Jump to content
Verítas

Finne utstyr hjelpen!

Recommended Posts

25 minutter siden, Legaat skrev:

Du, det tenkte jeg faktisk på på vei til jobb idag! :lol: Jeg kjører alltid forbi en Jula-butikk da, så da lurte jeg på nettopp det. Er de hel-røde ca? Driter i logoen, må bare ha noe som skiller seg godt ut fra de andre på stallen.

Utenom den store logoen på hver side er de røde ja! Derfor jeg valgte de selv, gjelder å ha noe som skiller seg ut i mengden av høyposer. :lol:

37 minutter siden, stinej skrev:

Utenom den store logoen på hver side er de røde ja! Derfor jeg valgte de selv, gjelder å ha noe som skiller seg ut i mengden av høyposer. :lol:

Fantastisk, takk! :D Da skal jeg stikke innom Jula etterpå! Ja, må skille seg ut litt. Min spiser tørrhøy og de andre ensilage, så jeg har angst for at de skal ta feil og gi min ensilage.. Det hadde vært krise! :no:  Jeg har sorte poser nå, men det er det en annen som også har (jeg var først assa *sur*). Røde er det ingen som har! Og det er fargen vår også :ahugegrin: Så da blir det bra! 

• Liker 1

Guest

Noen som vet om det finnes transportbeskyttere uten _fleece_ med type kryss borrelåser bak på de øverste rundt hasen?? De må være tykke og uten fleece for inni.
 Fikk noen av ei veninne, og disse satt mye bedre rundt hasen når de hadde to som på en måte gikk i kryss på oppsiden og nedsiden av hasen, hvis noen skjønner hva jeg mener :blink:

Edited by Guest

Bucas har en borrelås over hasen og resten under, men de har jo det stay  dry-foret i da. Sitter de så dårlig? Strammer du nok? Mine, både korte og lave, sitter som et skudd på mine :) har både de 3/4 lange og de hele ( som jeg skal bytte ut da jeg ikke trenger paddingen så langt opp).

Guest
19 minutter siden, Issa skrev:

Bucas har en borrelås over hasen og resten under, men de har jo det stay  dry-foret i da. Sitter de så dårlig? Strammer du nok? Mine, både korte og lave, sitter som et skudd på mine :) har både de 3/4 lange og de hele ( som jeg skal bytte ut da jeg ikke trenger paddingen så langt opp).

Jeg vil gjerne ha et par til med de kryss reimene på hasen fordi de jeg fikk er så gode ! :D
har kjøpt de billige fra biltema bare for å ha noen, de sitter jo ok, men borrelåsen øverst er dritt over/på hasen, for når hesten begynner å bevege på hasen så går jo den borrelåsen av..
Skjønner ? :D 

De må også være TYKKE.. Hadde et par fra bucas for mange år siden. De var tynne som fy, og tålte ikke brodd tråkk.. da var det hull gjennom.. Flax hesten ikke ble skada

Edited by Guest

De nye fra bunad sitter som et skudd også over hase, borrelås har strikk så tåler de tråkker rundt, tykke og gode å tåler brodder ! 

1 time siden, LillianK skrev:

De nye fra bunad sitter som et skudd også over hase, borrelås har strikk så tåler de tråkker rundt, tykke og gode å tåler brodder ! 

Bunad 😁 Men ja, de sitter utrolig bra, pluss at fuktige ben etter trening tørker på notime inni der. Mine er 8 år gamle og såvidt litt slitte nederst nå etter rimelig intens bruk. 

2 timer siden, Róði skrev:

Jeg vil gjerne ha et par til med de kryss reimene på hasen fordi de jeg fikk er så gode ! :D
har kjøpt de billige fra biltema bare for å ha noen, de sitter jo ok, men borrelåsen øverst er dritt over/på hasen, for når hesten begynner å bevege på hasen så går jo den borrelåsen av..
Skjønner ? :D 

De må også være TYKKE.. Hadde et par fra bucas for mange år siden. De var tynne som fy, og tålte ikke brodd tråkk.. da var det hull gjennom.. Flax hesten ikke ble skada

Jeg har hatt bucas sine både høye og lave i «hundre år» nå og kjørt mye hest både sommer og vinter, og aldri hull eller noen skader. Men klart, mine står relativt rolig på hengeren, det er jo også litt avgjørende. 

Guest
8 timer siden, Issa skrev:

Bunad 😁 Men ja, de sitter utrolig bra, pluss at fuktige ben etter trening tørker på notime inni der. Mine er 8 år gamle og såvidt litt slitte nederst nå etter rimelig intens bruk. 

nice :) 

På 15.1.2018 at 8.54, Legaat skrev:

Røde høyposer, anyone? Vet Skoies og Rytterbua har. Noen fler?

Horze og felleskjøpet. Men de er dyre... 80 kr pr stk på Felleskjøpet her :ninja: 

3 timer siden, Sawielb skrev:

Horze og felleskjøpet. Men de er dyre... 80 kr pr stk på Felleskjøpet her :ninja: 

Yaiks, det var prisen sin, ja! Jeg som skal ha 4-5 stk. Nei takk :P Men takk for tips! Jeg tenkte å kjøpe Jula-poser, har bare ikke fått somlet meg til det enda, haha.

31 minutter siden, IceRyder skrev:

Rytterbua har til 40kr pr stk. :) https://www.rytterbua.no/products/hy-pose

I know, vet om det - som jeg skrev i hovedinnlegget :) Men takk uansett! Litt tungvindt å bestille kun høyposer når jeg ikke trenger noe annet :P (Og NEI, jeg får ikke looov til å kjøpe noe annet :banke::lol:)

9 minutter siden, Legaat skrev:

I know, vet om det - som jeg skrev i hovedinnlegget :) Men takk uansett! Litt tungvindt å bestille kun høyposer når jeg ikke trenger noe annet :P (Og NEI, jeg får ikke looov til å kjøpe noe annet :banke::lol:)

Haha jeg er vist blind idag, fikk bare med meg skoies. xD 

Edited by IceRyder

Finnes det en butikk i Norge som selger xpandgirth?
Vurderer den litt overfor equisoft da man kan endre størrelsen på denne + at den ser penere ut. Er sauen man får til den ekte? 

4 minutter siden, Grovegroven skrev:

Finnes det en butikk i Norge som selger xpandgirth?
Vurderer den litt overfor equisoft da man kan endre størrelsen på denne + at den ser penere ut. Er sauen man får til den ekte? 

https://www.salhuset.no/ skal ha den. De ligger ikke så langt unna jobben min, men jeg har nå hørt litt ymse om dem :P ikke forhåndabetal kanskje... ellers sender jo denne svenske butikken momsfritt https://www.kapson.se/

Sauen på denne er ekte ja, i motsetning til stubben sin 👀

• Liker 1

3 minutter siden, Issa skrev:

https://www.salhuset.no/ skal ha den. De ligger ikke så langt unna jobben min, men jeg har nå hørt litt ymse om dem :P ikke forhåndabetal kanskje... ellers sender jo denne svenske butikken momsfritt https://www.kapson.se/

Sauen på denne er ekte ja, i motsetning til stubben sin 👀

Takk!
Kapson vet jeg har den, fikk en pakke av dem som jeg henta i Sverige forrige helg... :lol: Får bestille fra dem når jeg har spart opp penger! Må vel fremdeles betale norsk moms eller? 

Edit: Hvem av modellene har du? :) 

Edited by Grovegroven

14 timer siden, Grovegroven skrev:

Takk!
Kapson vet jeg har den, fikk en pakke av dem som jeg henta i Sverige forrige helg... :lol: Får bestille fra dem når jeg har spart opp penger! Må vel fremdeles betale norsk moms eller? 

Edit: Hvem av modellene har du? :) 

Ja norsk moms og gebyr, med mindre du sender poste restante og henter på grensa. Men noen utenlandske butikker trekker ikke fra moms så man får dobbelt opp 😅 

Har ikke selv, @Legaathar den slim versjonen med sau på :)

Jeg solgte min. Hadde slim-modellen, ja. Med sort sau. Syns den var bred nok - hvertfall til min som er islandshest :P Kjøpte fra kapson.se :) De trakk ut svensk moms på den (jeg spurte) også la Norge selv på norsk moms når jeg henta den på postkontoret. Kan du bestille poste restante eller til noen i Sverige, så er det helt klart billigst, men du må nok betale den svenske momsen som er på den da. Jeg kjøpte nettopp sal på den måten.

1 time siden, Legaat skrev:

Jeg solgte min. Hadde slim-modellen, ja. Med sort sau. Syns den var bred nok - hvertfall til min som er islandshest :P Kjøpte fra kapson.se :) De trakk ut svensk moms på den (jeg spurte) også la Norge selv på norsk moms når jeg henta den på postkontoret. Kan du bestille poste restante eller til noen i Sverige, så er det helt klart billigst, men du må nok betale den svenske momsen som er på den da. Jeg kjøpte nettopp sal på den måten.

Hmm, da blir det billigere for meg å bestille den fra salhuset. :) 
Noen grunn til at du solgte den?
Prøvde venninna mi sin under ei rideøkt i dag og jeg likte den veldig godt! Litt vanskelig å få stroppene jevne da gjordstroppene på salen min går i en y-form. Gjorden var rimelig løs når vi var ferdig med økta dog. Skulle bare ønske det var mer padding i lær eller sau bak spennene. 

På 23.1.2018 at 16.21, Grovegroven skrev:

Hmm, da blir det billigere for meg å bestille den fra salhuset. :) 
Noen grunn til at du solgte den?
Prøvde venninna mi sin under ei rideøkt i dag og jeg likte den veldig godt! Litt vanskelig å få stroppene jevne da gjordstroppene på salen min går i en y-form. Gjorden var rimelig løs når vi var ferdig med økta dog. Skulle bare ønske det var mer padding i lær eller sau bak spennene. 

Jeg solgte den når jeg fikk ny sal som hadde lenger kapper og derav gjordstropper lenger ned - ergo den ble for lang. :P Fikk ikke strammet gjorden nesten, så måtte innse at jeg trengte ny gjord. Endte opp med EquiSoft med lær istedenfor til slutt. Fordi jeg var lat :lol: 

Edit for å legge til at jeg ellers var fornøyd med den :) Savnet også litt mer padding bak spenner, men det var jo ikke noen krise. Det er en veldig god gjord. Solgte den til venninna mi på samme stall som meg, og hun er også veldig fornøyd med den! 

• Liker 1

Jeg hadde en Daw-mag dressursal til forrige hesten som jeg dessverre solgte.. En utrolig god sal synes jeg. Er det noen som vet om noen forhandler disse salene i Norge nå? :)

Altså, bestitle jo RP Prestige-gjorden her i romjula. Også bytta jeg den pga den midtdelen var liten og ikke stor. Altså, den for smale hester/islandshester. Presiserte at jeg ønsket en str lengre OG i hestestørrelsen. Altså at den plata er større. Hentet gjorden som kom i går, også er plata samme størrelse som den forrige :S Er det mulig? Har venta i 4 uker på den. Finnes de ikke lenger i to størrelser? Litt frustert, og lite lyst til å vente fire nye uker ..:(:(:(

Guest

Noen som vet hvor jeg kan finne tredelt jaktkandar ?? Ikke de der over tusenlappen helst.. 

På 27.1.2018 at 21.06, Mariell skrev:

Altså, bestitle jo RP Prestige-gjorden her i romjula. Også bytta jeg den pga den midtdelen var liten og ikke stor. Altså, den for smale hester/islandshester. Presiserte at jeg ønsket en str lengre OG i hestestørrelsen. Altså at den plata er større. Hentet gjorden som kom i går, også er plata samme størrelse som den forrige :S Er det mulig? Har venta i 4 uker på den. Finnes de ikke lenger i to størrelser? Litt frustert, og lite lyst til å vente fire nye uker ..:(:(:(

Jeg har nå nylig kjøpt den med stor plate iallefall? Prøvde liten, men hesten ville ha stor. Kjøpte fra salsenteret, var der og tilpassa utstyr.

Fikk til slutt riktig jeg også😅 Horze som ikke oppga at det fantes to str på plata. Veldig fornøyd da, ikke det at jeg hadde problemer med forrige gjorden🙈

Jeg er på utkikk etter en pannereim i samme stil/med samme pynt som hackamoren min. Noen som vet hvor jeg får tak i? Hacken er kjøpt hos marcus holst, men de har bare pannereim/hodelag med krone på ikke blomst. 

Trenger en tynn vest med glidelåslommer, noen som vet om? Trenger ikke være av fancy merke eller engang hestemerke bare den ikke er for lang til å ri med...