Jump to content
hildevictoria

Det siste kjøpte utstyret?

Recommended Posts

På 6.8.2018 at 13.38, mallilen skrev:

Vrient å få tak i au. Jeg kjøpte alle de fem sekkene de hadde fått inn på FK her i juli 🙈

Ja vi vet ikke helt ennå hva slags høy vi får tak i til vinteren,  så i tilfelle rottefelle og det blir frøhøy vil jeg spe på med gresspellets istedenfor kilovis med kraftfôr.. 

1 time siden, Mona skrev:

Ja vi vet ikke helt ennå hva slags høy vi får tak i til vinteren,  så i tilfelle rottefelle og det blir frøhøy vil jeg spe på med gresspellets istedenfor kilovis med kraftfôr.. 

Enig med du der. Og så er det finfint for å få i gamle gamper med dårlige tenner nok mat 😛 

• Liker 1

Håper de er flinke til å bestille opp nå altså. Jeg hr prøvd meg litt fram med gresspellets jeg også, og de eter det hvertfall. B elsker det, husker hun fikk det på Øysand. 

Tenker å bruke halmen jeg har fått tak i og ett måltid med graspellets og ett måltid med betfiber/ lusernehakk gjennom vinteren for å drøye grovforet. Spenst etter at de har trent. Kraftfor (oppdrett) på toppen til Lillemor. 

Håper vi får det til å rekke til vårs. Kjenner jeg gruer meg til denne vinteren! Får innom ikea og ta med meg noen flere blå poser hjem, og plukke fram den gamle høyvekta mi fra ett eller annet sted. 

• Liker 1

Ringer og spenne i smijern! Nå blir det dødstøff grime til Brego :D 

Vridde ringer og enkel smidd spenne. Alt er overflatebehandlet så det ikke skal ruste, tipper det ruster likevel med den bruken det kommer til å få, men tror det kan bli utrolig tøft med naturfarget lær som får god patina etterhvert! Blir jo ingen pengrime, men liker å eksperimentere og tror det blir skikkelig bra.

38860184_283680379086752_542130468821139456_n.jpg

• Liker 4

20 minutter siden, Hrimbakur skrev:

Føler meg flink, kjøpte kun en ny voilock på nordisk :D 

Uflink 😱

• Haha 1

53 minutter siden, Hrimbakur skrev:

Føler meg flink, kjøpte kun en ny voilock på nordisk :D 

Helt klart uflink! Nå skulle jo du kommet hjem med masse nytt og spennende og banebrytende. Skuffa altså!

• Haha 1

17 minutter siden, Hrimbakur skrev:

Ehhh, fin voilock daaa 😛 

:blabla:

• Haha 1

Sal til veldig mange penger 😔 Hesten er type luksusdyr.. Snufs...

De greiene jeg kjøpte på ebay var jo not at ALL hva jeg bestilte 🙄 fikk et (for meg, ubrukelig) bitless bridle. Herr e gud. 

Et par ridesko på salg og en jakke. Skattepenger byebye!

Hesoos, nå er'e stopp. Et ps of Sweden pioneer-hodelag pent brukt og billig. Og matchende tøyler. Og to sjabraker på salg, en grå og en vinrød med sånne d-ringsfester og små nok til å ikke se ut som dekken. Måtte jo slå til da eller hva 👀 

• Takk 1

4 timer siden, Issa skrev:

Hesoos, nå er'e stopp. Et ps of Sweden pioneer-hodelag pent brukt og billig. Og matchende tøyler. Og to sjabraker på salg, en grå og en vinrød med sånne d-ringsfester og små nok til å ikke se ut som dekken. Måtte jo slå til da eller hva 👀 

Hoi, hvor er det salg nå da?

11 minutter siden, CruVal skrev:

Hoi, hvor er det salg nå da?

På horze-butikken 😅 Mest ræl da. For meg som har en litt odde horse i forhold til utstyr til stor hest. 

Forbereder meg til vinteren,og har kjøpt Amigo Bravo 100 gram og Bucas Smartex Medium. 🙂

Brukt stevneskap som trenger litt omsorg..

Brukt ørehette med lyddemping. 

Måtte ha et foret regndekken og hooks hadde 20% på Fairfield så bestillte  to Rigel, et blått med hals til min og et vinrødt til datteren min sin kbl. Og et FF basic stalldekken til kbl'n. Hennes kjøp teller jo litt selv om ikke jeg betaler 🤣

Edited by Nienna

Ny kapsun

Barbakpad (filtsal)

Det er godt over en måned siden jeg bestilte filtsalen så den har jeg venta veldig utålmodig på nå :P  Den blir veldig fin å ha nå frem til jeg får kjøpt meg en sal som passer hesten! 

Å herregud, vi har handla utstyr for en månedslønning denne uka 🙈 Var på Fossum salmakeri (Horze på Vinterbro) på mandag. Rico trengte sprangsal. Jeg sa på en forsiktig måte at vi ikke kunne kjøpe "av de dyreste". Hun var veldig forståelsesfull, og kom med en til "bare" 17 500 😂 Fikk heldigvis en brukt versjon noen tusenlapper billigere. Flott sal, da, en brun Prestige Roma. Da måtte vi jo også ha brunt hodelag osv. , og kjøpte også en utrolig fin gråbeige sjabrakk på Horze. (De har fått inn mange fine nye farger!) Rico ble bare sååå Mr. Handsome! 😍 Og godt for jenta å slippe å hoppe i dressursal...

Og når vi først var der, fant vi ut at Siriol burde få dressursal... En litt rimeligere, godt brukt (husker ikke merket). Godt å vite at ponniene har det utstyret de trenger, selv om det gjorde et godt innhogg i sparepengene. Ellers veldig fornøyd med salmaker Line, hun virket dyktig og var utrolig hyggelig! 

• Liker 4

Kjøpt nye dekk til maratonvogna, nummerskilt til selen med navn på, rød dressurshabrack og hvit ridebukse. Har bestilt salettunderlag og underlag til bryst i rød neopren, det blir fint. Og så har jeg bestilt ny polstring til vogna,  og ny sånn dingsemappe som skal henge bak over ståbrettet. Aner ikke hva det heter. 

I dag fikk jeg endelig nyheten jeg har venter på i 6 måneder, det nye fortøyet, halereimen og hodelaget til Brasil er endelig ferdig! Alt er smidd, garvet, sydd og designet av salmakeren. 

Spennene har tradisjonelt portugisisk mønster, men vi valgte noen laget etter arkeologiske funn, antakelig fra vikingtiden, for å symbolisere at Brasil er både norsk og portugisisk.

Læret kommer til å bli mørkere med årene.

Nå gleder jeg meg til å komme til Portugal for å prøve det 😍

CB763D1C-8468-4A42-9BDC-51AE42161C77.jpeg

0FDD0D34-5751-4528-93F5-4035D2EB242E.jpeg

A8A99002-A9A7-410C-8ED4-DE9F5A5AA320.jpeg

E569C621-1102-4089-8A32-BBCDFFE9676C.jpeg

990171F1-BEF0-4780-8CD0-7454C26D0089.jpeg

• Liker 23