Jump to content
Verítas

Finne utstyr hjelpen!

Recommended Posts

Eg har veldig tjukke leggar (40-42 cm), er berre 160 cm, og har str 37-38 i sko, altså ganske vanskelig kombinasjon. Men Mountain Horse har opptil fleire ridestøvelmodellar som passar meg :) berre eit tips :) Horze har dessuten ofte 20% på Mountain Horse, og då blir ikkje prisen så ille heller :)

• Liker 1

Da kan jeg nok like gjerne skaffe meg noen litt mer passende støvler etter hvert, sant at litt ordentlige sko og chaps fort koster noen kroner det også!

Chaps er ikke særlig mer støtte i enn et par trange bukser, syns jeg.. Men som foreslått over, vent på tilbud hos horze og kjøp støvler derfra som ikke koster sjorta. Kanskje skummelt å ikke få prøvd, men på støvler står som relgel ordentlige mål i hvert fall, så sånn sett er det nesten enklere enn å kjøpe klær på nett. 

• Liker 1

3 timer siden, Edith skrev:

Noen som vet hvor jeg kan finne dette schockemohle hodelaget i str full? 

https://www.horze.no/engelske-hodelag/schockemöhle-slimford-hodelag/322320.html

Aldri hørt om butikken, men https://www.fruugo.no/schockemohle-slimford-bissel/p-35034372-71466566?language=no&ac=croud&gclid=CjwKCAjwyqTqBRAyEiwA8K_4OwXoRK3K4CkZi55EMVhnhtnKq-2urbr5_JtyHY9o5NtOHw35jXuSvRoCyDIQAvD_BwE

Ellers går det an å spørre forhandlere av merket om det går an å ta inn :) skoies kanskje? 

• Liker 1

Naturfarga hodelag, hvor finner man det? 🤷‍♀️

Må dessverre være nettbutikk, evt kan jeg sende pappa innenfor rimelighetens grenser rundt Vestby.

40 minutter siden, Matilde B. skrev:

Naturfarga hodelag, hvor finner man det? 🤷‍♀️

Må dessverre være nettbutikk, evt kan jeg sende pappa innenfor rimelighetens grenser rundt Vestby.

Kapson har flere du kan bestille i natur. Om det må være norsk vet jeg ikke. 

Dere som har litt ukurante størrelser på fot/legg må virkelig sjekke fuller fillies. Veldig mange størrelser å velge i mellom. 

Ellers er jeg fornøyd med ariat sko og chaps  (concorde). 

14 minutter siden, LisaFi skrev:

Dere som har litt ukurante størrelser på fot/legg må virkelig sjekke fuller fillies. Veldig mange størrelser å velge i mellom. 

Ellers er jeg fornøyd med ariat sko og chaps  (concorde). 

Jeg er ganske skeptisk til å kjøpe noe jeg ikke får prøvd, nettopp fordi jeg stadig opplever at ting ikke passer. Om det er høyde, bredde, vidde. Så da ender jeg opp med å ikke kjøpe. Nå rir jo jeg mest med bare jodhpurbukse og jodhpurs, men skulle gjerne hatt et par støvler og. som helst ikke hekter seg i kanten på salen (uungåelig 😫)

1 hour ago, smaaen said:

Jeg er ganske skeptisk til å kjøpe noe jeg ikke får prøvd, nettopp fordi jeg stadig opplever at ting ikke passer. Om det er høyde, bredde, vidde. Så da ender jeg opp med å ikke kjøpe. Nå rir jo jeg mest med bare jodhpurbukse og jodhpurs, men skulle gjerne hatt et par støvler og. som helst ikke hekter seg i kanten på salen (uungåelig 😫)

Ugh, det der er det eneste jeg ikke liker med barokksaler, jeg har akkurat samme problem!! Det er så irriterende 😬😬😬

9 minutter siden, Sivoya skrev:

Ugh, det der er det eneste jeg ikke liker med barokksaler, jeg har akkurat samme problem!! Det er så irriterende 😬😬😬

Jeg trenger lengre bein! 

Eller mindre sal og hest 😁 har aldri det problemet, beina mine henger jo hestens knehøyde. Så støvler virker litt meningsløst men jeg har det nå likavel 🤔

5 minutter siden, Issa skrev:

Eller mindre sal og hest 😁 har aldri det problemet, beina mine henger jo hestens knehøyde. Så støvler virker litt meningsløst men jeg har det nå likavel 🤔

Mindre hest skal jeg klare (why endte jeg opp med en dinosaur?!), men salen er den minste størrelsen du får den typen i, kappene blir ikke så mye kortere... Kan jo alltids ri i stridssal der salen slutter ovenfor midt på låret, men der er det igjen bedre å ha hele beinet inntil uten stive støvler 😛 

19 minutes ago, smaaen said:

Jeg trenger lengre bein! 

Men jeg har vel litt lenger bein enn deg, og har likevel samme problem 🤔 Jeg har lurt på om hvis jeg uansett må kjøpe ny sal om jeg like gjerne skulle prøvd å få den med litt lenger eller kortere kapper (usikker på hva som ville vært best) for å unngå det problemet :P 

8 minutter siden, Sivoya skrev:

Men jeg har vel litt lenger bein enn deg, og har likevel samme problem 🤔 Jeg har lurt på om hvis jeg uansett må kjøpe ny sal om jeg like gjerne skulle prøvd å få den med litt lenger eller kortere kapper (usikker på hva som ville vært best) for å unngå det problemet :P 

Er jo ulike saler og ulik lengde på stigbøyler som også spiller inn. Man kan jo eventuelt sy om kappene 😛 

9 hours ago, smaaen said:

Er jo ulike saler og ulik lengde på stigbøyler som også spiller inn. Man kan jo eventuelt sy om kappene 😛 

Ja, det er sant! Jeg tenker i alle fall at hvis jeg først skal kjøpe drømmesalen så vil jeg ikke slite med det der 😛 

Hvis noen finner LeMieux-sjabraker (sprang) på salg, kan dere ikke si fra da? Eventuelt om noen her inne selger noen brukt :)  

2 timer siden, Sivoya skrev:

Hvis noen finner LeMieux-sjabraker (sprang) på salg, kan dere ikke si fra da? Eventuelt om noen her inne selger noen brukt :)  

Ikke helt hva du spurte om, men Weatherbeeta prime er et veldig godt alternativ til LeMieux, og nesten halve prisen. Samme snitt, samme tykkelse og type stoff :) og masse spreke farger. 

• Takk 1

20 hours ago, mallilen said:

Ikke helt hva du spurte om, men Weatherbeeta prime er et veldig godt alternativ til LeMieux, og nesten halve prisen. Samme snitt, samme tykkelse og type stoff :) og masse spreke farger. 

Jeg vet at de finnes, og jeg vet at Hööks har noen som likner når man ser på nettsiden i alle fall. Jeg har bare vært så usikker på om de er helt like. Men det kan hende at det er verdt å prøve en av de her og se altså, det er jo supert om de funker også! :) 

Skulle hatt en dressurgjord med løpende spenner (Y-feste, eller V, eller hva man kaller det når de to spennende henger sammen sånn at trykket fordeles likt), som helst ikke koster skjorta (ettersom jeg allerede har brukt noen skjorter på  sal 🙈). Og som finnes i strl 75. Noen som vet om noe? Problemet er pittelite gjordleie og rund mage, som gjør at gjorden bare strammer på bakre del... 

25 minutter siden, stinej skrev:

Skulle hatt en dressurgjord med løpende spenner (Y-feste, eller V, eller hva man kaller det når de to spennende henger sammen sånn at trykket fordeles likt), som helst ikke koster skjorta (ettersom jeg allerede har brukt noen skjorter på  sal 🙈). Og som finnes i strl 75. Noen som vet om noe? Problemet er pittelite gjordleie og rund mage, som gjør at gjorden bare strammer på bakre del... 

Har sånn til Monty, skal finne merket

• Liker 1

34 minutes ago, stinej said:

https://www.skoies.no/hesteutstyr-rideutstyr/saltilbehor/dressurgjord/wahlsten-y-modell-dressurgjord

Denne kommer bare i opp til 60 på hooks, men finnes kanskje i større og

https://www.hooks.no/hest/hesteutstyr/dressurgjord-equiguard-1

• Liker 1

Siden tråden dukket så beleilig opp, kven kan anbefale gode såkalte magnetdekken?🙋‍♀️ Har lurt i lang tid å anskaffe feks bot, men siden hesten ikkje har vert særlig dekkenhest og har drept nokon stk så har eg ikkje vågd. 🙄

Bot er ikke magnet da. Ville brukt annet dekken utapå, eller latt ham bruke det bare korte perioder oppbundet hvis han dreper dem.  Nikken er et merke som er godt kjent for magneter til helse, bio-flow også tror jeg. 

Veit ikkje om han går under å drepe dei lenger, spesielt ikkje på nye stallen. Det han har på seg ute er heilt etter snart 3 veker bruk under behov og pysjen er og heilt etter nokon dager. Litt meir roligt med ei dølahoppe på 10-11år enn unggutter på jevnalder. 

Bot er ikkje magnet nei, men er vel i ala samme klubb? Lurte på om eg skulle kjøpe den til over ryggen og feste i front, så kan det ligge under pysjen feks på natta. Litt rimeligere enn dekken generelt i den skalaen føler eg. 

Jeg syntes den ryggplata fra bot var ganske håpløs i passform og vanskelig å få brukt, og solgte den jeg hadde og kjøpte heller dekkenet...