Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

EliFi

Korrekt montert og tilpassede seler.

Recommended Posts

Denne tråden er så bra! Jeg og ei på stallen skulle ut og kjøre hesten hennes for et par uker siden, og det var leeenge siden vi hadde kjørt sist, så vi ble så usikre da vi skulle sele opp. Og da kom jeg på denne tråden, så fikk vi jaggu til å sele opp likevel :lol:

Hva har folket å si om denne? Ser den for liten ut? Feiltilpasset? Jeg vet forresten at vogna er for nær bakparten, men man tager hva man haver...

7da7859fee406748f2ffc3234e10e85f.jpg

a932eda5d38660966334c35fec98321c.jpg

dad225129d28bcf96ae10f249dad2b18.jpg

3723f1f9bb3703df0c5ec82d435fe87f.jpg

96defcc198e32b1ba62a22a254b24c8f.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Om bogtrærne ligger rett i forhold til skulderbladet, undre trekk, må du kjenne etter når hesten trekker, og så evt justere.

Bogtrærne skal ligge i samme vinkel som skulderbladene.

Personlig så liker jeg at dralærne er lange, men vet at det er vanlig i Norge å ha de så korte som her. Dog skjønner jeg ikke poenget.

Da jeg fikk satt nye på min sele, så bestilte jeg lengre enn orginalt, for å unngå det du ser her, at gjord nr 2 dras inn i forbena.

mulig bildene lyver, men jeg synes bogtreet ser litt for kort ut. Dråttene er også for korte, og bukgjorden er for stram.

bakselen ser også for stram ut, og vinkelen på drått kolliderer med vinkelen på draget.

høvret ser også ut til å ligge for langt fremover (for kort drått).

jeg vil påstå at denne delen er for liten.

det dr forresten ikke vriene greier å få sveist på nye øgler, slik at vogna kommer lenger bak. Slik det er nå ville jeg ikke kjørt med, ikke engang med Blesen.

Et litt langt steg med kurven så nære, risikerer du litt vel mye.

alt går, det er ikke det, men denne komboen anser jeg som litt for risikabel..

• Create New...