Jump to content
Verítas

Finne utstyr hjelpen!

Recommended Posts

1 hour ago, Issa said:

De har amigo hero all in one I 200g 

https://www.horseware.com/product/amigo-hero-900-all-in-one/

Så skoies kan helt sikkert ta inn :) har ikke sett det i noen nettbutikk. Ellers må du opp i 400 g 😁, det har jo horze. 

Du er glup, jeg fant det der på HW sine sider, men jeg tenkte ikke på å spørre om de kan ta inn for meg :P 

44 minutter siden, Sivoya skrev:

Du er glup, jeg fant det der på HW sine sider, men jeg tenkte ikke på å spørre om de kan ta inn for meg :P 

Vet ikke om jeg kan katerorisere det som glup, heller manisk 😂 skoies har tatt inn rare ting jeg vil ha, I hvert fall 😇 

• Haha 1

Ikke akkurat utstyr, men kom over en annonse om en bok med masse bomøvelser. Mener den var engelsk. Noen som kan hjelpe meg :P ? Eventuelt noe lignende på norsk. 

Edit: fant den selv; https://brightmare.se/product/bok-roligt-med-bommar-och-koner-over-160-ovningar-for-alla-ryttare-och-hastar/

:D 

Edited by Mariell
  • Liker 1

Noen som har erfaring med sånne "gjørmebelegg"?

Altså utegangsbelegg for å hindre søle og dritt i koder og oppover bein?
Ser det finnes en del ulike typer og merker.

Sprangbelegg som er store i str COB eller små i str FULL? Hesten min har rar str... Og dekken str 140?

1 time siden, Kaja skrev:

Sprangbelegg som er store i str COB eller små i str FULL? Hesten min har rar str... Og dekken str 140?

Kommer an på om det er lengden eller vidden som er problemet og hva slags belegg du vil ha. Høøks sine er ofte smale og lange. 

Dekken, horseware uten tvil. 

16 minutter siden, Issa skrev:

Kommer an på om det er lengden eller vidden som er problemet og hva slags belegg du vil ha. Høøks sine er ofte smale og lange. 

Dekken, horseware uten tvil. 

Haha det glemte jeg å skrive😂 full er for lange i lengden, cob er litt smale i bredden. Oo har horseware str. 140? Sjekker ut! 

20 timer siden, Kaja skrev:

Haha det glemte jeg å skrive😂 full er for lange i lengden, cob er litt smale i bredden. Oo har horseware str. 140? Sjekker ut! 

Prøve veredus belegg str M? 

Horseware 140 er en veldig fin str. 

Har noen oversikt over hvem som selger Weatherbeeta-dekken? Jeg vet om Horze og Hokksund hestesport :) 

Jeg lurer også på om noen har tips til noe man kan smøre på dekken for at andre hester ikke skal bite på de? Jeg har fått tips om NAF sin no bite, men den er ikke så lett å finne :/ 

35 minutter siden, Sivoya skrev:

Jeg lurer også på om noen har tips til noe man kan smøre på dekken for at andre hester ikke skal bite på de? Jeg har fått tips om NAF sin no bite, men den er ikke så lett å finne :/ 

Tabasco? 😛 Eventuelt beitemaske på biter'n. 

På 12.1.2020 at 15.21, Sivoya skrev:

Har noen oversikt over hvem som selger Weatherbeeta-dekken? Jeg vet om Horze og Hokksund hestesport :) 

Min hestebutikk på Kløfta. De har nettbutikk også

• Liker 1

Er på jakt etter grått ulldekken med avtagbare gjordstropper, evt uten stropper. 

Finner kun et hos skoies, men det har rosa kantbånd og det vil jeg helst ikke ha...

13 timer siden, Edith skrev:

Er på jakt etter grått ulldekken med avtagbare gjordstropper, evt uten stropper. 

Finner kun et hos skoies, men det har rosa kantbånd og det vil jeg helst ikke ha...

https://www.bbhorses.no/products/catago-ulldekken?variant=31422995333257

https://www.horze.no/svette-og-fleecedekken/eskadron-svettedekken-ull/991254.html#color=DB

• Liker 1

Noen som vet hvor jeg får kjøpt pessoa longsjerings system?

2 timer siden, Kah skrev:

Noen som vet hvor jeg får kjøpt pessoa longsjerings system?

Vi har et nesten ubrukt som du kan få kjøpt billig 😊 

6 timer siden, AstridN skrev:

Vi har et nesten ubrukt som du kan få kjøpt billig 😊 

Å gjerne det! Sender du en melding?

• Liker 1

NOEN som har sett denne farge fra Lemieux i noen norske butikker? Eventuelt finn? Eventuelt noen her inne som har?? 

Tror den heter mustard 

lemieux-suede-dressurunderlag_mustard_gu

20 minutter siden, Mariell skrev:

NOEN som har sett denne farge fra Lemieux i noen norske butikker? Eventuelt finn? Eventuelt noen her inne som har?? 

Tror den heter mustard 

Den heter mustard ja, men har ikke sett den. Er dog bare å spørre en forhandler om å ta inn :) feks skoies. 

Men syns du må få deg (relativt) matchende hjelmtrekk assa

Screenshot_20200410-210232_Chrome.jpg

• OMG 1

Haha oii ja den var fin du 😂 kan forsåvidt høre med horze-Vinterbro da. De har jo noe lemieux nåå:) 

Kor finner eg regndekken, med 50-80g fôring, til ein overkommelig pris? 😊

1 time siden, Stjorm10 skrev:

Kor finner eg regndekken, med 50-80g fôring, til ein overkommelig pris? 😊

hooks har både trinity og fairfield.

https://www.hooks.no/hest/hesteutstyr/hestedekken/regndekken-lucky-fairfield

https://www.hooks.no/hest/hesteutstyr/hestedekken/regndekken-rigel-100-fairfield-1

https://www.hooks.no/hest/hesteutstyr/hestedekken/regndekken-ultimate-50-trinity-1

Edited by Anananas
  • Takk 1

På utkikk etter ørehette til fjordingen. Må ha en hette med korte ører.😄 Noen som har tips om hvilke jeg kan sjekke ut?
Er også på utkikk etter støvleskaft, gode gamledagse stive støvleskaft i lær, ikke vanlige leggchaps.😅

47 minutter siden, Mircea skrev:

På utkikk etter ørehette til fjordingen. Må ha en hette med korte ører.😄 Noen som har tips om hvilke jeg kan sjekke ut?
Er også på utkikk etter støvleskaft, gode gamledagse stive støvleskaft i lær, ikke vanlige leggchaps.😅

Bruker PS of Sweden sine på min, str full. 

• Liker 1

Prøver å være litt i forkant av årets insektsesong, og trenger anbefalinger til insektdekken.

Har aldri sett på det før. Hva er bra, og holdbart. Uten å koste en formue? :)

Jeg må ha ny hjelm. Den ene hjelmen min er borte, må ha glemt den på trening eller noe (Casco). Og den andre mista jeg i bakken (Uvex). Jeg liker egentlig både formen og funksjonen på dem, de er justerbare og jeg har så lite hode at jeg veldig raskt ser ut som en sopp med andre modeller. Men nå tenker jeg å se etter en med fløyelstrekk, ene og alene fordi jeg synes de er pene :D Tips?

Og forresten .. Det er ikke så ofte jeg får sjokk av prisnivået på heste / rideutstyr. Men fy f**#* 😶

https://www.horze.no/ridehjelmer/samshield-shadowmatt-crystal-hjelm-titan-visor-(uten-liner)/330183.html#color=B

• OMG 1