Jump to content

Det siste kjøpte utstyret?

Recommended Posts

• 1 month later...
  • Replies 7.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I dag fikk jeg endelig nyheten jeg har venter på i 6 måneder, det nye fortøyet, halereimen og hodelaget til Brasil er endelig ferdig! Alt er smidd, garvet, sydd og designet av salmakeren.  Spenne

Jeg kjøpte masse utstyr i går, fikk en søt ponni med på kjøpet! 😍  

Julegavetips for alle som kjøper gave til Kurre:  

Posted Images

Saftig julebonus fra jobben (i tillegg til lønnsøkning), så pånnis måtte få julegaver. Bestilt BOT nettingdekken og stallbandasjer til frambeina 👌🏼 Hun har også fått en ny salgjord, grime m/ leietau og Fager islandsk stang i titanium. 

Meg selv har fått Muck Boots som det også går an å ri i. Digg! 

Og enda har jeg penger til overs 😁 Men får spare noooe til julegaver og, vel.. 👀

• Gratulerer 4

Kjøpte meg enda et par av de sorte Jenny tightsene fra B/Vertigo. Er så glad i de jeg har fra før av, og er alltid redd for at de skal gå ut av produksjon og at jeg aldri får tak i igjen :P

Har fått kastet unna en del strømper med hull i, så rasket med meg tre par strømper når jeg først var der.

• Liker 1
  • 1 month later...

Fikk en deilig mellomtjukk vinterridebukse i julegave av kjæresten 😍 Så har jeg kjøpt ny børstepose, en ny naturbørste, showsheen, tilskudd og 2 gel-kjedetuneller til de 2 islandske stangbitta mine.

Kjøpt et Fager-bitt til. Pånnis trives så godt på baucher, så trengte et tredelt også. Har et todelt fra Bombers, men ønsker et tredelt med jevnere bæreflate å variere med.

Hjelmen jeg bestilte er klar for henting på posthuset 🎉 håper den passer. Uvex med MIPS og *trommevirvel * 🥁 vinterliner som  går nedover ørene 😅 

Den jeg bruker nå er fra 2012 og ikke godkjent lengre 😬

• Liker 1
  • Wow 3
2 timer siden, Issa skrev:

Hjelmen jeg bestilte er klar for henting på posthuset 🎉 håper den passer. Uvex med MIPS og *trommevirvel * 🥁 vinterliner som  går nedover ørene 😅 

Den jeg bruker nå er fra 2012 og ikke godkjent lengre 😬

Perfekt, det vil jeg også ha! 👌🎉 (Bortsett fra at uvex ikke passet hodet mitt sist jeg prøvde en. 😭 )

Den var bare sååå god. 8% mindre oval enn den gamle hjelmen min (også uvex), men ikke sånn at den var vond. Og SYKT deilig med de ørevarmene, selv om de var litt harry 🤭

Det er forresten denne, litt gratisreklame for Hest i Fokus med superservice og enkel handel 

https://www.hestifokus.no/produkt/uvex-ridehjelmer/ridehjelm-uvex-perfexxion-active-cc

• Liker 2
2 timer siden, Issa skrev:

Den var bare sååå god. 8% mindre oval enn den gamle hjelmen min (også uvex), men ikke sånn at den var vond. Og SYKT deilig med de ørevarmene, selv om de var litt harry 🤭

Det er forresten denne, litt gratisreklame for Hest i Fokus med superservice og enkel handel 

https://www.hestifokus.no/produkt/uvex-ridehjelmer/ridehjelm-uvex-perfexxion-active-cc

Mener du denne? https://www.hestifokus.no/produkt/uvex-ridehjelmer/uvex-exxential-ii-mips den du linket til har ikke MIPS? 

Tror det var exxential 1 jeg prøvde, og sendte i retur fordi jeg så så ekstremt ut som en sopp med den på. 🤭 Så nå tør jeg ikke kjøpe hjelm uten å prøve først. 🤪🍄

(Men andre ser normale ut med dem, så det må ha vært kombinasjonen av hodet mitt og hjelmen😅)

5 minutter siden, stinej skrev:

Mener du denne? https://www.hestifokus.no/produkt/uvex-ridehjelmer/uvex-exxential-ii-mips den du linket til har ikke MIPS? 

Tror det var exxential 1 jeg prøvde, og sendte i retur fordi jeg så så ekstremt ut som en sopp med den på. 🤭 Så nå tør jeg ikke kjøpe hjelm uten å prøve først. 🤪🍄

(Men andre ser normale ut med dem, så det må ha vært kombinasjonen av hodet mitt og hjelmen😅)

Ja du har rett. Den du linket til 🤪 

LOL ja mange hjelmer får den looken 😂 jeg ser rar ut i mange hjelmer selv om andre ser helt normale ut i akkurat den samme hjelmen. Kunne aldri vært hjelmmodell. Den ser kanskje litt soppete ut på meg og? 😳 Akutt lyst til å sjekke 😂 men det er en hjemmehjelm så egentlig er det ikke sååå nøye 😅 

• Haha 1

Jeg har visst endt opp med å kjøpe intet mindre enn to par sko idag til ridning/stallarbeid vinterstid 😅 

Et par timberland mukluk i rett str (har et par fra før som akkurat er litt knapp) fra Finn.9DED29A5-B298-4D4F-86C7-77BE011AC52B.jpeg.ecbd4345645ffa101b3fe7686a2195eb.jpeg

I tillegg ble det fra et merke jeg ikke kjenner til, men verdt å teste ut. Ikke de peneste skoa men så godt fora ut, med greie anmeldelser så jeg tar sjangsen. 96235500-9783-4A4D-87B3-F76BD098684B.thumb.png.d6cc625ec5d6ea4ddf6f606cef5f51bb.png

Har dere opplevd at hjelmer kan utvide seg? Bestilte en BoT eq3 Lynx på salg selvom jeg sa jeg ikke turte å bestille hjelm uten å prøve. 🤪 Den får poeng for å ikke se så veldig soppete ut, men er litt plagsomt trang på panna. Ikke sånn vondt akkurat, men litt press. Ellers sitter den fint. Er det noe håp om at den kan utvide seg ørlite i panna ved bruk? 🤔🙏 Eller er det litt vel optimistisk å håpe på, og kanskje best å bare sende i retur? Når jeg googla mente noen det var best med litt trang hjelm fordi de kunne utvide seg, men jeg har aldri i alle fall tenkt over at noen hjelm jeg har hatt har blitt større. 🤔

Tror ikke den vi har har viet seg ut 🤔 men vet at hjelmer med mye stuffing inni kan presse seg litt sammen i den, og dermed bli videre. Feks Charles Owen-hjelmen. 

Mange hjelmer er kjent for å utvide seg, spesielt de gamle Charles Owen-hjelmene vet jeg kunne utvide seg minst en hel størrelse. Det har nok bedret seg noe de siste generasjonene med hjelmer, og siden jeg jobbet i butikk og tilpasset hjelmer til diverse rytterknotter, men har dårlig med kjennskap og kunnskap til Back On Track sine. Er det "mye" stoff mellom innerskallet og liningen? Selve skallet endrer ikke form, så kommer an på hvor mye padding du har å gå på :) 

• Liker 1
12 minutter siden, Emsy skrev:

Mange hjelmer er kjent for å utvide seg, spesielt de gamle Charles Owen-hjelmene vet jeg kunne utvide seg minst en hel størrelse. Det har nok bedret seg noe de siste generasjonene med hjelmer, og siden jeg jobbet i butikk og tilpasset hjelmer til diverse rytterknotter, men har dårlig med kjennskap og kunnskap til Back On Track sine. Er det "mye" stoff mellom innerskallet og liningen? Selve skallet endrer ikke form, så kommer an på hvor mye padding du har å gå på :) 

Det er egentlig bare sånn liner som man kan ta ut, som sitter rett på hardt materiale. Men linertingen er litt paddet så den er noen millimetre tykk. Prøvde å ta det ut, og da er hjelmen i alle fall mer enn romslig i alle retninger, så hvis det blir trykket litt flatere blir det sikkert perfekt. 🤔 

• 4 weeks later...

Uffda her venter jeg( 1 mnd med venting) på hansker fra rockel vinterhansker så jeg skulle få trent i den kuldeperioden vi har vært i gjennom, Grime og msm men pakken ja den lar seg vente på. Også bestilt zilco elite i full da ideal sela mi er for liten for Julie å låner nå søstern sin sele. Ideal sela skal selges å når det ver -10% på skoies på valentinsdag slo jeg til. Også kjøpt tilskudd typ kamille, ringblomst og brennesle nei det er noe som går litt av i perioder 

Har blitt litt nytt utstyr i det siste🙈 amigo 250g dekken, gjord med sau, batteri/motor til Sportzvibe dekkenet. Også venter jeg på bred brøstreim i beta og bogbeskytter.  

76AD4610-EC9C-49EE-8264-0B3A4A50FBDA.jpeg

Jeg har ikke hest, men savner hesteutstyrshopping, så ha handla litt likevel.🙈
Kjøpt ei ridejakke fra Hööks som var utrolig lett og god, et Tølthester hodelag, Acavallo Opera stigbøyler og stigbøylereimer. Det kan jo brukes uansett hva slags hest jeg ender opp med.😛