Jump to content
Verítas

Finne utstyr hjelpen!

Recommended Posts

9 minutter siden, CruVal skrev:

Kjøpte mitt for 600kr og ingen porto 😅 hverken frynsete eller hullete 😄

Ja, da var du heldig utifra hva jeg ser på Finn og FB-grupper nå :P Får skru på et varsel kanskje :) 

2 timer siden, Sivoya skrev:

Ja, legger du det bare over uten å lukke de da eller? Det er jo ikke så lett å finne dekken som passer til min i fronten.. Så derfor synes jeg de store firkantede er litt kjekke, som man bare legger over hesten :) 

Ja, legger fronten over beina mine. Men hvis det er et godt firkantet teppe du vil ha så er det like greit å legge pengene i det. Alt annet blir bomkjøp til det egentlige målet 😅 i hvert fall et jeg sånn. 

På 17.12.2018 at 13.20, CruVal skrev:

Jeg kjøpte mitt goldstripe brukt jeg, til en veldig hyggelig penge. Ble beint usikker om det er «originalen» eller noe form for kopi, men det er i allefall stort, tykt og varmt 🙂 

Personlig hadde jeg kjøpt brukt på nytt enn å legge flere tusen i å kjøpe nytt nytt. Finnes mye hyggelig på Finn 👍🏼 Har før brukt vanlig store tepper men likte tyngden på GS, det holder seg godt på føler jeg. 

Jeg også! Jeg fikk kjøpt et tykt et fra shires brukt for 500kr, og jeg kan ikke fatte at det hadde vært på hest! :) fullt mylig å gjøre gode kjøp hvis man vet hva man vil ha! Har vært brukt både til rideteppe, kjøreteppe (over kusken 😁) og ridehustribuneteppe. Gromt. 😍

• Liker 1

Jeg fikk mitt brukt for 50kr, fikk et blått og svartstripete helt likt golden stripe med også, og betalte 100kr for begge teppene x) Golden stripe-teppet er shires, det blå vet jeg ikke hva er... 

• Liker 1

Guest

Finnes det fullsjekk bitt, med stål munndel i str 10.5 noen plass ? Finner ingen steder.. :) 

Edited by Guest

16 minutter siden, Róði skrev:

Finnes det fullsjekk bitt, med stål munndel i str 10.5 noen plass ? Finner ingen steder.. :) 

Rett? Nei. 

Leddet? Horze har både to- og tredelt https://www.horze.no/fullsjekkbitt#prefn1=size&prefv1=105&cgid=fullcheeksnaffl&srule=bestsellers-grossmargin&

10 minutter siden, Róði skrev:

Skulle hatt rett.. har et tredelt fra før :)  Men takk for svar

De masseproduseres rett og slett ikke, men du kan velge rett munndel og fullsjekk sidestykker fra Bomber om du bestiller fra feks Skoies, kom jeg på :) "Ønsker du størrelser eller tykkelser, som ikke finnes her i nettbutikken? Send oss en mail med dine ønsker, så bestiller vi. Der blir da en leveringstid på 6-10 uker." Litt dyrt men merke-bitt er jo gjerne dyre. 

Guest
2 minutter siden, Issa skrev:

De masseproduseres rett og slett ikke, men du kan velge rett munndel og fullsjekk sidestykker fra Bomber om du bestiller fra feks Skoies, kom jeg på :) "Ønsker du størrelser eller tykkelser, som ikke finnes her i nettbutikken? Send oss en mail med dine ønsker, så bestiller vi. Der blir da en leveringstid på 6-10 uker." Litt dyrt men merke-bitt er jo gjerne dyre. 

åå supert :) Får sende en mail for å høre :) Takk :)

Tøyler som ikke bare sklir ut av henda? 

Har Prøvd tynne med gummi og stoppere, tykke med gummi og stoppere. Fletta. Blir sprø. 

5 minutter siden, Kah skrev:

Har Prøvd tynne med gummi og stoppere, tykke med gummi og stoppere. Fletta. Blir sprø. 

Hold hardere? 😛 Neida, men hvis de sklir med hansker og gummi tenker jeg at det kanskje er du som ikke har helt kontroll over hvor lukka hånden din er? 

• Liker 1

32 minutter siden, Kah skrev:

Jeg liker best disse https://www.hooks.no/hest/hesteutstyr/hjelpetoyler-toyler/laertoyle-claridge-house og jeg rir mest med hansker. Men som Mona sier, pass på hendene dine - ikke tillat dem å hoppe over en stopper av seg selv 😅 

1 time siden, Issa skrev:

Jeg liker best disse https://www.hooks.no/hest/hesteutstyr/hjelpetoyler-toyler/laertoyle-claridge-house og jeg rir mest med hansker. Men som Mona sier, pass på hendene dine - ikke tillat dem å hoppe over en stopper av seg selv 😅 

det er de jeg har 😅

1 time siden, Mona skrev:

Hold hardere? 😛 Neida, men hvis de sklir med hansker og gummi tenker jeg at det kanskje er du som ikke har helt kontroll over hvor lukka hånden din er? 

Det er kanskje kroppskontroll. Er så mange kroppsdeler som skal passes på samtidig. 

46 minutter siden, Kah skrev:

det er de jeg har 😅

Det er kanskje kroppskontroll. Er så mange kroppsdeler som skal passes på samtidig. 

I know, har hatt ridelæreren min og @Legaat inni hodet mitt i over et år før jeg fikk det til selv :lol: "hold lengre inn på tøylene" event "ikke hold så langt ut på tøylene". Red jo med hendene bak hoftene til slutt, har 100 bilder av meg selv ri sånn (for red jo i flere år sånn uten å prøve rette på det engang). Tøylene bare skleeei ut dit av seg selv. 

• Haha 1

46 minutter siden, Issa skrev:

I know, har hatt ridelæreren min og @Legaat inni hodet mitt i over et år før jeg fikk det til selv :lol: "hold lengre inn på tøylene" event "ikke hold så langt ut på tøylene". Red jo med hendene bak hoftene til slutt, har 100 bilder av meg selv ri sånn (for red jo i flere år sånn uten å prøve rette på det engang). Tøylene bare skleeei ut dit av seg selv. 

Skjønner ikke hva du mener 😇 

jeg holder stort sett greit nok, men hva f* hjelper det når jeg sitter med hendene 20m foran meg liksom 🤣

• Haha 1

Å kai. Så da kan jeg ikke kjøpe meg lykke 😂

Jeg tror jeg bare slipper de, selv om jeg tenker på det.

Du kan jo kjøpe deg sånne løkker eller doble web-tøyler (med løkker mellom stopperne lix) :ahugegrin:

Ei jeg red for kaldte det "runkehender" for det så ut som man satt og fiklet seg nedi der 👀 

• Haha 6

4 timer siden, Issa skrev:

Du kan jo kjøpe deg sånne løkker eller doble web-tøyler (med løkker mellom stopperne lix) :ahugegrin:

Ei jeg red for kaldte det "runkehender" for det så ut som man satt og fiklet seg nedi der 👀 

Motivasjon for å endre på ting der ja! 😂

• Haha 1

Noen andre enn høøks som har innspenningstøyler med gummivevstrikk og ikke sånn gummiring? Gjerne syntetisk? 

Høøks har ikke inne.. 

6 minutter siden, LisaFi skrev:

Noen andre enn høøks som har innspenningstøyler med gummivevstrikk og ikke sånn gummiring? Gjerne syntetisk? 

Høøks har ikke inne.. 

Synes å huske at jeg har sett det på Horze.

https://www.horze.no/hjelpetøyler/cottage-craft-innspenningstøyler-med-glidespenne/324459.html?color=BL

Edited by Bitten&Betty

Noen som vet om det finnes "gammeldagse" halereimer å få kjøpt.  Type de som I alle fall tidligere (og fortsatt?) fulgt med til Horseware dekken.  Jeg ser bare elastiske reimer.  Og da jeg forsøkte det så røyk den på en dag..

3 timer siden, Dede skrev:

Noen som vet om det finnes "gammeldagse" halereimer å få kjøpt.  Type de som I alle fall tidligere (og fortsatt?) fulgt med til Horseware dekken.  Jeg ser bare elastiske reimer.  Og da jeg forsøkte det så røyk den på en dag..

På avalanche dekkenet jeg har, fulgte det bare med en lang nylonsnoe/taustump som jeg måtte knyte på selv. 

Edited by Reaper

3 timer siden, Dede skrev:

Ikke sett, men det fungerer med en høytråd, skolisse, taubit etc :) event knyt i en pistolkrok hvis du vil ha dét. De elastiske ryker bare man ser på dem, og de er alt for lange. Så mine dekken som origiginalt hadde den plast-strikk-reima har nå enten høytråd eller sånn nylontråd jeg fikk med bucas-dekkener (aner ikke hvorfor jeg har flere av dem, har sikkert ikke giddet å sette på halereim på tørkedekken haha). 

5 timer siden, Dede skrev:

Du har ikke liggende noen gamle beinstropper? Har brukt de av og til. Har kassevis med sånne grusomme stropper. Av og til litt lange, men med en knute på og litt improvisasjon funker de knall. Bruker ellers den korteste fra HW, eller de fra Børjes. Holder i evigheter her.

Hvor kan man få tak i «reservedeler» til rambo dekken? 

Mangler festet til en av magestroppene..

23 minutter siden, Reaper skrev:

Hvor kan man få tak i «reservedeler» til rambo dekken? 

Mangler festet til en av magestroppene..

Plastic-loops?

https://www.horze.no/hestedekken-tilbehør/horseware-plastringer-6-stk/307633.html?color=BL

Edited by Hrimbakur

31 minutter siden, Hrimbakur skrev:

Takk, men dessverre ikke den jeg trenger (eller jo, kanskje den også 😛 ) 

men jeg mangler den biten som er sydd fast i dekkenet, og som holder i spennen. 

Nå har han klart å ødelegge nøyaktig samme festet på sitt tredje dekken😑

17D47673-2577-4F1F-89F3-56463CC42601.jpeg