Jump to content
Sign in to follow this  
hildevictoria

Noen som har erfaring med for fra Dodson & Horrell?

Recommended Posts

Jeg bruker D&H nå på mine, siden vi har forhandler på stallen og får det levert ;)

Rainbow får Build-Up og Competition mix, og han har virkelig kommet seg muskelmessig.

Jeg brukte også Pavo ei stund, og det fungerte fint det, men jeg syns D&H er enda bedre, for jeg trenger bare å gi ca. halvparten av mengden for å få samme resultatet.

Jeg supplerer også med Lucernepellets, og har en hest nå som har gått fra å være tynn og kantete, til å bli rund og fin i kroppen, og i godt hold :)

Gir også unghesten Build Up, og han ser helt superfin ut i kroppen, blank og fin pels, og godt energinivå :)

• Liker 2

Det hørtes jo veldig lovende ut da :D Spesielt mtp foringsmengde; Føler jeg må gi mer og mer av Spillersen for å se resultater.. Ca hvor mye Build Up gir du? Og, hvor mye koster en sekk? :)

Nå har de måtte gå opp i pris til oss pga høye fraktkostnader, men det lå på ca. 350 før, nå koster det 400 for en sekk. Rainbow får 1 liter(ca 0,7 kg) morgen og kveld, Don Priamos får en halvliter morgen og kveld.

Ja, vet men han trenger noe build up greier også. Han er 33 år gammel og ganske tynn. Får spillers senior conditioning mix nå, men ser ikke så stor forskjell. Kanskje er build up bedre?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, vet men han trenger noe build up greier også. Han er 33 år gammel og ganske tynn. Får spillers senior conditioning mix nå, men ser ikke så stor forskjell. Kanskje er build up bedre?

Jeg synes heller ikke condition mix gjør noen forskjell.. Der Migo står på trening forer de med dette, så da tenker jeg at det er like greit :) Gjelder bare å finne noen som selger det når jeg tar han hjem da.. hmm..

Ja, det tror jeg nok helt sikkert vil fungere da ja:) jeg har iallefall veldig god erfaring med det så :)

Litt usikker på prisen på de andre fórtypene, men de ligger rundt 400 tror jeg.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Prisen er ikke så nøye om det virker. :) Spillers koster jo nesten 400 her i landet det og.

Vet du om noen i Sverige (Värmland) som selger D & H?

Spillers ligger på 330 kr, så det blir jo en ganske stor forskjell hvis man kjøper noen sekker av gangen. Men hvis det virker, så er man jo selvfølgelig villig til å betale det lille ekstra :)

Joda, sant det. Men om det virker og Skjóni legger på seg kunne jeg gjerne betalt 1000 kr også. Mente jeg hadde betalt 375 for Spillers på Gjesti jeg, men mulig jeg husker feil. Sist gang kjøpte jeg det på Hasselgatan shop i Sverige,.

Og, hvis mamå gi mindre av det ifht andre for så er det jo verdt det også, dete blir jo ikke dyrere.

Jeg tester noe annet til min nå i første omgang men om DET ikke funker må vi utenfor "boksen".

Drar opp denne jeg. Vurderer build up til den tynne og umuskulerte gråpelsen.

Men han trenger ikke mer energi, for han er i grunn våken nok :P

Vil dette fungere bra da?

Han er i vekst og har fremdeles ikke begynt og legge seg ut i bredden(4år)

Så kanskje Build Up og noe fibergreier for å stabilisere magen hans hadde gjort susen.

Forje eier foret han på 11kg og 2-3kg cavalor 50/50.

Nå får han nesten 20kg høy i døgnet, men må ha kraftfor også.

Kommer ikke til å bli ridd før jeg får han opp i vekt. Blir mye tømmekjøring framover  :hest:

Det jeg har sett mest forskjell på er pelskvaliteten! Migo skinner jo omkapp med solen i ser skikkelig sunn og frisk ut :D Han har også fått bedre overlinje, tror han har fått mer fett på kroppen også :) Kan ta etter-bilde i dag!

Ja det må du gjøre:-) har du merket noen forskjell på energi nivået kontra condition mix?

Sendt fra Xperiabajsen

Joda, sant det. Men om det virker og Skjóni legger på seg kunne jeg gjerne betalt 1000 kr også. Mente jeg hadde betalt 375 for Spillers på Gjesti jeg, men mulig jeg husker feil. Sist gang kjøpte jeg det på Hasselgatan shop i Sverige,.

Bruk D&H sixteen plus. Jeg bruker det på min 28år gamle ponni og det fungerer supert i tilegg til build up :)

Min hest med champion og min hest 1mnd etter bytte til D&H.

Det var et bilde her, men det ble borte. Hvordan legger man opp bilde?

Edited by karna

Prisen er ikke så nøye om det virker. smile.png Spillers koster jo nesten 400 her i landet det og.

Vet du om noen i Sverige (Värmland) som selger D & H?

Får kjøpt hos ei som driver med islandshester og hestemassasje i Charlottenberg.

Får kjøpt hos ei som driver med islandshester og hestemassasje i Charlottenberg.

Jeg begynte i høst å gi han Slobber Mash fra Pavo og en müsli fra Krafft for hester som trenger å legge på seg og det med stor suksess! Han la plutselig på seg masse og ble rund og fin over både rygg, rumpe, skuldre, flanker og mage. Helt utrolig! Det er det beste som skjedde i 2013! Trodde aldri han skulle runde 34 år, men det har han nå gjort. Håper virkelig det fortsetter og at han ikke taper seg igjen.  

Edited by Skjóna
  • Liker 4

Har selv begynt med Build Up. D&H er det fôret som er lettest å få tak i for min del. Valgte Build Up da det lå nærmest Champion Ekstrem (men det er så håpløst tungvint å dra til FK i forhold til den lokale hestebutikken).  For å være helt ærlig. Jeg hverken merker eller ser forskjell på hesten ved bytte fra Champion til D&H  ;)

Edited by hofdi

Guest

Vi har bytta til D&H i dag, Competition Concentrate sådan, så nå er jeg spent på å se hvordan Brego reagerer på dette. Han har gått på Champion Gull i en mnd nå (hadee ikke tid til å kjøre til EU for å fange) og er helt pling i bollen for tida. Håper forbytte vil få ham tilbake til seg selv igjen, for dette er det eneste som har endret seg. Bruker Spillers til vanlig, men nå var det utsolgt, så da gir vi D&H en sjanse :)

Hvem forhandler uten om BS? (i Sverige og :) )

Edited by Issa

Guest

Jeg kjøper på Hasselgården i Strømstad. Veldig (!) fornøyd med foret, og kommer til å fortsette med dette så lenge det er mulig å få tak i. Hesten strutter av håndterbar energi, gjør det godt i løp, og får ikke mer enn 1 liter daglig fordelt på to måltider. Lommeboka mi er veeeldig fornøyd med små mengder, hehe.