, da kan man ha samme linersystem som hw. Men om du ikke klipper trenger du kanskje ikke et hav av tjukkelser... Prøv irish, som Marianne foreslo? I 135? Eller freedom I 140, de er litt mindre i str syns jeg. Ville styrt unna skoies-dekkena, de syns jeg var store i bringen og kort over ryggen. Weatherbeeta wug kanskje? Men de er også store i str, så din hadde sikkert trengt 120 som Brandur, og det er umulig å få tak i. 

Bestilte nettopp et fleecefôra regndekken fra abhest.no.

Smartexen har blitt for stort i front til gode gamle og trykker på skuldrene :(

Det er vel strengt tatt ferdig oppbrukt,  med flere lappa flenger over ryggen,  men jeg kommer til å savne det :P

Vinur trenger ca 100g tenker jeg, og et tynt regndekken. 

Har sett litt på Horze avalanche, men de har bare 150g og 300g 🙄 Vil ha 100g og 200g 🙄 Kan kjøpe Horze sitt uten fyll, og prøve bucas om de har 100g.. 

Horze har også fått inn noe som heter Harry's horse, noen erfaringer med det? 

28 minutter siden, Anananas skrev:

Jeg har sett mye på harry's horse! Si ifra hvordan det er om du kjøper det 😁

De har et wug dekken av det merket på Horze, sett litt på det, men må kjøpe 0g og 100g først :P 

11 timer siden, Issa skrev:

Bucas har 0 g, 50 g, 150 g og 300 g 😅 Kjøp et 50 og et 150? 50 er fint når det bare regner, og 150 er fint når det er kaldt og nedbør da. 

Har bestilt 50g fra bucas, så nå får vi se da 😊

På 16.10.2016 at 14.36, mallilen skrev:

Bestilte nettopp et fleecefôra regndekken fra abhest.no.

Smartexen har blitt for stort i front til gode gamle og trykker på skuldrene :(

Det er vel strengt tatt ferdig oppbrukt,  med flere lappa flenger over ryggen,  men jeg kommer til å savne det :P

Si i fra hvordan det er å

betstille fr Ab hest da. Vurderer sterkt å bestille dekken derfra 

Hvis de lekker, så er det reklamasjonssak altså! Klag! 

Sånn som jeg har skjønt det, så har det vært litt problemer med noen av Rambo-dekkena med det der.. Men HW er veldig greie med å rydde opp for seg og gi deg nytt dekken hvis det du har er defekt. Alle kan da oppleve problemer med produktene sine fra tid til annen, men det gjør de ikke til et dårlig merke likevel da.. 

Har forøvrig aldri hatt problemer med noen av mine HW ift lekking. Ikke alle modeller passer like bra mtp passformen, men det kan ha noe med hesten sin fasong å gjøre og er ikke nødvendigvis HW sin feil.. ;) 

Min amigo bravo lakk, og var null problemer å få bytta det. Men nå sitter jeg igjen med en hals i helt feil farge da, det gjør meg GAL når halsen ikke matcher dekkenet 😅 Passformen er vel som den alltid har vært? 

12 timer siden, Issa skrev:

Min amigo bravo lakk, og var null problemer å få bytta det. Men nå sitter jeg igjen med en hals i helt feil farge da, det gjør meg GAL når halsen ikke matcher dekkenet 😅 Passformen er vel som den alltid har vært? 

Ta dekken og hals på i regnvær og be gampen rull GODT i gjørma- problemet løst ang farger :yahoo:

• Liker 1

Jeg har kjøpt(ikke hentet ) 3 dekken av ei veninne. Men gram var hun usikker på da dette var med ene hesten hun hadde. Kan noen hjelpe meg? Hw dekkenet er sikkert 350 g el? Ikke halsfester på det dekkenet å

de jeg finner i 350 g er m hals. Og hva med resten?

IMG_1323.JPG

IMG_1324.JPG

IMG_1325.JPG

Edited by LillianK
22 timer siden, Legaat skrev:

Hvis de lekker, så er det reklamasjonssak altså! Klag! 

Sånn som jeg har skjønt det, så har det vært litt problemer med noen av Rambo-dekkena med det der.. Men HW er veldig greie med å rydde opp for seg og gi deg nytt dekken hvis det du har er defekt. Alle kan da oppleve problemer med produktene sine fra tid til annen, men det gjør de ikke til et dårlig merke likevel da.. 

Har forøvrig aldri hatt problemer med noen av mine HW ift lekking. Ikke alle modeller passer like bra mtp passformen, men det kan ha noe med hesten sin fasong å gjøre og er ikke nødvendigvis HW sin feil.. ;) 

Når de endrer hvordan de syr et dekken er det HW sin feil.