Jump to content

Finne utstyr hjelpen!

Recommended Posts

21 timer siden, CruVal skrev:

Jeg har denne, klarer ikke helt se hva som er forskjellen ifht de andre. 
https://www.horze.no/ridehjelmer/back-on-track-eq3-ridehjelm-med-mikrofiber/310576.html

Jeg er fornøyd med min, fast strørrelse. Ser absolutt fordel med å kunne justere med «skruing», om man har pannebånd eller lue eller evt litt mye hår en dag 😅 Men det er jo litt smak og behag skulle jeg tro, hva man liker. 

Kaaan se ut til at eneste forskjellen faktisk er at den jeg lenket er glatt, og din er i mikrofiber, så da er det jo godt å høre at du er fornøyd med din :D 

Ah, lurt. Kan være greit å ha en hjelm man kan bruke både sommer og vinter uavhengig av vær, bare ser for meg at den vil føles litt "mye" liksom med tanke på at den er for 3-4 forskjellige størrelser, da har man jo litt ekstra space inni der 😅

12 timer siden, Issa skrev:

Den nederste er dypere enn den øverste. 

Ellers er der kjekt å justere, pleier av og til å slakke når jeg skritter ned 🤔 men intet must. 

Hmm, har forholdsvis høy skalle om man kan kalle det det 😆 Så litt dypere tror jeg ville vært bra! Ofte blir ting sitte for høyt på hodet for at det skal passe i omkrets... 🙈  

Føler du at din blir "mye" hjelm med tanke på ekstra space for justeringen, eller er det ingen merkbar forskjell mot hjelm i fast størrelse om du har brukt begge deler? 🤔

2 timer siden, LisaFi skrev:

Jeg kjøpte høøks sin egen (JH-collection) med MIPS, den satt utrolig godt på mitt ovale hode som ofte har fått Presspunkt i panna av aNdre hjelmer. 

Veldig fornøyd med pris og kvalitet så langt, glemmer at den er på! 🥰

Har ganske rundt hode selv, så vet ikke hvor bra den da sitter, men skal ta en titt på den! :D  Takk for tips!

• Replies 3.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Playboybunny i midten på et V-formet?

Du kan jo kjøpe deg sånne løkker eller doble web-tøyler (med løkker mellom stopperne lix)    Ei jeg red for kaldte det "runkehender" for det så ut som man satt og fiklet seg nedi der 👀 

Hvis det er det du betaler i måneden for å bo så synes jeg du er veldig heldig 

Posted Images

6 timer siden, Mjette skrev:

Kaaan se ut til at eneste forskjellen faktisk er at den jeg lenket er glatt, og din er i mikrofiber, så da er det jo godt å høre at du er fornøyd med din :D 

Ah, lurt. Kan være greit å ha en hjelm man kan bruke både sommer og vinter uavhengig av vær, bare ser for meg at den vil føles litt "mye" liksom med tanke på at den er for 3-4 forskjellige størrelser, da har man jo litt ekstra space inni der 😅

Hmm, har forholdsvis høy skalle om man kan kalle det det 😆 Så litt dypere tror jeg ville vært bra! Ofte blir ting sitte for høyt på hodet for at det skal passe i omkrets... 🙈  

Føler du at din blir "mye" hjelm med tanke på ekstra space for justeringen, eller er det ingen merkbar forskjell mot hjelm i fast størrelse om du har brukt begge deler? 🤔

Har ganske rundt hode selv, så vet ikke hvor bra den da sitter, men skal ta en titt på den! :D  Takk for tips!

Mens jeg forsvinner i den dype typen 😬

Har hatt begge deler ja, og merker ingen forskjell 🤔 men skjønner hva du mener. Fikk veldig lyst til å prøve hjelmen min nå for å kjenne etter 😂

jeg tror ikke jeg lar justeringen eller mangelen på, lar meg påvirke neste gang jeg skal kjøpe hjelm egentlig. Er ikke særlig forskjell om man finner en hjem som passer veldig godt.

Hadde lyst til å ha justerbar til barnet mitt, for hun vokser jo i hodet, men hun forsvant også i den dype typen så hun har den du linket til uten justering. Veldig god hjem for henne i hvert fall, hun klager aldri på den (noe hun har gjort med de hun har hatt før, hodepine, klemmer, klør og Gud vet what not).

Jeg passet ikke helt den formen selv om jeg gjerne skulle hatt hjelm med mips. 

• 1 month later...
3 timer siden, Legaat skrev:

Noen som har tips til gode kroker til å feste kjedet på stangbitt? De S-krokene faller bare av. Har prøvd Fager sine klips, men de strekker seg ut over tid 🙄 

Brukte manstrikker til å feste de en stund, men har som Elisabeth skriver bare klemt de litt sammen så sitter de helt fint! 

Jeg har lurt litt på det motsatte jeg egentlig. Har et bitt hvor kjedet på den ene siden er festet heeelt i ytterste ring, så da blir det hengende veldig langt ned på den andre siden. Der er de klemt godt sammen, så jeg får den ikke ut for å flytte den noen hakk 😛 Vet ikke helt hvordan jeg skal få åpnet den opp for å få flytta på den. 

14 hours ago, Issa said:

Du bruker en krokodilletank og benner kroken litt opp. Eller bare setter enden av kroken mot noe, og er litt sterk 😅 

Jeg vet ikke hva en krokodilletank er, og er ikke sterk 🤭 Tror ikke jeg hadde klart å få den opp uten noe verktøy egentlig, de er så tett sammen at det er ikke så lett å få noe imellom. 

14 hours ago, smaaen said:

Eventuelt avbitertang og klipper av de ekstra leddene. 

Åh, hjelp, at jeg ikke har tenkt på dette 😂 Avbitertang tror jeg til og med at jeg har liggende! Takk :D 

• Haha 1
  • 2 weeks later...

Vurderer å kjøpe meg en ridekåpe. Noen som har anbefalinger? Må være vanntett, og helst ha litt fôr. 

Har sett på Stierna-frakkene, men de er dyre, og så lurer jeg på hvor tykk og varm den vintervarianten er? Lønner det seg å kjøpe den før ren regnfrakk tro? Jeg er en frossenpinn, og den er tenkt i bruk vår/høst/vinter. 

Og hva med Høøks sin? Liker ikke utseendet på den, hvordan er den i funksjonalitet?

Uhip har jeg også vurdert, noen her som har/har prøvd? Og er det noen andre jeg bør vurdere?

Edit: Hvor godt dekker de mot nedbør egentlig, må man ha regnbukse på under?

Edited by TonjeS
3 minutter siden, TonjeS skrev:

Vurderer å kjøpe meg en ridekåpe. Noen som har anbefalinger? Må være vanntett, og helst ha litt fôr. 

Har sett på Stierna-frakkene, men de er dyre, og så lurer jeg på hvor tykk og varm den vintervarianten er? Lønner det seg å kjøpe den før ren regnfrakk tro? Jeg er en frossenpinn, og den er tenkt i bruk vår/høst/vinter. 

Og hva med Høøks sin? Liker ikke utseendet på den, hvordan er den i funksjonalitet?

Uhip har jeg også vurdert, noen her som har/har prøvd? Og er det noen andre jeg bør vurdere?

Jeg har den fra Hooks, og er fornøyd med den. Er ikke tykk,men er romslig så man får greit med klær under. Dekker godt nedover beina,så holder meg tørr og varm med den.🙂

• Liker 2
9 minutter siden, TonjeS skrev:

Jeg har uhip sin 3 i 1 og ice. Elsker de! den holder bra i regn den 3 i1, den kan jeg og ta ut foret på så jeg bare har skallet. Ice er for vinter og ikke såå vanntett, men har foreløpig holdt fint (MERK jeg har ikke bodd i Norge den vinteren jeg har hatt den :P )

Jeg synes også Stierna kåpene er fine, men hakket for dyrt per i dag for min del. Jeg ser folk skryter av de, men de er sponset så hva vet jeg stemmer 😬

• Liker 1
1 time siden, smaaen skrev:

Jeg har uhip sin 3 i 1 og ice. Elsker de! den holder bra i regn den 3 i1, den kan jeg og ta ut foret på så jeg bare har skallet. Ice er for vinter og ikke såå vanntett, men har foreløpig holdt fint (MERK jeg har ikke bodd i Norge den vinteren jeg har hatt den :P )

Jeg synes også Stierna kåpene er fine, men hakket for dyrt per i dag for min del. Jeg ser folk skryter av de, men de er sponset så hva vet jeg stemmer 😬

Ja, den Stierna-frakken koster mer enn det smaker pt tror jeg. 

uhip 3 i 1 skal jeg se på!

• Liker 1
  • 2 weeks later...
53 minutter siden, Kaja skrev:

Vinterdekken med halv hals som ikke koster 2000 kr? 🤣 i str 135

Hehe lykke til. Neida. Joda. Har et av de trinity-dekkena fra høøks som ikke er så verst. Den neoprenen rundt halsen er drit da. Blir våt og rufser pelsen. Avalanche fra horze er heller ikke så verst, men litt usikker på hvor vanntette de er med mye nedbør 😬 de fra Skoies har ræva passform. 

• 2 weeks later...

Trenger tips til gode sjabrakmerker som er slitesterke og holder seg i vask.. etter vask... etter vask... . 
Veldig fornøyd med LeMiux sine, men litt lei de fargene. 🙄

Betaler heller litt mer hvis de holder seg, slik LeMiux sine gjør, enn disse som ofte er litt billigere og blir fort stygge ved slitasje.

4 timer siden, Hestejentemamma skrev:

Trenger tips til gode sjabrakmerker som er slitesterke og holder seg i vask.. etter vask... etter vask... . 
Veldig fornøyd med LeMiux sine, men litt lei de fargene. 🙄

Betaler heller litt mer hvis de holder seg, slik LeMiux sine gjør, enn disse som ofte er litt billigere og blir fort stygge ved slitasje.

Har PS of Sweden, mine har holdt seg lenge (den eldste er 3år i januar) fargen holder seg. Synest dei holder seg mtp vask òg, men jo er ikkje mine hardt vaska. 🤔

Koster jo litt per stk, tidvis litt sprelske farger, men eg liker dei veldig godt. ☺️

• Liker 1
2 timer siden, Jum1 skrev:

Hvor kjøper dere utstyr til føll?😊 synes det er veldig lite å finne på de «vanlige» nettbutikkene😁

Hva slags utstyr? Høøks har grimer, Skoies har no dekken. Trenger de mer? 😅