Jump to content
hildevictoria

Det siste kjøpte utstyret?

Recommended Posts

Tenkte påtape, men liker å ta refleksene av når det er dag 😅 ja, tenkte på lys på stigbøylene. Dog det er en gang i året jeg møter en turgåer i mørket her 😅 har hodelykt der det ikke er gatelys. 

Ehm, ny pengebrukerunde I dag 🤭

- rett gummibitt

- stigbøyler

- stigbøylerposer

- smøring til gummibitt

- magnesium tilskudd 

- dressur belegg som merkelig nok passet 🤔

Hodelag, dvs nakkereim m sidestykker og en engelsk nesereim m avtagbar nedre nesereim fra hooks. Og en pannereim m perler som viste seg å være brun å ikke svart 🤷‍♀️ bra jeg hadde en ledig svart. 

Og sporeremmer så jeg får brukt micklemen min til jeg får kjøpt lengre bitstraps. 

Og en hals til mitt kongeblå FF Rigel siden den jeg har er for stor.

Og et Grått 50 gr Trinity stalldekken. 

Nå, blakk! 

Grime og leietau i fargen Port Royale fra Horze, knallfin farge. 

Et av de nye hodelagene på Horze med v-pannereim

Trinity utedekken 100gr i brunt

Flytende b-vitaminer

Greier til stallapoteket, jodspray, sårsalve og diverse

På 3.3.2019 at 7.54, LisaFi skrev:

Jeg har kjøpt megnet par rimelige svarte lærstøvler (horze winslow). Ikke fått dem enda, men måtte bare ha støvler for de gamle passet ikke lenger. Måtte ha sporer stramt rundt ankelen så de ikke skled av. 🙊

Og så har jeg bestilt meg en ny komperdell cross light av samme grunn. Solgte den gamle fordi den var blitt så vid at den ikke hadde noen funksjon lenger. Vil ha vest når jeg skal begynne å ri på treårskaninen her etterhvert. Den feltrittsgodkjente blir for diger til hverdags synes jeg, da blir den ikke brukt..

Jeg oppdaget også her for leden et ti år gammelt bilde av samme hjelm som jeg rir på tur med, så jeg burde vel begynne å se meg om etter en ny «hverdagshjelm» også (rir mye ute, så må tåle vind og vær og funke å feste hodelykt på). 

Når kasserer dere hjelmer som ikke har vært i bakken? 

Fornøyd med støvlene? 😊

26 minutter siden, Albina skrev:

Grønn ridebukse fra PS of Sweden :amazing:

5 minutter siden, Stjorm10 skrev:

Ridebukse/tights, ørehette og hodelagbag fra PS of sweeden 🐎

Bilder er obligatorisk!!! 

• Liker 1

Akkurat nå, Stjorm10 skrev:

Gi gjerne tilbakemelding på denne når du har fått den 😊 har så lyst på den typen 🙊

Hva lurer du på? Den er allerede på plass ;)

1 minutt siden, Albina skrev:

Hva lurer du på? Den er allerede på plass ;)

Åh, passform, størrelse og slike ting. 😊 Om den er liten eller stor eller normal. 

Akkurat nå, Stjorm10 skrev:

Åh, passform, størrelse og slike ting. 😊 Om den er liten eller stor eller normal. 

Den er som en litt solid tights, mer solid i stoffet enn ordentlige tights. Heller mot litt stor i størrelse. Jeg har en tights fra PSoS også, men den er i str 40, da var str 38 perfekt i denne. Høy i livet, som jeg liker godt. Til sammenlikning liker jeg også den originale fitsbuksa - den har lik passform. Så om det er en bukse du har prøvd og liker, så vil du nok like denne også. For oss med islandshest var den lik Hrimnirs Embla i størrelse og passform til sammenlikning.

Jeg bare "måtte" ha denne. :lol: Ble helt håpløs oppi hodet av den. Hadde sikkert vært mer praktisk med den mørkeblå utgaven, men grønnfargen er. så. fin.

2 minutter siden, CruVal skrev:

Ja okei 😂 den er nydelig! Her ble det billigvarianten - Desiree i nesten samme farge. Har lyst på sjabraken i samme farge 😍 

Hvordan er buksa i str? 

Litt stor. Måtte gå ned en str fra det jeg trodde jeg skulle ha. Synes ikke måleskjema som ligger på nett stemmer, dessverre.

• Liker 1

3 minutter siden, Albina skrev:

Den er som en litt solid tights, mer solid i stoffet enn ordentlige tights. Heller mot litt stor i størrelse. Jeg har en tights fra PSoS også, men den er i str 40, da var str 38 perfekt i denne. Høy i livet, som jeg liker godt. Til sammenlikning liker jeg også den originale fitsbuksa - den har lik passform. Så om det er en bukse du har prøvd og liker, så vil du nok like denne også. For oss med islandshest var den lik Hrimnirs Embla i størrelse og passform til sammenlikning.

Jeg bare "måtte" ha denne. :lol: Ble helt håpløs oppi hodet av den. Hadde sikkert vært mer praktisk med den mørkeblå utgaven, men grønnfargen er. så. fin.

Akkurat. Eg måtte opp fra 36 til 38 i den tights-utgaven, likte den godt (kjøpte i høst) men eg donerte den til søstera da ho er litt mindre enn meg. Men tok ein str opp denne gangen så håper eg den passer bedre.

Men då får eg bare spare litt ekstra penger framover 🤭

Brukt LeMieux-sjabrak. Den var sykt hårete, så det hadde vært like greit å kjøpe ny. 😛 

• Haha 1

Ny sal (au), 2 ulike fluesprayer, 1 pent brukt eksemdekken og påfyll av urtetilskudd. 

Ny sal. Avkom fikk bestilling på sjabrak da hun var på Nordbysenteret, den ble dessverre en str. for liten. 🙈

Fikk også hentet nytt utstyr i helga, eller nytt og nytt 😂

Sprangsal, freejumpers, ps sjabrakk pluss baby Pelham 3delt fra Sprenger. 

Alltid gøy å handle hos søstera 😊

20 timer siden, Mundi skrev:

Hvilke saler har dere kjøpt? Leter etter sal selv så jeg er nysgjerrig🙈

Harry Dabbs Elegant. :)

21 timer siden, Mundi skrev:

Hvilke saler har dere kjøpt? Leter etter sal selv så jeg er nysgjerrig🙈

Tøltrider Djupur 😍

• OMG 1

På 24.4.2019 at 17.48, Sunniva skrev:

Harry Dabbs Elegant. :)

Du kjøpte den gjennom Norsk Salsenter? 

Edited by Mundi