Jump to content
hildevictoria

Det siste kjøpte utstyret?

Recommended Posts

Jeg og, virket veldig god og forseggjort. Lyst på selv men har jo typ 15 softshelljakker så jeg får bare ikke lov til å kjøpe 🤪 

8 minutter siden, Issa skrev:

Jeg og, virket veldig god og forseggjort. Lyst på selv men har jo typ 15 softshelljakker så jeg får bare ikke lov til å kjøpe 🤪 

Jeg har også jakkemani, men merkelig nok har jeg aldri en sånn jakke jeg trenger?🤔

Jeg har én jeg elsker og den vinner alltid 🙄 kjempegammel med en diger logo bak så alle spør om hesten heter Gandur. Men den er best! De andre er finere og kulere men kan ikke måle seg. 

Jeg har en gammel kingsland klubbjakke jeg kjøpte ca i 2005 som jeg bruker mest 🙈 har masse andre jakker, men det blir fort den jeg foretrekker. Sikla på en uhip frakk nå, men er jo ikke vits å kjøpe ny jakke om jeg allerede har en jeg bruker 😇 Samme med sko, både vinter og sommer stallsko er eldgamle og slitt og hullete, men de er gode og gå i da, og kjøper jeg nye er jeg redd jeg bare fortsetter å bruke de gamle allikevel 😂

Har et gavekort på høøks jeg skulle bruke da, så noe må jeg trenge snart 😛

Er så rart hvordan noe "treffer" og annet som burde  være tipp topp bare blir liggende. Har en rød fleecejakke fra høøks som jeg må vaske dagen før ridefridag sånn at den er tørr innen jeg skal ri. Har andre som bare er feil. Selv en helt lik svart 🤷‍♀️ en softshellbukse fra 2012 som jeg til min skrekk så hadde begynt å bli litt tynn I skrittet 😂 😭 mer koksgrå enn svart. Og en rød boblejakke fra horze som nærmer seg rosaoransje i stedet for rød. Jaja de ser jeg har ridd i noen år da.. De få jeg møter på I skoen. 

• Liker 1

Jeg kjøpte nettopp ny jakke til stallen og jeg er kjempefornøyd 😍 Bytta ut min som jeg har hatt i snart 20 år nå 🙈😂 Jeg kjøpte skijakke da, det var det jeg hadde fra før og som jeg var så fornøyd med, og jeg føler at der får man mer for pengene :D 

91C8994B-DC01-4429-B9E8-2C2460F6AA26.png.be35eeadbc28539ff1166ec376edc8bb.png

• Perfekt 1
  • Wow 1

Er på tur i Wales og fikk 2 ridebukser for 120 kr! Kjøpte også ridestøvler her, veldig gode å ri i. Kunstlær, men kjennes ikke slik ut. 

I går bestilte jeg fullt med pussesaker og pussekasse. Pluss et hodelag, en taugrime, en nylongrime og en lærgrime med leietau til alle tre. 😲🙄 Bestilte alt fra Høøks. 

Noen som har testet om disse buksene faktisk forbedrer rytters prestasjoner og posisjon i salen? 😅59A09647-80A5-47A4-BCF5-E58F1510FDB1.jpeg.2e6cf355968c7e37c8aa88296726598f.jpeg

• Haha 3

Hvordan vet de hvor jeg trenger støtte? og hvorfor skulle ryggstøtte være kjekt når man rir? 🤔 Jeg vet at mine sitsfeil blir ikke spesielt bedret ved støtte i ryggen 😛 

• Liker 1

4 timer siden, CruVal skrev:

Noen som har testet om disse buksene faktisk forbedrer rytters prestasjoner og posisjon i salen? 😅59A09647-80A5-47A4-BCF5-E58F1510FDB1.jpeg.2e6cf355968c7e37c8aa88296726598f.jpeg

haha 😂 nei tror nok ikke de retter på sitsfeil, men jeg syns de er superfine og veldig gode å ha på. Av mine ridebukser blir det liksom enten pikeur eller B-vertigo som  brukes. De andre jeg har blir liggende i skapet 😝

16 minutter siden, kineba skrev:

haha 😂 nei tror nok ikke de retter på sitsfeil, men jeg syns de er superfine og veldig gode å ha på. Av mine ridebukser blir det liksom enten pikeur eller B-vertigo som  brukes. De andre jeg har blir liggende i skapet 😝

Så hvis man ser bort fra spøken, så er buksene behagelige? Og brukes sidestilt med b vertigo og pikeur? 😊

38 minutter siden, CruVal skrev:

Det var altså disse det var snakk om 😊30D0363A-D72E-413D-8CD8-264A08EF941B.png.088ac1759d26cab562c3b278439417aa.png

Åja, trodde det var de B-vertigo buksene som var på det lille bildet jeg. 🙈 Det er de som passer beskrivelsen i punktene under føler jeg. De tara buksene der er mer «jeans»aktige i stoffet mener jeg. Ikke tykt stoff, men bomullslignende. Har ikke prøvd den med «ultrahøyt» liv, men den med bare «høyt» liv. Likte den greit nok, men ender som sagt alltid opp med B-vertigo eller pikeur bukser til slutt uansett 😂

• Liker 1

2 minutter siden, kineba skrev:

Åja, trodde det var de B-vertigo buksene som var på det lille bildet jeg. 🙈 Det er de som passer beskrivelsen i punktene under føler jeg. De tara buksene der er mer «jeans»aktige i stoffet mener jeg. Ikke tykt stoff, men bomullslignende. Har ikke prøvd den med «ultrahøyt» liv, men den med bare «høyt» liv. Likte den greit nok, men ender som sagt alltid opp med B-vertigo eller pikeur bukser til slutt uansett 😂

Eh jeg ser faktisk at jeg muligens har blingsa på bildene 😅 For det er visst b vertigo på det lille bildet øverst gitt😇 

Meeeen beskrivelsen er høvelig lik på de buksene, det var visst ryggstøtte på begge   to, omtrent.

Aner du hvordan Tara er mot Desiree? Sånn både i stoff og passform?

1 time siden, mallilen skrev:

"Ultrahøyt liv" 🤔 føler liksom at det blir så høyt at man kan bruke den som bh? 

To fluer i en smekk? 😀

• Haha 2
  • Perfekt 1

Synes den siste desireebuksa jeg bestilte var mye mykere i stoffet enn den andre jeg har. Litt usikker på om jeg setter pris på det. Den er liksom litt tightsaktig, mistenker den for å ha lyst til å bli slaskete mye før de andre. 

Jeg likte ikke de nye desiree som kun har silikon, den gamle modellen har både helskinn og silikon, de er helt supre. Den nye er alt for vid i leggen og sitter ikke like godt på. 

Kjøpte hodelags- og salhenger, et leietau, reflekser og noen kroker til å skru opp på veggen hos høøks. Skikkelig morosaker 🤪 

9 timer siden, Matilde B. skrev:

Boots, i bøtter og spann...

og ny vinterforsyning av brodder og såler.

Hva slags boots bruker du?

2 timer siden, Reaper skrev:

Hva slags boots bruker du?

Til vinterbruk med brodder er det Renegade og Cavallo. Skulle gjerne investert i de nye til Easy Boot, men de er altfor dyre for meg når flere hester skal ha.

Er kjempefornøyd med Scootboots (sammen med Mud Strap, den reima rundt koden som føger med bidrar ikke med stort) til bruk på grus og asfalt på sommerføre, ikke fullt så imponert på sleipere underlag.

• Liker 1

2 timer siden, Matilde B. skrev:

Til vinterbruk med brodder er det Renegade og Cavallo. Skulle gjerne investert i de nye til Easy Boot, men de er altfor dyre for meg når flere hester skal ha.

Er kjempefornøyd med Scootboots (sammen med Mud Strap, den reima rundt koden som føger med bidrar ikke med stort) til bruk på grus og asfalt på sommerføre, ikke fullt så imponert på sleipere underlag.

Interessant! vurderer boots bak til L. Han vil ikke bli skodd bak, og jeg vil egentlig helst ha han barfot, siden han fungerer bra med bare sko foran. Men må ha noe med brodder når det er is og glatt :)

En Top Reiter softshellbukse og et par G-boots på Skoies sin auksjon i går. Og har bestilt et 200 grams HW dekken fra Hööks. 

Oops, det ble noen julegaver til hestene. 🤷 Nå har jeg ikke råd til å kjøpe noe til noen andre, haha. Får dra kredittkortet frem til desemberlønna. 😅

Det ble et stubben easy control bitt og ny gjord med Y-spenner til D og et 400 g bucas Atlantic til frysepinne M.

Kjøpte en JC dressursal og en CO wellington classic hjelm brukt. Fikk m en shabrack, reimer og gjord også uten at det var noe å rope hurra for. 

Ellers har jeg mye jeg trenger. Feks trodde jeg at jeg trengte et utedekken... Så da "handla" jeg et i skapet mitt 🤷‍♀️ 

• Haha 1

Jeg kjøpte en dressurpisk, for jeg lukka døra på den andre så den knakk 🙄 Jeg tenkte først at jeg bare kunne fortsette å bruke den selv om den var litt kortere, men den hadde helt mista svisjen sin 😭 Så da gikk det ikke, null problem å ri, men jeg må ha lyd når jeg longerer, særlig med så kort pisk :P Det er fascinerende med ting man ikke innser at man bruker (mye) før man ikke har det 😂