Jump to content

Finne utstyr hjelpen!

Recommended Posts

• Replies 3.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Playboybunny i midten på et V-formet?

Du kan jo kjøpe deg sånne løkker eller doble web-tøyler (med løkker mellom stopperne lix)    Ei jeg red for kaldte det "runkehender" for det så ut som man satt og fiklet seg nedi der 👀 

Hvis det er det du betaler i måneden for å bo så synes jeg du er veldig heldig 

Posted Images

46 minutter siden, Stjorm10 skrev:

Men @Issa, så kommer det jo an på kva folk legger i føll òg då. For meg er det føll til nyttår året dei er født, mens andre er føll fram til dei omtrent kan ris 🤪 så då blir jo behov for utstyr litt alt etter som. 

Enig, så derfor jeg måtte vite hva hun trengte. Men unghester kan jo bruke samme utstyr som andre hester 😬 Ble ikke helt klok 😅 Utvalget til akkurat føll, dvs før hesten har fylt år etter nyttår, er jo veldig begrenset fordi man ikke bruker utstyr på dem. 

1 time siden, Issa skrev:

Enig, så derfor jeg måtte vite hva hun trengte. Men unghester kan jo bruke samme utstyr som andre hester 😬 Ble ikke helt klok 😅 Utvalget til akkurat føll, dvs før hesten har fylt år etter nyttår, er jo veldig begrenset fordi man ikke bruker utstyr på dem. 

Ja, er liksom det ☺️

Dekken finnes jo i alle str, kjem bare an på kva ein ønsker å betale. 

Grime er jo det samme, du kan sikkert få spesialsydd, men what's the point? 

Belegg finner ein jo om ein leiter, bare sjekke str shettis eller ponni. Samme gjelder reflekser o.l

Seletøy finner ein jo ifra str minishettis og opp, sal er jo ikkje tema. Hodelag finner man alt ifra str mini og opp til elefant, bitt same same 🤔🤷‍♀️

På 29.10.2020 at 0.01, Issa skrev:

Hva slags utstyr? Høøks har grimer, Skoies har no dekken. Trenger de mer? 😅

Nei! de trenger kanskje ikke mer, men synes utvalget er for dårlig rett og slett😅 i det store utland er det mye mer utstyr da med tanke på føllgrimer, dekken og lignende som ser fint ut.

På 30.10.2020 at 12.55, Stjorm10 skrev:

Men @Issa, så kommer det jo an på kva folk legger i føll òg då. For meg er det føll til nyttår året dei er født, mens andre er føll fram til dei omtrent kan ris 🤪 så då blir jo behov for utstyr litt alt etter som. 

Enig med deg at de er føll til nyttår året de er født, etter dette er det unghest!😅 Med tanke på utstyr er det mest i forhold til følldekken. Har da sett på horseware føll dekken som ser bra ut. Synes det er lite utstyr til den lille å velge i, rett og slett.

6 timer siden, Jum1 skrev:

Enig med deg at de er føll til nyttår året de er født, etter dette er det unghest!😅 Med tanke på utstyr er det mest i forhold til følldekken. Har da sett på horseware føll dekken som ser bra ut. Synes det er lite utstyr til den lille å velge i, rett og slett.

Dei få gongene vi har hatt dekken til føla så har vi bare gått ned i str på ordinære dekken. Dei sitter sånn passer, men dei vokser jo som uvær så har ikkje villa legge dyre dommer ned i klær som passet 3mnd. Behovet har heller aldri heilt vert der sjølv om alt vær og vind som Vestlandet har å by på. 

Det er liksom ei veldig spesifikk tidspunkt det du må ha spesialklær (om du ikkje har shettis/minishettis) men då funker jo hundedekken ☺️

Markedet er vel rett og slett veldig begrenset, og hva butikker tar inn styres jo veldig av hva de får solgt en del av. Er ikke så mange som avler i Norge, og de fleste ser kanskje ikke helt behovet for masse dill til en hest som ikke trenger det og som vokser ut av det etter en uke 😅 finnes jo masse fine grimer, både i nylon og lær. Spesialsydd med glitter og perler kan man også få. Mitt føll gikk ikke med dekken, og da han var 6mnd hadde han sikkert passet de minste str i vanlige dekken. 

• Liker 2
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
1 time siden, Reaper skrev:

Hei!

noen som vet hvor jeg kan få kjøpt slike ekstra plastikkgreier til gjordstroppene på rambo optimo dekken?

Kjøpte mine hos Skoies for lenge siden. Finner dem ikke i butikken nå, men er nok bare å sende dem en e-post :)

• Liker 1
4 timer siden, Mariell skrev:

https://www.shh.no/produkt/thermobar-80l-uten-oppvarming/

Er dette det eneste alternativet for "isfri" vannbøtte til utebruk som ikke går på strøm?  Har ikke mulighet for strøm ute og orker heller ikke noe "gjør-det-selv"-opplegg 😅

Eventuelt noen sider, eller private personer som selger denne typen ? :)

Jeg har kjøpt et slikt trekk jeg trer utenpå bøtten fra WarmBucket på FB. Funker så der... Ikke kjempe fornøyd med det..

2 timer siden, Stjorm10 skrev:

Saltrekk med lommer til å ha stigbøyler/gjord, kor finner man det? Snakker om dressursal i hovedsak. 

Prestige har en variant, men det er mer tunneler og ikke lommer. Som man kan tre gjorden igjennom på hver side. 

3 minutter siden, Issa skrev:

Prestige har en variant, men det er mer tunneler og ikke lommer. Som man kan tre gjorden igjennom på hver side. 

Ja, den har eg kontroll på ☺️ men skulle gjerne hatt ein med lommer altså 🤔

Litt random, men da jeg var ung hadde alle på ridesenteret typisk golden stripe/newmarket skritteteppe i ull. Men veldig mange hadde en versjoni grønt og gult (og blått under) og ikke det klassiske gul/rød/svart. Jeg har prøvd å søke etter det, men finner ikke en gang skikkelig bilder av det. Er det noen her inne som også husker disse? Er fra tiden 1999-2007 ca jeg husker disse var populære. Finnes de ikke mer, har de et spesielt navn? 

Jeg har bladd gjennom mine bilder og eneste fotobevis jeg finner er på hesten i bakgrunnen her. Om jeg ikke hadde funnet dette så ville jeg nesten trodd jeg hadde drømt hele teppet 😂 (og jeg bruker fremdeles den jakka i stallen, haha). image.png.adc09673b7a94efa933c0565dc164844.png

11 minutes ago, Issa said:

Grønt og blått ja? Det husker jeg en i stallen hadde på den tiden. Men har bare sett kl ha blått og vinrødt nå for tiden 🤔 

Ja, Kingsland har mange andre varianter, men dette grønne/gule/blå vet jeg ikke om er fra Kingsland. I såfall må det være ett av de aller første tingene de laget og det er liksom tjukkere enn de de har nå. Mange hadde de og jeg kan huske at det var et lite merke på de, men husker ikke hva. KL har jo ofte store bokstaver. De hadde et grønt og mørkegrått/blått en periode men det er ikke det jeg tenker på. 

Butikken i stallen jeg sto på førte horseware og alle hestene hadde rambodekken, og mange hadde gult golden stripe fra Shires, så har prøvd å søke om det kan være fra de, men ikke funnet den fargen der heller 🙈 Så irriterende 😂

Jeg kan i alle fall bidra med et bedre bilde, min gamle fôrhest hadde et sånt! Det er dette, ikke sant? :) 

Vet dessverre ikke hvor det kan kjøpes da, men det bildet kan kanskje hjelpe deg å finne det likevel. Du kjenner vel igjen hesten regner jeg med, jeg kan sikkert spørre eier om hun vet noe mer om det, om du vil? Denne hesten hadde både et slikt et og et gold stripe, og jeg mener å huske at de var veldig like i tykkelse og kvalitet, så jeg har alltid tenkt at det var det samme bare i to farger, faktisk. 

image.png.f4a11a5566e17a069d8d3f653ca15e66.png

1 time siden, Eva skrev:

Butikken i stallen jeg sto på førte horseware og alle hestene hadde rambodekken, og mange hadde gult golden stripe fra Shires, så har prøvd å søke om det kan være fra de, men ikke funnet den fargen der heller 🙈 Så irriterende 😂

Husker teppet du tenker på, lurer på om det kan være en av Goodwood's tidligere fargevarianter.

Begynner å bli en del år siden så tar forbehold på husken men mener at disse var ganske poulære fordi de lå litt under de tradisjonelle Gold Stripene i pris.

• Liker 1
2 minutes ago, smulemor said:

Husker teppet du tenker på, lurer på om det kan være en av Goodwood's tidligere fargevarianter.

Begynner å bli en del år siden så tar forbehold på husken men mener at disse var ganske poulære fordi de lå litt under de tradisjonelle Gold Stripene i pris.

Takk! Det finnes nok ikke lenger da, nå finner jeg slike tepper fra Kingsland, noen varianter hos horze/hooks, pluss de tradisjonelle golden stripe. Det var så deilig kvalitet på de, skikkelig tjukke og gode! Har sittet mye på ridehustribuner på slike 😁

Jeg har tråla gamle bilder og finner flere varianter med grønn fra tidlig totusentall når jeg graver litt. 

Dette er et annet dårlig bilde av fargene jeg primært husker godt, som er grønn, gul og blå: 

220105281_DSC000972.jpeg.c7fe21c15196627a13bd4604ca22b7db.jpeg

Men disse er også varianter. 

1112479066_siljetine2.jpg.dc01ca753252e47370fb1fd5ac256e1a.jpg

816433609_bobbie2.jpg.b8d438d088674c2b0b969ea99957a26c.jpg

42 minutes ago, Sivoya said:

Jeg kan i alle fall bidra med et bedre bilde, min gamle fôrhest hadde et sånt! Det er dette, ikke sant? :) 

Vet dessverre ikke hvor det kan kjøpes da, men det bildet kan kanskje hjelpe deg å finne det likevel. Du kjenner vel igjen hesten regner jeg med, jeg kan sikkert spørre eier om hun vet noe mer om det, om du vil? Denne hesten hadde både et slikt et og et gold stripe, og jeg mener å huske at de var veldig like i tykkelse og kvalitet, så jeg har alltid tenkt at det var det samme bare i to farger, faktisk. 

image.png.f4a11a5566e17a069d8d3f653ca15e66.png

Denne har jeg ikke sett før, men der er det enda en variant 👌Tydeligvis populært med grønne skrittedekken en gang i tida og ihvertfall ikke noe jeg bare har innbilt meg 😂