Jump to content
Verítas

Finne utstyr hjelpen!

Recommended Posts

Jeg har brukt nikwax dekkenimpregnering på ca alt jeg eier 😂 softshelljakker og -bukser, skalljakker og hansker. Funker fjell en god stud. Vasker jo ganske ofte med sånne møkkafranshester som er mye ute, så da, impregnerer jeg relativt ofte og. 

• Liker 2

Pleier å impregnere med teltimpregneringen fra  Biltema jeg. Har fungert tilfredsstillende. Har egentlig aldri tenkt på en regnjakke som lekk, mer sånn at hvis jeg er i nok aktivitet så blir det kondens på innsida. Best med ull med andre ord.

Når det er sagt, vil jeg bare gi en heads up til dere som anbefalte den nyeste utgaven av Horze grand prix thermo! Fikk min i dag og er veldig fornøyd. God passform, høyere liv enn den eldre modellen jeg har og nesten overraskende stor. Hvis jeg skal ha en til kjøper jeg en i str mindre. 

Edited by LisaFi
  • Liker 1

Det er definitivt ikke kondens fra innsiden jeg sliter med, det er jakka som blir søkkvåt utenfra. Det er som å ha på seg en bomullsgenser 🤪

Æsj det er lite som er enklere enn å bli våt gjennom jakka 😅 men er den sååå ille hadde jeg kanskje kjøpt en sånn gummijakke fra høøks heller 😬 Må være et visst hold i stoffet før impregnering virker. 

Ja, jeg er litt redd for at det ender med at jeg må kjøpe noe nytt. Men det er så irriternede og lite miljøvennlig, når jeg har en regnjakke som egentlig burde fungert fint fremdeles 😓 Så jeg vil prøve å fikse den jeg har først :) 

Edited by Sivoya

Hvor finnes det billigst mulig Rambo rug refleksdekken? To ganger har jeg sendt mail på finn 10 min etter det har blitt lagt ut,  men da er det allerede solgt. Kan liksom ikke bruke 1800,- på refleksdekken egentlig.

Vanlig refleksdekken med stropper til salen og uten det der hersens fleecefôret? Og ikke rosa 😅 

1 time siden, Issa skrev:

Vanlig refleksdekken med stropper til salen og uten det der hersens fleecefôret? Og ikke rosa 😅 

Kan du ikke kjøpe et med fôr, og så bare klippe vekk fleecen? 

Børjes har med stroppefeste, jaffal. Sikkert horze også :)

46 minutter siden, mallilen skrev:

Kan du ikke kjøpe et med fôr, og så bare klippe vekk fleecen? 

Børjes har med stroppefeste, jaffal. Sikkert horze også :)

Vil ha boblefor med glatt innside 😬 det tenkte jeg men skrev ikke 😅 sorry 

6 minutter siden, Issa skrev:

Vil ha boblefor med glatt innside 😬 det tenkte jeg men skrev ikke 😅 sorry 

Jeg har et av dette lendedekkenet, men til å kalle det refleksdekken er det ikke så mye refleks, bare noen striper på hjørnet. Har glatt innside og litt fôr da. https://www.horze.no/refleks-hest/horze-supreme-dark-reflective-safety-ridedekken/29328.html#color=BL

Har også dette her, som jeg liker godt, men det går rundt foran salen da. Glatt innside i alle fall, og god refleks. https://www.horze.no/refleks-hest/horze-bzeen-refleks-ridedekken/29326.html#color=OR

Jeg er veldig glad i det orange til Horze, som Stine linker til som nr 2 der. Ligger godt, har litt fôr og er glatt inni :) 

• Liker 1

Enig med Legaat! Selv om jeg synes det har en tendens til å bli veldig "tungt" på manken. Jeg vet ikke om salen er litt stor for åpningen, at det er derfor det skjer? 🤔 Men alt i alt er jeg veldig fornøyd. Et par ting jeg liker som ikke alt er nevnt er at  med det dekkenet så synes hesten  veldig godt fra absolutt alle sider, og at man kan bruke det uten sal (på leieturer f.eks.) og det ligger like fint på plass :) 

Edited by Sivoya

Jeg _elsker_  mitt Rambo-dekken ❤️ 
Supert som ridedekken på disse ekle, våte dagene siden det er heldekkende, og man synes i alle fall i mørket B-)

Det dekkenet og CRW-regnkåpa mi, så er både jeg og ponnien tørre uansett vær :D

4 timer siden, Sivoya skrev:

Enig med Legaat! Selv om jeg synes det har en tendens til å bli veldig "tungt" på manken. Jeg vet ikke om salen er litt stor for åpningen, at det er derfor det skjer? 🤔 Men alt i alt er jeg veldig fornøyd. Et par ting jeg liker som ikke alt er nevnt er at  med det dekkenet så synes hesten  veldig godt fra absolutt alle sider, og at man kan bruke det uten sal (på leieturer f.eks.) og det ligger like fint på plass :) 

Jeg brukte det faktisk under kjøring i vinter som var og da jeg var på landeveien hele tiden(skade på hesten så derfor). Lå veldig bra bare jeg husket på og løfte halen over halesnora før vi kjørte. Glemte jeg det så så jeg at det krøp framover i oppoverbakker 😄

• Liker 1

22 minutes ago, ME&FB said:

Jeg brukte det faktisk under kjøring i vinter som var og da jeg var på landeveien hele tiden(skade på hesten så derfor). Lå veldig bra bare jeg husket på og løfte halen over halesnora før vi kjørte. Glemte jeg det så så jeg at det krøp framover i oppoverbakker 😄

Hvordan gjør du det i forhold til tømmer og sånn? Jeg tømmekjørte med det en gang og da putta jeg det under tømmekjøringsgjorden men det føltes jo ikke helt ideelt mtp gnag. Det hadde når jeg tenker meg om vel fungert greit å bare ta den utenpå da, så lenge jeg har tømmene gjennom de øverste ringene :) 

Tømmene hadde jeg over dekkenet. Halereimen også bare for og holde det litt fast siden det nesten bestandig blåser litt/mye her 😄  Kjører jo mest med QH sele. Klarte nå og lure det til med over/under selen. Men den halesnora utgjorde mye for om det lå i ro eller flytta på seg 🤣

• Liker 1

Med qh feste på vogna så er den jo høyere opp enn på arbeidssele f.eks. 

E0BA6E2F-7F5B-4938-BCAE-D9D4A223AE25.jpeg

• Liker 1

Ja, jeg får prøve det der neste gang! Det burde jo ikke være noe problem, egentlig :) 

Har bare én kappe på salen så får ikke helt den typen til å ligge oppå 🤔 de bare.. Er i veien. Men kan hende det funker bedre siden det er det festet foran..

(Har det svarte, men som du sier er det utrolig dårlig refleks på :/) 

Dere som har rambo-refleksdekkenet, hvilket størrelse burde jeg gå for ? Hesten min bruker 155 stort sett. Ser at L er fra 145-155 men vil ikke ha det trangt heller.. Men det skal jo sitte på..

8 timer siden, Issa skrev:

Har bare én kappe på salen så får ikke helt den typen til å ligge oppå 🤔 de bare.. Er i veien. Men kan hende det funker bedre siden det er det festet foran..

(Har det svarte, men som du sier er det utrolig dårlig refleks på :/) 

Har monoflapp sal jeg og. Hjelper og brette refleksdekkenet opp så i hvertfall knærne har sal kontakt. 

Mon tro om det ikke blir det rosa fra høøks da, så, slipper jeg alt det stoffet mellom sal og bein 😅 men takk for hjelpa. 

Skulle også hatt en ny hodelykt for min er diiiger og deiser rundt på skallen spes siden strikken har blitt lite stretchy. Trenger bare "vanlig" lys men at den ikke er så klumpete. Og helst oppladbar. Gubben har en kjempe strømlinjet en som ikke veier noe, men må bytte batteri på den.. I stedet for å kunne lade. Litt dumt. Tips?