Jump to content
hildevictoria

Det siste kjøpte utstyret?

Recommended Posts

På 17.4.2018 at 17.22, Renate skrev:

Hva er greia med store ringer? Aldri tenkt over det før :)

Jeg har kjøpt sal! En portugisisk sal, håndsydd av en 5. generasjons salmaker, som lager alt selv, inkludert spenner og beslag. Familien hans lagde blant annet utstyret til Nuno Oliveira, og det er også han som lager alt utstyret til den portugisiske rideskolen. Beslaget på denne salen er laget av ekte sølv, og det kommer hodelag, forstykke, og halereim som passer til også etterhvert. 
Den var en åpenbaring for meg å ri i, utrolig balansert, og den oppfordrer meg til å sitte korrekt i hvert eneste steg. 
Rett etter at disse bildene ble tatt, kom skinnsalunderlaget som også hører til, og om 3 måneder kommer resten. Han er også bittsmed, så jeg vurderer å spare til et bitt som passer til Brasil også.

23032499_10155539615055339_3060814533739824491_n.jpg

De stigbøylene var også fine! Er de sviindyre håndlaget. Eller mulig å få kjøpt sånn ellers? mulig jeg har en speider på Lusitano feira i år 😜 

5 timer siden, Sunniva skrev:

Det finnes ei i Brumunddal og, hun vasker, impregnerer og reparerer. 

Oh enda bedre 😀 avtalt å ta med noen til Biri i helga, men er ikke sikkert de klarer de tykkeste til Fabio, så mulig man må flere steder.. 😝

14 timer siden, Hrimbakur skrev:

Oh enda bedre 😀 avtalt å ta med noen til Biri i helga, men er ikke sikkert de klarer de tykkeste til Fabio, så mulig man må flere steder.. 😝

Samme her 😛 De møter meg på mårran så får jeg det etter stevnet er slutt - genialt! Så kan de bare tørke hjemme :D 

Akkurat nå, Sunniva skrev:

Samme her 😛 De møter meg på mårran så får jeg det etter stevnet er slutt - genialt! Så kan de bare tørke hjemme :D 

Nice. Får sende en melding jeg da så de kan ta de med på samme turen kanskje. :) 

• Liker 1

Fairfield 100 grams utedekken. Er så rart vær nå, så måtte ha noe annet :)

Vintersko til meg og poden og en vinterridebukse til henne og. Mine sko sprakk i hælen i fjor så jeg kasta dem før jeg ble fristet til å bruke dem et år til 😂 skjønte ikke hvorfor jeg ble så våt på benet hele tiden lix. 

Har kjøpt dekken, bitt og salsåpe/balsam. Skal spandere på vask og impregnering på et par dekken før vinteren slår til. 🤗

Eendelig har jeg fått..err..kjøpt meg en Sean Ryon reining sal 😍 ..nå mangler jeg bare en Leddy's cutting sal i samlingen. 

Screenshot_20180927-123335.png

• Liker 2

15 timer siden, Issa skrev:

Vintersko til meg og poden og en vinterridebukse til henne og. Mine sko sprakk i hælen i fjor så jeg kasta dem før jeg ble fristet til å bruke dem et år til 😂 skjønte ikke hvorfor jeg ble så våt på benet hele tiden lix. 

Gjorde det samme, så må ha nye vintersko til stallen 😭 Hva slags sko kjøpte du? 

42 minutter siden, Nienna skrev:

Gjorde det samme, så må ha nye vintersko til stallen 😭 Hva slags sko kjøpte du? 

Kjøpte bare sånne billige gummi-greier fra horze, med borrelås :lol: de er store nok til å ha ullsokker i og holder meg tørre. Finnes sikkert bedre (goretex, lær etc), men jeg svetter lite på beina og er heller kald, så det pleier gå bra med sånne. 

Bestilte også vinterhansker til avkommet og et pannebånd med enhjørning og stjerner på til henne. Samt litt reflekser (snork)

Andis AGC Super 2 speed

Super speed. Håper den er så bra som alle sier.

313512_MDB.jpg?sw=1200&sh=1200&q=100

+ brun gjord, brune stigbøylerreime så nå skal sprangen testes og ridetights i blå :P

• Liker 4

Rosa reflekstaugrime med matchende leietau 👀 skal bruke på den som går som håndhest. Og et strikk/halsforlenger som også skal på (de to voksne) håndhesten. Skal festes som innspenningstøyler men er enklere å stramme og slakke fra hesteryggen til ridehesten 😅 

Den så skikkelig deilig ut @Mariell!

Jeg har vært på bruktmarked, og endte opp med fullt sett Veredus Piaff Evo belegg til 100 kr. De passet perfekt til storebein. 

Samt to bitt fra Sprenger til 50 kr stykket. Så nå kan jeg få prøvd litt bitt uten at det koster skjorta.

Veldig kjekt med bruktmarked altså..

• Liker 1

Ny vinterjakke. Nå går jeg rundt og skinner 🌟, og den er varm og deilig og vanntett og har sånne deilige lommer med fleecefor. Beste kjøpet på lenge 😁

image.jpg

• Liker 9

Shires golden stripe ullteppe til den nette sum av 600kr brukt. Pent teppe også :) 

• Liker 3

Nytt bittløst hodelag, F.R.A. Dandy. Hovedsakelig til tur. Vi prøvde det på lørdag og var fornøyde begge to :D 

1932DAE3-A454-4EE6-9E7B-9EE71B5230A7.jpeg.d1ba73c546fd8c12df6f4017abd99b88.jpeg

• Liker 2

1 time siden, Kah skrev:

Det var veldig fint!

Takk! Jeg liker godt hvordan det ser ut, de typiske sidepullene synes jeg ofte ikke er så pene :P og så likte jeg at nakkestykket er anatomisk :) 

1 time siden, Sivoya skrev:

Takk! Jeg liker godt hvordan det ser ut, de typiske sidepullene synes jeg ofte ikke er så pene :P og så likte jeg at nakkestykket er anatomisk :) 

Absolutt, skulle gjerne hatt et sånn med mulighet for bitt 😅 

Probiotika, høynett, iron x jerntilskudd, bitt samt showshine. Å fikk to dekken av ei som måtte ta hesten sin. 

1 time siden, Kah skrev:

Absolutt, skulle gjerne hatt et sånn med mulighet for bitt 😅 

Ja, jeg ser den :P Men det er jo massevis av fine hodelag til bitt da, jeg synes i alle fall at det er enklere å finne enn bittløst. 

• Haha 1

21 timer siden, kineba skrev:

Ny vinterjakke. Nå går jeg rundt og skinner 🌟, og den er varm og deilig og vanntett og har sånne deilige lommer med fleecefor. Beste kjøpet på lenge 😁

image.jpg

Hvor fant du den?