Jump to content
Verítas

Finne utstyr hjelpen!

Recommended Posts

2 timer siden, Maya skrev:

Godt tips, lag et excel ark med utstyr som dere har. Plutselig ser man at man kunne kjøpt en ny bil for alt man har kjøpt og samlet på...

...kanskje ikke så godt tips alikevel😂 Dog får man oversikt da.

Er du gal?? 😳 å regne på sånt er som å regne på hva hesten har kostet i kroner og øre per år. Det er sånt man bare ikke kan gjøre. Kunne sikkert brødfødd og utdanna en hel landsby til professorer i et fattig land på de kostnadene 🙈

11 minutter siden, Mariell skrev:

Jeg er helt lik. Jeg hater å låne.😂 Så derfor måtte jeg kjøpe egen longeringsgjort til 1500, tømmekjøringtøyler, longeringshjelp (brukt to ganger), det båndet til å ha bak rompa (anbefalt av Bjerke) Jeg klarte dog å kjøpe den billige på hooks da og ikke den til 2000. Den dyre kunne jeg jo låne av en i stallen.

Også får jeg plutselig for meg at det der MÅ jeg ha. Saueskinnspad feks. Jeg har brukt den en gang siden nyttår. Men jeg bare mååååtte ha den. Altså, hjelp. Jeg trenger hjelp! Og jeg må slutta å bli inspirert av instagram-hestemodeller. 

Men klart man trenger eget! Og man vil ha det man vil ha fordi man trenger det! 

(Sier hun som ville ha sauepaden sin SÅNN og endte opp med å måtte lage'n sjøl på papiret og få en stakkars asiat til å lage den 😬)

Folk har bling, fine bitt, kapper og skjørt. For å ikke snakke om sjabracker. DER er min svakhet. Herregud jeg elsker sjabracker. Hjelpes!!! Men matchende klær 😭

Men @mallilen hvor fant du asiaten? Trenger litt spesialsydd etter eget ønske 🤪

29 minutes ago, Issa said:

Wæææ jeg leser om meg selv 😂 

Har prøvd å finne vanlige folk i stygge klær på insta i stedet for alle sånne sponsa, blanke folk, men hvor ER dem? 

Du kan følge meg 😂 

• Haha 1

12 timer siden, Mariell skrev:

Folk har bling, fine bitt, kapper og skjørt. For å ikke snakke om sjabracker. DER er min svakhet. Herregud jeg elsker sjabracker. Hjelpes!!! Men matchende klær 😭

Men @mallilen hvor fant du asiaten? Trenger litt spesialsydd etter eget ønske 🤪

Min svakhet er matchende sjabrak/beinskydd/pannebånd. Pannebånda mekker jeg gudskjelov sjøl, da 😇

Prøvde finne asiaten igjen for en stund siden, men han har sluttet å lage hesteutstyr og selger nå heller dildoer og annet "leketøy" 😂

Men det er veldig mange å finne på alibaba.com, altså. Kan ta litt tid å finne en som gidder bruke ekstra tid på noe som ikke er standard, men de finnes :)

På 4.4.2019 at 22.17, Issa skrev:

Har prøvd å finne vanlige folk i stygge klær på insta i stedet for alle sånne sponsa, blanke folk, men hvor ER dem? 

Bare å følge meg altså, samme hvor mye jeg prøver å matche så skjærer det seg😂

😂 OK, Eva føler jeg allerede og med dere to i tillegg trenger jeg bare 43 til som daglig legger ut minst ett bilde. For å veie opp altså 😅 😅 

• Liker 1
  • Haha 2

Jeg leter etter todelt 3-rings bitt/pessoabitt i str 10,5. Det minste jeg finner er 11,5. Må jeg virkelig på det store eBay for å finne i riktig størrelse? 

1 time siden, Sunniva skrev:

Jeg leter etter todelt 3-rings bitt/pessoabitt i str 10,5. Det minste jeg finner er 11,5. Må jeg virkelig på det store eBay for å finne i riktig størrelse? 

Sjekka børjes?

1 time siden, mallilen skrev:

Sjekka børjes?

Føler jeg har sjekka over alt, også børjes.

7 minutter siden, Sunniva skrev:

Føler jeg har sjekka over alt, også børjes.

De har på butikken på, Skedsmo, kanskje de gidder sende et? :) eller er trerings et sånt med en ring oppe til hodelaget, en stor bitting og en under til tøylene? Vet ikke om man teller med hovedringen 🤔 

1 time siden, Issa skrev:

De har på butikken på, Skedsmo, kanskje de gidder sende et? :) eller er trerings et sånt med en ring oppe til hodelaget, en stor bitting og en under til tøylene? Vet ikke om man teller med hovedringen 🤔 

Jeg mener et sånt:

image.png.3001d396095e94be66c37a8dd09f3b0a.png

Er det det de har? Isåfall kjenner jeg noen som kan stikke innom og handle. :D 

46 minutter siden, Sunniva skrev:

Jeg mener et sånt:

Tror kanskje Johann kjøpte et på Island i vår, som han bestemte seg for at hesten ikke trivdes på etter en tur. Kan høre med han neste gang jeg ser han, om du vil?

2 timer siden, Sunniva skrev:

Jeg mener et sånt:

Neida, det har en ring til under der 😅 sorry 

19 timer siden, duredilla skrev:

Tror kanskje Johann kjøpte et på Island i vår, som han bestemte seg for at hesten ikke trivdes på etter en tur. Kan høre med han neste gang jeg ser han, om du vil?

Gjerne!

Noen som vet om noen lyddempende ørehetter med stoore ører? P har ikke så forferdelig lange ører, men de er ganske brede så de jeg har er sånn som jeg må tre på og feste godt under hodelaget, ellers så popper de rett av 😂

Og så leter jeg etter webbers fra bates? finner ikke noen butikker som har de lenger. Det er de beste og fineste webbersene jeg har vært borti, har prøvd andre typer men de er ikke like fine, og er ikke i nærheten av å vare så lenge som de jeg har fra bates som er ca ti år nå. 

Edited by kineba

1 time siden, kineba skrev:

Noen som vet om noen lyddempende ørehetter med stoore ører? P har ikke så forferdelig lange ører, men de er ganske brede så de jeg har er sånn som jeg må tre på og feste godt under hodelaget, ellers så popper de rett av 😂

Og så leter jeg etter webbers fra bates? finner ikke noen butikker som har de lenger. Det er de beste og fineste webbersene jeg har vært borti, har prøvd andre typer men de er ikke like fine, og er ikke i nærheten av å vare så lenge som de jeg har fra bates som er ca ti år nå. 

Googlet bates webbers og fikk bare opp butikk/nettbutikk i utlandet. Mener jeg bestilte mine fra Skoies, men det er mange år siden nå. 

1 time siden, ME&FB skrev:

Googlet bates webbers og fikk bare opp butikk/nettbutikk i utlandet. Mener jeg bestilte mine fra Skoies, men det er mange år siden nå. 

Ja er bare utenlandske butikker jeg også finner. Hadde håp om å finne i Norge. 

6 timer siden, kineba skrev:

Ja er bare utenlandske butikker jeg også finner. Hadde håp om å finne i Norge. 

Hvis det er noen butikker som forhandler bates/wintec - og det bør det jo være, så vil jeg tro de kan ta inn til deg :)

1 time siden, Elisabeth E skrev:

Brumby, Hokksund hestesport og Maurud stall og heste butikk i alle fall :)

Etter hva jeg har lest på facebook (rebellene) så bær man være litt forsiktig med å bestille fra brumby.  De er visst helt ute å kjøre..

10 timer siden, kineba skrev:

Lurer på om Rytter'n har? Mangler dog bilde av produktet..: https://www.ryttern.no/product/bates-stigboyleremmer/

Ellers finner du jo på eBay.

3 timer siden, Reaper skrev:

Etter hva jeg har lest på facebook (rebellene) så bær man være litt forsiktig med å bestille fra brumby.  De er visst helt ute å kjøre..

De har alltid vært ille, men nå er dem helt katastrofe. Burde bare lagt ned hele nettbutikken. Spurte  et sprøsmål om sal i august i fjor, og har enda ikke fått svar, kommer aaaaldri til å legge inn noen bestilling der. 

Hokksund virker oppegående da, og kan nok ta inn :)

34 minutter siden, Issa skrev:

De har alltid vært ille, men nå er dem helt katastrofe. Burde bare lagt ned hele nettbutikken. Spurte  et sprøsmål om sal i august i fjor, og har enda ikke fått svar, kommer aaaaldri til å legge inn noen bestilling der. 

På rebellene så jeg at det var mange som hadde bestilt, uten å få varene. Plutselig kunne det dukke opp noe 5 mnd senere liksom... 

Men det så ut til at alle som hadde bedt om det, hadde fått igjen pengene sine. Så ryddige slik ihvertfall. Men kjedelig om man hadde tenkt å kjøpe noe og få det levert i løpet av 2019 😜 

På 4.4.2019 at 22.17, Issa skrev:

Dressagecentral 

• Haha 1

På ‎11‎.‎09‎.‎2017 at 23.05, Legaat skrev:

Trenger tips til leggchaps i lær som er litt stive? Må spare litt på ridestøvlene, så tenkte det var greit med et alternativ sånn til hverdags.. Også kan jeg bruke de med vinterjodhpursene utover også. Jeg sliter en del med anklene, så derfor ønsker jeg noen av stivere type som støtter litt. Har ikke peiling på chaps, så håper noen andre her inne har det.. :P De må være i sort og gjerne være av lengre type, dvs dressurrettet.

Fant du noen bra leggchaps? :) Eller har andre tips? Jeg har ridestøvler, men de er litt store i både fot, ankel og legg og gir ikke så mye støtte. Føler ikke jeg er helt klar for å investere i Ridestøvler med stor 'r' ennå, så tenkte å høre litt om sko med chaps faktisk kan være et ok alternativ, hvis chapsene er gode?

1 minutt siden, AstridN skrev:

Fant du noen bra leggchaps? :) Eller har andre tips? Jeg har ridestøvler, men de er litt store i både fot, ankel og legg og gir ikke så mye støtte. Føler ikke jeg er helt klar for å investere i Ridestøvler med stor 'r' ennå, så tenkte å høre litt om sko med chaps faktisk kan være et ok alternativ, hvis chapsene er gode?

Nei, dessverre. Jeg la det på hylla og klarer meg uten - eller bruker ridestøvler. Rir med ridestøvler så langt det går fram til kulda blir for fæl. Da rir jeg med jodpuhrsko.

• Liker 1

1 time siden, AstridN skrev:

Spørs vel litt på hva du tenker på som ok alternativ. Jeg har sko og chaps og synes det er okish, men skulle gjerne hatt et par støvler også. Mitt problem er at jeg har alt for tjukke legger vs fot så det er veldig få støvler jeg kan få til å passe og må man ha speisalsydd blir det fort dyrt. Ellers er det jo ganske stort utvalg innenfor ok grense når man ser på hva man må ut med med sko+chaps uansett. Jeg har sko og chaps fra ariat og er veldig fornøyd med de (bortsett fra kvaliteten på glidlåsen), men med tanke på støtte så er det ikke så mye kontra hva man får med støvler. 

• Liker 1