Jump to content

Dekkentråden

Recommended Posts

31 minutter siden, Anananas skrev:

Nå er jeg sur.

Det ene dekkenet mitt lekker som en sil, og det skal være et regndekken... Håpløst. I dag har det regnet en del men ikke så voldsomt tett og da jeg kom i stallen og skiftet dekken på hesten var hun kliss våt over alt. Jeg kjøpte det i april tror jeg, på våren en gang og har brukt det veldig lite og aldri vasket det. Er det ikke meningen det skal holde litt lenger enn det? Er dette https://www.hooks.no/produktsida/regndekken-premium-tornado-rain-thermo-m/42746/56334/

Burde absolutt holde mer enn ca. 6 mnd å en vask de der ja, er jo 5000 i vannsøyle på de å de skal være veldig gode. Har vurdert et 50 gr til neste vår...

• Replies 6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wohoo, da har lille mini fått seg nytt hjemmesnekkra "Rhino" dekken med fester til liner og 100g fyll😄 Kan si meg svært fornøyd, og gleder meg til vi kan ta det i bruk😍 v-front lukking med kr

*fnis*   Spansken fikk superpysjen sin i 145 og ikke 140 for at det skal være litt bedre plass til tykk liner om vi skulle trenge det etter hvert. Dekkenet er passe det, meeeen L i hals er litt i ov

Ferdig med helgens produksjon😊 Nytt 60 grams regndekken med linerfester, og ny vary-layer liner på 60-180 gram til mini😊 Er på vei opp i stallen nå for å prøve de på😃    

Posted Images

Jeg sendte en mail i går og fikk til svar i dag at jeg skulle ta en vannprøve selv først. Nå bor jeg jo godt over 1000 km unna nærmeste hooksbutikk så det blir jo litt vanskelig. Kvitteringen har jeg heller ikke 😳 Den kastet jeg vell sa jeg flyttet. 

Edited by Anananas
1 time siden, Anananas skrev:

Jeg sendte en mail i går og fikk til svar i dag at jeg skulle ta en vannprøve selv først. Nå bor jeg jo godt over 100 km unna nærmeste hooksbutikk så det blir jo litt vanskelig. Kvitteringen har jeg heller ikke 😳 Den kastet jeg vell sa jeg flyttet. 

Send inn dekkenet så får de teste selv. Jeg opplevde noe lignende med et regndekken fra Borjes, bare at mitt dekken beholdt vannet mellom lagene bake på ene siden. Jeg sto fysisk og klemte vannet ut av dekkenet. Fikk nytt etter at Borjes selv hadde testet det på et el annet vis.  

Skal jo være litt kundeservice også oppi det :)

Si det til dem. At du ikke bor i nærheten. Så må det vel gå an å sende det inn. Husker du ca dato du kjøpte det på kan de finne kvittering på data. Uansett, det er dems eget merke og såå gammel er ikke modellen, så burde gå å klage uten kvittering og. 

Edited by Issa
  • Liker 2

Da fortsetter jeg bare å bruke favorittdekkene. Ikke egentlig dekkenvær for tiden men siden hoftegnager i flokken nå i høstferien gir blodige sår på hesten får det bli dekken et par uker..

1 time siden, Hrimbakur skrev:

Er det noen supersmarte sjeler der ute som har noen geniale ideer om hvordan i ************ man fjerner sagflis fra et mikrofiberdekken? :P

Ønsker bare lykke til.  

Når du først er i gang,  kan jeg sende deg håndklærne mine som hang ute til tørk da bjørka begynte å slippe frø.  😂

• Liker 2
26 minutter siden, Anananas skrev:

Sånn hårrulleting, kan det funke?

Nope :P

Har fått av MYE da, liten sånn gummibørste er hittill vinneren :P 
Prøvd mye rart kan man si, gaffa, sleekEZ, magic brush, vanlig langhåra børste, tynnekniv for man (ganske god faktisk!) skuresvamp, vann... Enda ikke prøvd med nok tolmodighet :P Stappa det i vaskemaskinen så får vi se hva som skjer. heeh

Fnis.. burde stå en advarsel på det dekkenet der så man i det minste putter noe annet over om man er så teit at man lar hesten stå med det i boksen :lol:

1 time siden, Issa skrev:

Du må nok holde deg til de glatte HW'ene. Men kanskje det funker med sånn gummineglbørste fra horze.. Den tar det meste, men har nå aldri latt hesten stå med et microflisdekken på boks heller da - heeereguuuud :P

http://www.horze.no/børster/horze-børste-fjerner-hår-og-lo/25881.html

Hvertfall ha et utenpå 😂 HW dette og 🙈

Tja, an se om jeg finner igjen den børsten og prøve.. 

hadde jo ikke helt tenkt han skulle rulle seg SÅ heftig daaaa... 🙄

Tullejøk

Har investert i et Amigo Bravo hvor man kan feste liner på innsiden.
Har kjøpt en 200g liner, hvilke andre tykkelser er allright å ha?.. Bor på det milde Vestland, selv om det KAN bli kaldt her også.. Og hesten min liker det ikke for varmt, da står han og svetter. Lurer på om 400 til vintersid kan bli litt mye?.. 

3 minutter siden, Zacken skrev:

Har kjøpt en 200g liner, hvilke andre tykkelser er allright å ha?.. Bor på det milde Vestland, selv om det KAN bli kaldt her også.. Og hesten min liker det ikke for varmt, da står han og svetter. Lurer på om 400 til vintersid kan bli litt mye?.. 

Kommer jo an på tykkelsen på dekkenet, og om hesten har pels eller er klippet. Men jeg synes iallfall 100g liner er veldig greit å ha :)

2 minutter siden, Sawielb skrev:

Kommer jo an på tykkelsen på dekkenet, og om hesten har pels eller er klippet. Men jeg synes iallfall 100g liner er veldig greit å ha :)

Ja, det glemte jeg å si - det er lite, så ingen fyll i selve dekkenet :)

Hesten er ikke klippet, men setter lite pels.

Tenkte også på 100g + et event. tjukkere til vinteren...

Edited by Zacken

Jeg har fleece,200 og 300 liner til kaldblodsen.  300 brukte jeg ikke sist vinter,  men i år er han klippet.  

Fleecelineren laga jeg sjøl av et fleece fra Høøks,  forøvrig. 

200 ble stort sett brukt hele vinteren.  Gammel mann som må passes litt ekstra på.  

På ekstra kalde dager fikk han heller på litt tykkere hals,  og det fungerte veldig bra.  

Halsene til høøks passer forresten i allefall til Rambo,  så går an å spare noen kroner der :P

Liker å ha 100 g på høst og vår når det regner iskaldt og blåser, så 200 g resten av vinteren. Men om mine ikke er klippet så holder de jo på varmen, så da bruker jeg dekken bare når det er våt snø, mye vind eller etter trening. 200 kompenserer for at pelsen klemmes ned, ser jeg for meg. Mer enn 200 bruker jeg aldri på uklippet hest. Lika greit å kjøpe etter hvert etter behov? Jeg treffer sjeldent med framtidsestimantene mine innen dekkenfronten, så jeg har lært meg at det lønner seg å ha is i magen (men er ikke alltid jeg hører etter meg selv da). Liker også å ha hals på.

20 timer siden, Zacken skrev:

Jeg bruker stort sett bare 300g om vinteren på min. Bor litt sør for deg, men vi har vel sånn ca samme vær. Så lenge hun får halsen på de sureste dagene har jeg aldri kommet til kald hest når hun står med 300g.  Jeg har ett par linere på 300g, men har bestillt i 100g og 200g.

• Liker 1
2 timer siden, Bitten&Betty skrev:

Jeg bruker stort sett bare 300g om vinteren på min. Bor litt sør for deg, men vi har vel sånn ca samme vær. Så lenge hun får halsen på de sureste dagene har jeg aldri kommet til kald hest når hun står med 300g.  Jeg har ett par linere på 300g, men har bestillt i 100g og 200g.

OK, da burde nok det holde her også, ja :) Takk.

En liten ting til; jeg har bestilt denne varianten; Amigo Insulator med loops - som er kompatibel med Horseware Liner System. Jeg regner da med at det kan festes på innsiden av Amigo Bravo dekkenet jeg også har kjøpt. Jeg synes det er en fordel med under-dekken som har gjorder, slik at de kan brukes som vanlige stalldekken i tillegg.

Dette skulle ikke bli noe problem, håper jeg? Eller bruker dere kun de som heter LINER som innerfôr?...

abra41-bbw0_01.jpg

• Liker 1
10 minutter siden, Zacken skrev:

OK, da burde nok det holde her også, ja :) Takk.

En liten ting til; jeg har bestilt denne varianten; Amigo Insulator med loops - som er kompatibel med Horseware Liner System. Jeg regner da med at det kan festes på innsiden av Amigo Bravo dekkenet jeg også har kjøpt. Jeg synes det er en fordel med under-dekken som har gjorder, slik at de kan brukes som vanlige stalldekken i tillegg.

Dette skulle ikke bli noe problem, håper jeg? Eller bruker dere kun de som heter LINER som innerfôr?...

abra41-bbw0_01.jpg

Jeg har til nå bare brukt linere, men har savnet å kunne bruke det som rent stalldekken også. Var ikke klar over at insulator dekkenet var mulig å bruke som "liner". Må nesten bestille ett par sånne også da til damene mine!

Akkurat nå, Bitten&Betty skrev:

Jeg har til nå bare brukt linere, men har savnet å kunne bruke det som rent stalldekken også. Var ikke klar over at insulator dekkenet var mulig å bruke som "liner". Må nesten bestille ett par sånne også da til damene mine!

Ja, jeg synes det virker kjempepraktisk - og vil jo anta at det er det som er meningen når det står de er kompatible med  Horseware Liner System?..
Kan gi en tilbakemelding når jeg har mottatt dette i posten og får prøvd (det siste er på vei nå etter en EVIGHET med venting fra Horsemeup.se). Jeg bestilte 16.august, liksom...! 
:blink:

Det verste er at jeg vurderer å kjøpe 100g og 300g derfra også... Jeg er bra dum, altså! Men alt for å spare litt ekstra kr..!

At Amigo Insulator er kompatibel med liner betyr at den har fester til liner, altså at det kan festes liner inni den, ikke at den kan brukes som liner i utedekken. Men med litt fiksing går det jo sikkert an å feste den i utedekken om det er så om å gjøre

Nå blander du litt epler og kanaler her :) Insulator er et stalldekken du kan feste linere til for å få det tykkere. Så kan du bruke de samme liner'ne på utedekkenet. Men stalldekkenet kan ikke festes til utedekkenet, det strider i mot hw sin takegang - aldri flere dekken oppå hverandre med 4 gjorder, doble bogfester, doble halefester osv. Man ønsker kun å ha lineren som et fôr inni andre dekken :) Men insulator er et deilig dekken da, bare kjøp linere som passer til så har du mange dekken i ett.

• Liker 2