Jump to content
Verítas

Finne utstyr hjelpen!

Recommended Posts

Finnes det bagger som er beregnet til 25 kilos firkantballer av tørrhøy, med glidelås?

Må være av kraftig materiale/PVC-plast etc

Sunnhest har høyposer for hele høyballer. http://www.sunn-hest.no/prod.php?id=1463&parentid=164

Det finnes bagger også, hvis du bildesøker "Hay bale bag" på google finnes det mange varianter. Men tror ikke jeg har sett i noen slike i norske nettbutikker.. 

Edited by Eva
  • Liker 1

Finnes det bagger som er beregnet til 25 kilos firkantballer av tørrhøy, med glidelås?

Må være av kraftig materiale/PVC-plast etc

Søk på hay bale bag på ebay. Shires har en diger kraftig som greit tar en hel ball, snøring i toppen og håndtak på siden. Ellers hadde høøks en tynnere versjon før hvertfall.

Sent fra min HTC Desire 601 via Tapatalk

Om det er fra Shires kan det være Jane hos Øvrevoll Hestesport kan få tak i en, hun er forhandler for dem :)

Noen som vet hvor eg kan finne regndekken i str 105 eller 110 uten masse for? Kan til nød være fleece eller tilsvarende

Noen som vet hvor eg kan finne regndekken i str 105 eller 110 uten masse for? Kan til nød være fleece eller tilsvarende

Tips til gode og "små" bandasjeunderlag? Alle de bandasjeunderlagene jeg har prøvd er for lange rett og slett, og de blir så klumpete når jeg legger de på. Går vel kanskje ann å evt. klippe til underlagene, men fins det virkelig ikke underlag som passer?

Til trening eller stallbandasjer?

Er veldig glad i FT sine ullplater til stall/frakt. Men til trening har vi brukt neoprenplater klippet i to.

Tips til gode og "små" bandasjeunderlag? Alle de bandasjeunderlagene jeg har prøvd er for lange rett og slett, og de blir så klumpete når jeg legger de på. Går vel kanskje ann å evt. klippe til underlagene, men fins det virkelig ikke underlag som passer?

Jeg tidligere kjøpt disse og klippet opp. både filt, ull og neopren:

http://www.hooks.no/product.aspx?productid=610161&deptid=99&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

http://www.horze.no/leg-wraps/neoprenplater/18510.html#BL

http://www.horze.no/bandasjer/ullunderlag/18502.html#BL

Vet ikke, men den minnet jo litt om Equest sin voilock som Skoies selger?

Neei, den er ikke helt lik.. Men det ordner seg, ei venninne tar med seg tilbake fra juleferie i Danmark :)

• Liker 1

Guest

Jeg bruker noen fra Hööks. Showmaster. De er akkurat passe store min iallefall

http://www.hooks.no/product.aspx?productid=610121&deptid=99&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Neei, den er ikke helt lik.. Men det ordner seg, ei venninne tar med seg tilbake fra juleferie i Danmark :)

Hvis du skulle få lyst på fler, så sender avderød rideudstyr til norge :) har handlet et par derfra selv.

Hvor var det de solgte slike "vekter" for å ha på tøylene? Slike som viste hvor mye press man har i tøylene?

Takk! Jeg fant også ut at Rytterbua har noe :) Lurer litt på om Ekeberg hesteutstyr i Sarpsborg også har det, for jeg tror jeg har noe regntøy derfra i det merket. Men det er mange år siden så og de har jo ikke noen nettbutikk så det er vanskelig å vite om de fremdeles har der. Jeg tenkte å sjekke på mandag hvis jeg skal til Særp da! :)

Takk! Jeg fant også ut at Rytterbua har noe :) Lurer litt på om Ekeberg hesteutstyr i Sarpsborg også har det, for jeg tror jeg har noe regntøy derfra i det merket. Men det er mange år siden så og de har jo ikke noen nettbutikk så det er vanskelig å vite om de fremdeles har der. Jeg tenkte å sjekke på mandag hvis jeg skal til Særp da! :)

Om det er noe du trenger på rytterbua de ikke har inne,så er de gull på service.Genial liten butikk som gjerne står på hodet for kundene.

• Liker 1

Helt enig. Tok år og dag da jeg bestilte derfra for et års tid siden. Attpåtil hadde jeg fått feil og det hastet litt med å få det jeg skulle, så endte med at jeg dro dit for å bytte siden jeg visste det ville ta lang tid. Langt da, sikkert 20 mil en vei, men skulle innom et annet sted i nærheten også, så da passet det jo greit. Ok service i butikken da, men elendig i nettbutikken. Ikke svarer de på mail heller.

Sent from my iPad using Tapatalk

Er det noen som vet hvilke butikker som selger merket Equipage? :)

Vi kan bestille det meste hos oss. Alt i denne katalogen kan feks bestilles :9 http://condurra.ipapercms.dk/ScanHorse/Katalog/DKrid2014U/

Og Brumby ville jeg absolutt ikke bestilt fra. Tar helt sinsykt lang tid, og de er vanskelige å få tak i.

Ja, pokker, holde seg laaangt unna de der!

• Liker 2

Tror alle har det, utenom de som står de har fleecefôr. Hvilke tenkte du på? Har dem ikke selv, men har tafset på flere i butikken

Et 300 g uten halvhals el hals. Tafset på noen på hooks moss å deriblandt stalldekkenet i 135 som er lilla det sto nylonforing på nettsiden men er ikke glatt inni når jeg kjente på det.