Jump to content

Recommended Posts

Trodde jeg hadde laget en slik tråd her inne før jeg, men jeg kunne ikke finne den igjen. Mulig jeg er blind da. :) Noen som skal raide eller har raidet hesteavdelingen på Ullared i år? Gjort noen kupp? Legg det ut her! Selv skal jeg dit senere i sommer å sjåppe fôr og utstyr. Er dog kun i hesteavdelingen og går rett til kassen når jeg er ferdig der, resten av varehuset er ikke interessant. Mye ræl tror jeg. :P Og dessuten altfor mye folk! I hesteavdelingen derimot pleier det å være stille og rolig.  

• Liker 1

Hehehe, du din lille stalker! :P Har allerede laget en liste over hva jeg skal se etter. Mye for, tilskudd og sånt, men finner sikkert noe kult utstyr og. Håper det ihvertfall. :) Er jo så forskjellig hva de har og ikke har.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har ikke kropp til det selv heller, blir jo helt utslitt og kroppen er ikke så glad i så lange bilturer gitt. Sover i dagevis etterpå, men jeg har jo ikke barn og sånne forpliktelser, så jeg kan jo gjøre det. Ja, du kan bare sende handleliste og penger vet du. :) Ikke noe problem det. :)

Du er snill du. 

Ja jeg tror nok det er det at du kan sove når du trenger det etterpå som redder deg der. Eller gjør det mulig. Det er jo det jeg IKKE kan :( Og ser heller ikke for meg mange timer med krangling i bilen hver vei, men det vokser man jo av seg etterhvert da

Hihi, snill mot de jeg liker ihvertfall! :) Bare skriv liste du så skal jeg kjøpe med det de har av det du vil ha. :)

Skjønner godt at du ikke orker den kranglingen ja, det hadde ikke jeg klart heller selv om jeg kan sove i flere døgn etterpå. :/ Hadde ikke klart en mil engang uten å klikke tror jeg. :P Godt de vokser det av seg ihvertfall. Er vel ganske typisk søsken i den alderen å krangle. 

• Liker 1

Bruker ca 4 timer tror jeg. Husker ikke helt. Men er jo kjøringa gjennom Østfold som tar tid, så fort man er over grensa er jo veiene mye bedre og ikke minst høyere fartsgrense.De har garantert noe du trenger siden de har alt mulig. Pleier å ha veldig billig for og tilskudd, stallutstyr,gjerdemateriell, masse dekken, grimer, hodelag, bitt, transportbeskyttere, lærgrimer, voilocker, sjabraker, klokker, rideklær, ridesko hjelmer osv. Er så forskjellig hva de har fra gang til gang så er litt vanskelig å si. Har jo bare vært der to ganger også. Men de har alt utenom saler egentlig. Har merker som Jackson, Mountain Horse og Catago blant annet. Men plutselig kan sikkert Bucas og HW dukke opp også, man vet aldri hva de har før man er der. Skal til emmi også i sommer, det gleder jeg meg enda mer til siden det mer eller mindre er ren islandshestbutikk. :)

Edited by Skjóna
  • Liker 1
  • 1 month later...

Var der igår og brukte altfor mye penger! Kjøpte bla:

2 Horseware Amigo lite regndekken i fargen grått med turkise kanter til kr 499 pr stk (koster 749 her i Norge), Så nå har Skjóni og Dona like dekken. :)

Horseware Amigo 400 grams fleecedekken med hals til kr 649,- Der bomma jeg på prisen, for jeg trodde det kostet 399, men det var det det ved siden av uten hals som gjorde, så hadde ikke kjøpt det om jeg så riktig. Men uansett koster det 899 her i Norge og jeg skal nok få brukt det på Fáni. Fleecen er såpass tykk at det blir nesten som ull, er noe helt annet enn de ekle, lefsete billig-fleecedekkenene som jeg hater. Er i samme fargen som regndekkenene. 

MSM 1 kg 199 kr (koster 349 her i Norge)

Cortaflex (er fra Emin, men samme blandingsforholdet som Cortaflex, så like sterk) 479 kr (koster 798 kr andre steder i Sverige, men har ikke funnet det i Norge, men ville nok kostet ca det samme som Cortaflex her siden det er det samme) 

2 stk supermyke lærgimer av god lærkvalitet kr 199 og 179 pr stk

Rett, lett plastmuffebitt i like glatt materiale som stål 129 kr

T-skjorte 59 kr

Carr Day & Martin lærbalsam spray kr 79,95 (135 her i Norge)

Carr Day & Martin hoof ointment kr 149 (299 her i Norge)

Superabsorberende tørkehåndkle til hest 49,95 kr

Pharma Arnica Ice 49,95 kr (89 kr i Norge)

Rambo dekkenvask kr 59,95 (99 her i Norge)

2x500 gram biotin 79,95 pr stk (fant ikke i Norge, men koster 95 på Børjes)

2,7 l Fyra ess B-vitamin kr 119,- (det er mindre enn 1 liter koster her i Norge) 

10 m rivbar selvheftende bandasje (kjekt å ha i tilfelle noe skjer) kr 16,95

Vitafor Solid 10 kg kr 189,- (300 her i Norge)

Havens Basis Sport kr 169,- (ca 350 her i Norge) 

Fornøyd med fangsten selv om jeg brukte ca 1000 kr mer enn planlagt, whooops! :P

Ellers hadde de mye superbillige dekken til 100 kr og sånn som så helt greie ut, men jeg er litt merkebevisst på dekken (foretrekker ucas, Horseware og Weatherbeta), så kjøpte ikke. Leste på bukefalos at de hadde Jacson ulldekken til 99 kr, men leste det ikke før jeg kom hjem, dessverre. Er sikkert ikke så tykt siden det var så billig, men Jacson har jo mye bra egentlig. De hadde også Catago belegg i mange fine farger, men sånt bruker jeg jo ikke. 

• Liker 2