Jump to content
Sign in to follow this  
MarteJ

Webbers

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter nye webbers til dressursalen. Fra før har jeg noen jeg kjøpte fra Høøks, men de begynner og dra på åra. Hvilke merker anbefaler dere, og evt. hvor får man kjøpt dem? Hadde vært fint om de ikke var altfor ille å få gjennom stigbøylene også ;).

Jeg har Stübben sine, de er knallgode! :) Hatt mine i flere år og de ser fortsatt nye ut. Strekker seg ikke og er lettte å justere :)

• Liker 1

Jeg har Stübben sine, de er knallgode! :) Hatt mine i flere år og de ser fortsatt nye ut. Strekker seg ikke og er lettte å justere :)

Vet du hvor man får tak i slike?

Jeg føyer på et ekstra spørsmål, jeg: Finnes det webbers beregnet for sadler med hele stigbøylefester? Jeg har bare ringer, og får dermed ikke brukt vanlige webbers.

Jeg har et par wintec, som er litt sånn gummiaktig.. De er utrolig slitesterke (takk for at jeg fikk dem Tindrepiloten :D) Men de lager gnukkelyd mot salen. Arhg. Også har jeg et par i lær med nylonkjærne fra Ástund, som er knallgode, dog de begynner å bli litt slitte dessverre. Har brukt dem mye i flere år da. De fra Høøks ser gode ut. Tror jeg skal gå for de neste gang :)

Vet du hvor man får tak i slike?

Mine er kjøpt på FK, men antar Stübbenforhandlere kan skaffe dem? Hør med Skoies f.eks.? :)

Jeg har et par fra Høøks og et par fra Treadstone. Synes de fra Høøks igrunn har fungert greit, brukt de i et år omtrent. Ble veldig slitt i skinnet, så på hullet jeg pleier å ha remmene er det et hakk etter spennen i læret, som har slitt inn i læret så det bare er nylonen igjen. Treadstone-reimene er nye, så vet ikke hvordan de fungerer enda. Synes Høøks sine var bedre i salfestet og t-spennen, siden Treadstone sine er lærdekket også i ringen til salfestet hvor Høøks-reimene er kun nylon. T-spennen er også bedre utformet på Høøks sine. Altså, Høøksreimene er helt ok, men jeg er ikke fornøyd med hvor lenge de holdt. Jeg presterte også å kjøpe i herrestørrelse, så jeg med mine 174 cm måtte ha reimene på nest innerste hull :P

Jeg har fra Høøks. De er flere år gamle og fortsatt gode som gull:)

Kjøpte også for lange, men det går akkurat på innerste hull.. Er så kort i lortefallet at jeg sikkert burde hatt barnestr:p

Jeg har et par til hver sal(2 saler). Ene har jeg Bates sine og syns de er knallgode. +for opphengshull :D Siste jeg kjøpte var Top Reiter, og syns de er gode de også. Disse var enklere å få på stigbøylen siden de går på stigbøylen bakveien :P Så får jeg se hvor lenge disse holder. Kjøpt hos Skoies begge 2.

Får man tak i webbers som er mykt i læret? Altså slik at det ikke kommer slitasjemerker på salen så fort? Kommer disse også i brunt?

Lurer på om ikke Horze har noe brukbart i lær, men har aldri fått tafset på demsiden de aldri har dem i butikken når jeg kommer og skal ha.. Har bestilt i horze-butikken på Elverum, men de har aldri ringt meg opp og sagt fra at de er kommet inn:

http://www.horze.no/Stigb%C3%B8ylerem%2C-dressur/16515,no_NO,pd.html?dwvar_16515_color=BL&start=15&cgid=stirrups

Jeg føyer på et ekstra spørsmål, jeg: Finnes det webbers beregnet for sadler med hele stigbøylefester? Jeg har bare ringer, og får dermed ikke brukt vanlige webbers.

Noen burde finne opp webbers med lukkning i begge ender (bare et hull og T-spenne oppe) synes jeg. Ringer på min ene sal også og på den skulle jeg gjerne hatt lite remmer

Jepp!

Blant annet de som selger Sensation saler har slike(tilhesten.no).

Får tak andre steder også om man kjører litt kreativ googling.

T-bar i begge ender, fra tilhesten:

DSCN16066.JPG

Iberica:

Ja, man får tak i webbers som både myke i læret og brune, men må ofte litt opp i pris. Jeg hadde noen webbers for noen år siden som var helt nydelig lærkvalitet(bløtt og smidig) og i en kjempeflott brunfarge, men husker jeg hvor de ble kjøpt? Nei.. Men det finnes ihvertfall! ;)

Edited by Azawakh
  • Liker 1

Kult. Sensation ja, sikkert dyre de da men verdt å sjekke

Jepp!

Blant annet de som selger Sensation saler har slike(tilhesten.no).

Får tak andre steder også om man kjører litt kreativ googling.

T-bar i begge ender, fra tilhesten:

DSCN16066.JPG

Iberica:

Ja, man får tak i webbers som både myke i læret og brune, men må ofte litt opp i pris. Jeg hadde noen webbers for noen år siden som var helt nydelig lærkvalitet(bløtt og smidig) og i en kjempeflott brunfarge, men husker jeg hvor de ble kjøpt? Nei.. Men det finnes ihvertfall! ;)

På tilhesten.no fant jeg bilde av en sensation sal med ringer og remmer:

post-41-1345108148,81.jpg

Sånn system kan jeg ogå ha til min sal...

~signatur~

Iberica:

Ahh, men da finnes det jo der "ute".. Så får jeg bare bli kreativ med googlingen min :)

Top Reiter sine har åpning nede for å få på stigbøylen og jeg syns de er herlig myke i skinnet. Og di fantes da i brunt og?...

Nåh, helt OT egentlig men jeg lette etter noe i boden i går og da fant jeg min datters ponnistigbøyler og medfølgende "webbers" i syntet. Nåh. Trodde de vsr solgt men hei så flott at de ikke var det, for det er stress når 6 åringen skal ri og bruke mine bøyler.

Dog, jeg må finne en måte å feste de til ringene på bomfrisalen på, for han vil helst ri i den. Tror det blir karabinkroker. Det er jo ikke mindre trygt enn vanlige remmer liksom.

~signatur~

Skal kjøpe meg nye webbers nå,men husker ikke lengde jeg bruker. 🙈

Så er det 70 eller 75 cm som er vanlig for en som er ca 165 cm høy?

Er ikke 70cm vanlig "damestørrelse"? Nå ble jeg usikker med en gang jeg skrev noe her..... 😅😅😅😂

Jeg er 172 ca og bruker 70. Har de vel på det fjerde innerste hakket stort sett.

Jeg kjøpte nettopp Webbers i 70 cm. Har ikke fått de enda, så kan ikke si noe om hvorvidt det er passe, men jeg håper det 😂   Jeg har et par fra før som jeg er ganske sikker på at er i 80, som er for lange, så jeg tok 70 denne gangen 😛 

Da gambler jeg på 70. :P

Så lenge siden jeg kjøpte de jeg bruker nå at jeg ikke aner str på dem.