Jump to content
Verítas

Finne utstyr hjelpen!

Recommended Posts

Dette dekkenet, fra hooks. Thermo Master Premium Tornado....?

Noen som aner tykkelse? Ca når de var i salg? (det er jo noen år siden.) 

received_549687265576009.jpeg

Usikker. Men fyll «dvaskes» jo litt for hver vask synes jeg, så de varmer kanskje litt mindre når de er brukt/vasket noen ggr? 

Du har ikke andre dekken å sammenligne med da? 

Jeg har det der i grønt og om jeg ikke husker feil var det fargeforskjell på tykkelsen. Mitt er i hvert fall 300 g og ser tykkere ut. Jeg har ikke vasket mitt da. 

3 timer siden, LisaFi skrev:

Usikker. Men fyll «dvaskes» jo litt for hver vask synes jeg, så de varmer kanskje litt mindre når de er brukt/vasket noen ggr? 

Du har ikke andre dekken å sammenligne med da? 

Har det ikke i hus enda. 

3 timer siden, smaaen skrev:

Jeg har det der i grønt og om jeg ikke husker feil var det fargeforskjell på tykkelsen. Mitt er i hvert fall 300 g og ser tykkere ut. Jeg har ikke vasket mitt da. 

Ja de grønne var 300 gr, det husker jeg for jeg vurderte å kjøpe det. 

20 minutter siden, Legaat skrev:

Jeg hadde et rosa og det var 100g. Trodde det røde var 50g? 

Har fått det nå, 50 gr kan godt stemme! Det er ikke veldig tykkt iallefall MAX 100 gr. 

Googla og fant ei som beskrev det som et regndekken, så sikkert 50 g, eller 80 får det til å ringe en bjelle.. Hmm... Burde tatt vare på alle katalogene 😂 har en fra 1986 et sted. 

Western-hodelag i brunt, noen som har liggende og vil selge? Ungen ønsker seg til jul, men følte ikke helt for å svi av en tusenlapp 👀

14 minutes ago, Issa said:

Western-hodelag i brunt, noen som har liggende og vil selge? Ungen ønsker seg til jul, men følte ikke helt for å svi av en tusenlapp 👀

Ja, men garantert i fire størrelser for stort :lol: 

6 minutter siden, Emsy skrev:

Ja, men garantert i fire størrelser for stort :lol: 

🤪 Minst 

1 time siden, Issa skrev:

Jeg tror jeg har et i naturfarget med råhudspybt? Kan justeres ganske så smått.

kan se etter ute når jeg får pelt meg ut 😂

5 timer siden, mallilen skrev:

Jeg tror jeg har et i naturfarget med råhudspybt? Kan justeres ganske så smått.

kan se etter ute når jeg får pelt meg ut 😂

Hesten er en stor Cob/liten full assa (flashback til han som spurte om B var en shetlandsponni 😡 😂) Men sjekk gjerne 😊 

1 time siden, Issa skrev:

Hesten er en stor Cob/liten full assa (flashback til han som spurte om B var en shetlandsponni 😡😂) Men sjekk gjerne 😊 

Da tipper jeg pannereima blir for kort. 

Men jeg vet jeg har hodelaget svigermor fikk av meg i 50-årsgave! Det er str full, men mener hun brukte det på en cob/full-hode-hest 🙈 

Akkurat det vet jeg hvor jeg har også 😛 egentlig natur, men har mørknet med årene. Mener det er tøyler også til det.

12 timer siden, mallilen skrev:

Da tipper jeg pannereima blir for kort. 

Men jeg vet jeg har hodelaget svigermor fikk av meg i 50-årsgave! Det er str full, men mener hun brukte det på en cob/full-hode-hest 🙈 

Akkurat det vet jeg hvor jeg har også 😛 egentlig natur, men har mørknet med årene. Mener det er tøyler også til det.

Spennende, det hørtes dyrt ut da 😬 (Setning nr to der fikk det til å poppe opp en del spørsmål, kjenner jeg 👀) Bilde? 😅

4 timer siden, Issa skrev:

Spennende, det hørtes dyrt ut da 😬 (Setning nr to der fikk det til å poppe opp en del spørsmål, kjenner jeg 👀) Bilde? 😅

Det var "dyrt" i innkjøp husker jeg, men det var sånn hun ønska seg, og det eneste som var å oppdrive i området her 😂 hadde nok vært billigere å bestille hos høøks dengangen. 

Men dyrt i bruktsalg? Nah. Skal finne det, jeg.

Dette har blitt spurt om flere ganger før, men jeg spør allikevel: Jeg er ute etter ny vinterjakke som kan holde meg varm på de kaldeste dager, som ikke koster en halv arm (ca 1500 kr). Den bør være romslig slik at jeg kan ha tykk ullgenser under.  Hvis den er litt lang må den selvsagt ha splitt slik at den kan brukes når man rir. :)

50 minutter siden, Sunniva skrev:

Dette har blitt spurt om flere ganger før, men jeg spør allikevel: Jeg er ute etter ny vinterjakke som kan holde meg varm på de kaldeste dager, som ikke koster en halv arm (ca 1500 kr). Den bør være romslig slik at jeg kan ha tykk ullgenser under.  Hvis den er litt lang må den selvsagt ha splitt slik at den kan brukes når man rir. :)

Er fornøyd med parkasen til horze, men den er jo ikke dun. Du må ha dun til de kaldeste dagene 😬 de koster jo litt.. De har en med hele (🙄) 12 prosent rabatt, som ser god ut - dog har ikke prøvd den. https://www.horze.no/vinter-ridejakker-parkas-til-dame/b-vertigo-kensington-dunjakke-unisex/33369.html#color=FNGR

31 minutter siden, Issa skrev:

Er fornøyd med parkasen til horze, men den er jo ikke dun. Du må ha dun til de kaldeste dagene 😬 de koster jo litt.. De har en med hele (🙄) 12 prosent rabatt, som ser god ut - dog har ikke prøvd den. https://www.horze.no/vinter-ridejakker-parkas-til-dame/b-vertigo-kensington-dunjakke-unisex/33369.html#color=FNGR

Takk for tipset! 12% rabatt er jo superkupp da 😛

Jeg har en vinterjakke som er veldig varm,så ser etter en som ikke er sånn kjempevarm,men som kan brukes nå om dagen. Forslag? Helst ikke svindyr da.😋

9 minutter siden, Nina skrev:

Jeg har en vinterjakke som er veldig varm,så ser etter en som ikke er sånn kjempevarm,men som kan brukes nå om dagen. Forslag? Helst ikke svindyr da.😋

Kommer an på hvor frysepinn du er 😅 jeg har denne ca https://www.horze.no/vinter-ridejakker-parkas-til-dame/horze-brooke-lang-parkasjakke-dame/33353.html#color=BTGR (min er et par år gammel men de ser ganske like ut) som holder meg varm men u-svett. Dekker litt nedover låra og, så jeg bruker fortsatt softshell ridebukse. (Har en kort variant av jakken og men den er best når låra enten ikke trenger ekstra varme eller har på boblebukse.) 

1 hour ago, Issa said:

1 hour ago, Sunniva said:

Takk for tipset! 12% rabatt er jo superkupp da 😛

Var det ikke @CruVal som tittet på denne i fjor? :) Jeg har en som likner veldig, men som jeg tror er en litt eldre versjon (min heter Henderson), og jeg elsker den. Den er superdigg om vinteren :D 

Akkurat nå, Sivoya skrev:

Var det ikke @CruVal som tittet på denne i fjor? :) Jeg har en som likner veldig, men som jeg tror er en litt eldre versjon (min heter Henderson), og jeg elsker den. Den er superdigg om vinteren :D 

Har kjøpt den vinrøde varianten av denne 😊

Akkurat nå, CruVal skrev:

Er du fornøyd? Hvordan er den i størrelsen? :D

42 minutter siden, CruVal skrev:

Lyst på den selv, men den kostet jo en halv arm mer enn den blå. Ikke såååå lyst på blå 😭 i-landsproblem 👀 

21 minutter siden, Issa skrev:

Lyst på den selv, men den kostet jo en halv arm mer enn den blå. Ikke såååå lyst på blå 😭 i-landsproblem 👀 

Kjøpte den på bud til en tusning eller noe sånt tidligere i høst. 
siden alle stallklærne mine er finere enn de vanlige klærne, brukes denne enn så lenge som vanlig-jakke 😅