Jump to content
Verítas

Finne utstyr hjelpen!

Recommended Posts

Disse elastiske halereimene  til Rambo/HW med plast utenpå liker jeg veldig godt, har noen av dem og de har ikke røket hos meg. Skal det ikke endel til for at de skal ryke? 

Slike taustumper følger med en del av Bucas sine innedekken ihvertfall, har noen av dem 🤣

42 minutter siden, Reaper skrev:

Takk, men dessverre ikke den jeg trenger (eller jo, kanskje den også 😛 ) 

men jeg mangler den biten som er sydd fast i dekkenet, og som holder i spennen. 

Nå har han klart å ødelegge nøyaktig samme festet på sitt tredje dekken😑

17D47673-2577-4F1F-89F3-56463CC42601.jpeg

Skjønner :) Sjekk med Skoies, bestilte slike fra HW for noen år siden hvertfall, de ligger ikke ute til bestilling så man må "kjenne noen" der ;)  

• Takk 1

26 minutter siden, ME&FB skrev:

Disse elastiske halereimene  til Rambo/HW med plast utenpå liker jeg veldig godt, har noen av dem og de har ikke røket hos meg. Skal det ikke endel til for at de skal ryke? 

Slike taustumper følger med en del av Bucas sine innedekken ihvertfall, har noen av dem 🤣

Skal vel litt til, her er det temmelig hard mishandling av dekken daglig og på alle årene har det kun gått med en eneste reim.

• Liker 1

Hodelag som er normale full som ikke koster 2000... hjelpes hvor ble det av de gode billig hodelagene liksom , har nok ikke shoppa mye hodelag i det siste tror jeg🤪

1 time siden, LillianK skrev:

Hodelag som er normale full som ikke koster 2000... hjelpes hvor ble det av de gode billig hodelagene liksom , har nok ikke shoppa mye hodelag i det siste tror jeg🤪

Som sagt, de fra horze pleier være mer normale i str 🤷🏼‍♀️ De har også i xf... Event kjøp deler fra crown, hadde du ikke et du skulle kjøpe? 

6D00515F-63C9-43B9-9BAF-AC4224879A55.png

Jeg synes sjabrakene våre har litt dårlig plass til manken.. Er det noen sjabraker som  gir ordentlig plass til manken? Helst ikke superdyrt, da det er til hverdags :) Og så må det være til sprangsal!

On 01/04/2019 at 20:18, mallilen said:

Lemieux? Høøks-varianten? Trinity heter den kanskje 🤔

evt weatherbeeta sin, men kanskje ikke sprangrettet nok? Jeg har dressurutgaven av denne;

https://www.horze.no/allround--sprangsjabraker/weatherbeeta-prime-sjabrak-sprang%2Fallround/323832.html#color=BL

Ja, lemieux er de jeg har tenkt på som kanskje virker best. Den typen her, som har plass og går såpass lang bak: 

https://stokkeridesport.no/produkt/hest/schabraker/sprang/lemieux-prosport-sprang-suede-sort?gclid=Cj0KCQjwkIzlBRDzARIsABgXqV_Mm2Y5gLj3HrcKm5fw4cgA3RxqPEgTEMZ4DzLvJFCJMVcFOfOt0AoaAjueEALw_wcB

Jeg fant en brukt lemieux så skal se om jeg får kjøpt den og prøvd! For jeg synes egentlig at de er litt dyre å kjøpe nye når det er til hverdagsbruk. 

De som bare går «opp» for å gi plass til manken, sånn som den fra Horze er jeg litt skeptisk til at gir nok plass, for det har jeg i alle fall en av nå men jeg synes fremdeles den gir litt lite plass :/  Jeg tenker litt det samme om de fra Trinity, hvis det er de her du tenker på:

https://www.hooks.no/hest/hesteutstyr/sjabrak-hette/sjabrak/allroundsjabrak-lady-trinity-1

Jeg syns de fra trinity er gode men mine har ikke så mye manke. Trekker dem bare godt opp foran og bak, så ligger de sånn :)

• Liker 1

1 hour ago, Issa said:

Jeg syns de fra trinity er gode men mine har ikke så mye manke. Trekker dem bare godt opp foran og bak, så ligger de sånn :)

Okay :) Kunne ønske jeg kunne fått prøvd de på :P Er litt dumt å kjøpe enda fler som ikke sitter helt bra.  

1 time siden, Sivoya skrev:

Okay :) Kunne ønske jeg kunne fått prøvd de på :P Er litt dumt å kjøpe enda fler som ikke sitter helt bra.  

Høøks er greie å returnere til da, bare legg et tynt teppe under og prøv på 🎉 Du kan prøve min i dressurmodell, men det er antakeligvis litt tungvint å få til 😁

6 timer siden, Sivoya skrev:

Ja, lemieux er de jeg har tenkt på som kanskje virker best. Den typen her, som har plass og går såpass lang bak: 

https://stokkeridesport.no/produkt/hest/schabraker/sprang/lemieux-prosport-sprang-suede-sort?gclid=Cj0KCQjwkIzlBRDzARIsABgXqV_Mm2Y5gLj3HrcKm5fw4cgA3RxqPEgTEMZ4DzLvJFCJMVcFOfOt0AoaAjueEALw_wcB

Jeg fant en brukt lemieux så skal se om jeg får kjøpt den og prøvd! For jeg synes egentlig at de er litt dyre å kjøpe nye når det er til hverdagsbruk. 

De som bare går «opp» for å gi plass til manken, sånn som den fra Horze er jeg litt skeptisk til at gir nok plass, for det har jeg i alle fall en av nå men jeg synes fremdeles den gir litt lite plass :/  Jeg tenker litt det samme om de fra Trinity, hvis det er de her du tenker på:

https://www.hooks.no/hest/hesteutstyr/sjabrak-hette/sjabrak/allroundsjabrak-lady-trinity-1

Den jeg linket til hos Horze, er i allefall helt lik lemieux i dressurmodellen :) 

før fikk man jo også sjabraker med cut-back, men de slo nok ikke helt an siden de ikke er å oppdrive lenger 😬 

6 timer siden, Sivoya skrev:

Den jeg linket til hos Horze, er i allefall helt lik lemieux i dressurmodellen :) 

før fikk man jo også sjabraker med cut-back, men de slo nok ikke helt an siden de ikke er å oppdrive lenger 😬 

Jeg har leMieux og trinity, fornøyd med begge mtp manke siden hesten har endel manke. Har trinity i både dressur og allround. Det beste av alt er at de ligger i ro å ikke driver å flytter på seg. 

• Liker 2

Hadde ein lemieux, men den passet faktisk ikkje hestens rygg. Så dyrt som det er så har vi blitt nødt til å kjøre PS sjabrakker. Disse passer godt. Mykje plass i manken og bak salen. 

19 timer siden, mallilen skrev:

Passier har i hvertfall en type. :)   https://www.passier.com/en/accessories/saddle-pads/flexipadr-dressage/

Har en sånn en, bare aldri fått somla meg til å prøve den 😂

11 minutter siden, Hrimbakur skrev:

Passier har i hvertfall en type. :)   https://www.passier.com/en/accessories/saddle-pads/flexipadr-dressage/

Har en sånn en, bare aldri fått somla meg til å prøve den 😂

Du er verre enn meg jo! Du har jo snørrogførti hester å prøve ting på 😂 jeg har en pensjonist, lissom. Da er det helt innafor at ting blir liggende pent ubrukt 😬

1 minutt siden, mallilen skrev:

Du er verre enn meg jo! Du har jo snørrogførti hester å prøve ting på 😂 jeg har en pensjonist, lissom. Da er det helt innafor at ting blir liggende pent ubrukt 😬

😂😂 Men jeg bruker jo ikke sånne digre salfiller på mer enn en jo, ser jo uberteit ut med sånne på små ponnipelser 😛 

Har kanskje litt mye utstyr bare... ehe 😛 

1 minutt siden, Hrimbakur skrev:

😂😂 Men jeg bruker jo ikke sånne digre salfiller på mer enn en jo, ser jo uberteit ut med sånne på små ponnipelser 😛 

Har kanskje litt mye utstyr bare... ehe 😛 

"Ulempen" med å ha jobba med utstyr 😂

jeg er sånn som ikke KLARER å la være å handle når det er salg. Altså er fysisk ute av stand til å la være. "Hæ? 50% på 24% avslag på en duppeditt jeg aldri har hørt om? Og så er det til HEST??? HER ER PENGENE MINE, TA DEM FORT!!" 

🙄

• Haha 4

2 minutter siden, mallilen skrev:

"Ulempen" med å ha jobba med utstyr 😂

jeg er sånn som ikke KLARER å la være å handle når det er salg. Altså er fysisk ute av stand til å la være. "Hæ? 50% på 24% avslag på en duppeditt jeg aldri har hørt om? Og så er det til HEST??? HER ER PENGENE MINE, TA DEM FORT!!" 

🙄

Huff ja, da var jo alt så billig og 😛 

Har faktisk kommet til det punktet at man ikke "må ha" så mye heldigvis, er jo utrolig lite man faktisk bruker av det man har 😂 Men....min stpre svakhet er vel dekken. Får aldri nok dekken. :grønnlatter:Eller rettelse Horsewaredekken. Er ikke mye annet som får komme inn døra her. huff.

5 minutter siden, Hrimbakur skrev:

Huff ja, da var jo alt så billig og 😛 

Har faktisk kommet til det punktet at man ikke "må ha" så mye heldigvis, er jo utrolig lite man faktisk bruker av det man har 😂 Men....min stpre svakhet er vel dekken. Får aldri nok dekken. :grønnlatter:Eller rettelse Horsewaredekken. Er ikke mye annet som får komme inn døra her. huff.

På ett eller annet tidspunkt blir det jo fullt også 😁 

jeg hadde opprydding i fjor, og tenkte kvitte meg med en del jeg virkelig ikke hadde bruk for, og heller kjøpe ting jeg trengte. 

Fikk unna et par sekker gamle dekken, og kjøpte "ting jeg hadde bruk for". Under oppryddinga fant jeg ikke mindre enn tre stk av den eksakt samme greia jeg MÅTTE ha. Ubrukte 🙄 så nå har jeg fire. Husker ikke hva for en dings det var, så trenger sikkert en i år også 🙈

Skal gjøre en skikkelig rydderunde bare snøen blir borte nok til at jeg kommer meg inn i lageret og får vært hard på sorteringa. 

Godt tips, lag et excel ark med utstyr som dere har. Plutselig ser man at man kunne kjøpt en ny bil for alt man har kjøpt og samlet på...

...kanskje ikke så godt tips alikevel😂 Dog får man oversikt da.

23 minutter siden, Maya skrev:

Godt tips, lag et excel ark med utstyr som dere har. Plutselig ser man at man kunne kjøpt en ny bil for alt man har kjøpt og samlet på...

Det tør jeg ikke! Tenk om gubben får se! 😆

• Haha 4

40 minutter siden, Maya skrev:

Oh hell no 😂😱

Begynte å legge sammen hva dekkenene som hang til tørk hadde kosta en dag jeg fylte vanndunker.. slutta brått med det gitt!

• Haha 2

13 timer siden, LisaFi skrev:

Trinity sine er jo like fine! Er kvaliteten tilsvarende også?

Har hatt Trinity i et par år nå, godt fornøyd med de jeg iallefall. Har ikke vasket de masse da, jeg har så mange shabracker å har hatt trinity til finbruk. 

Nei herregud, kunne kjøpt hestebil sikkert 😬 men jeg kan kan jo ikke bare ha det 😎 trenger alt jeg har. Nesten. Problemet er at jeg jo ikke bare kan låne av noen om jeg trenger noe, så alt sånt kjekt å ha må jeg ha selv 👀 

Jeg er helt lik. Jeg hater å låne.😂 Så derfor måtte jeg kjøpe egen longeringsgjort til 1500, tømmekjøringtøyler, longeringshjelp (brukt to ganger), det båndet til å ha bak rompa (anbefalt av Bjerke) Jeg klarte dog å kjøpe den billige på hooks da og ikke den til 2000. Den dyre kunne jeg jo låne av en i stallen.

Også får jeg plutselig for meg at det der MÅ jeg ha. Saueskinnspad feks. Jeg har brukt den en gang siden nyttår. Men jeg bare mååååtte ha den. Altså, hjelp. Jeg trenger hjelp! Og jeg må slutta å bli inspirert av instagram-hestemodeller. 

• Haha 4

Wæææ jeg leser om meg selv 😂 

Har prøvd å finne vanlige folk i stygge klær på insta i stedet for alle sånne sponsa, blanke folk, men hvor ER dem?