Jump to content
Iberica

Distanse Snikksnakk

Recommended Posts

Noen som skal starte i distanseritt snart?Kunne godt tenkt meg å deltatt på Frolandsrittet hvis jeg finner meg en hest å ri på ;)

Jeg skal ri i Froland 1. september 40 km, samt Nannestadsrittet denne måneden, 40 km der også :) Har startet flere ganger i Froland (appåtil medlem der også) og det er iallefall et nydelig sted ;) Nannestad har jeg aldri vært i før. Ja også skal jeg starte det i slutten av september i Froland (NM), men bare 60 km.

Edited by Mini

spennende tråd. Har vel dessverre ikke hest jeg kan starte med. Balder er alt for lat og Jenta er vel ratt for gammal selv om ho er ung i hodet, men uten papirer kommer man ikke langt nei :(

Åååh, Jeg gleder meg så mye til vi kommer oss ut i løypene igjen :D

Blir neppe før 2013 tipper jeg, Nå om dagen er vi på 30 minutter skritt, og 100 meter trav.. Opptrening tar tid, når man er pingleponnimamma, hihi!

Men med nyinnkjøpt pulsklokke og GPS-App skal det nok gå bra!

Men, på kalendern for neste år er iallefall officersrittet på Flatner, Heeerlige løyper! ^_^ Så får vi se videre hva som er i nærheten her jeg har flytta henne nå! Har ikke inntrykk av at det var så mange distanseryttere her, ingen i rideklubben som har meldt seg enda..hmm...

Lykke, de har jo ritt i Sigdal, men det blir kanskje like langt ditt som andre plasser på østlandet? Er liksom ikke sånn megautvalg på østlandet føler jeg.

Guest MatildeB

Synes det er alt for lite på østlandet! :( Og de gangene det arrangeres er det jo superpoplært. Froland osv er knallflinke til å arrangere, synes klubbene på østlandet burde lære av dem ...

Froland er supre, er stadig oppi der. Vet selv at det aldri blir noe stort miljø her på Østlandet, mest sannsynlig. De to siste årene (unntak av dette året) har det vært MYE avlyste ritt, de fleste på østlandet. :-( Godt jeg har foreldre som er engasjerte, og kjøring, overnatting osv for å få delta er ikke noe problem..

• Liker 1

Guest MatildeB

Ja, har inntrykk av at de står på knallhardt der borte! Er så irriterende at det er så lite på Østlandet, vi har jo hundrevis av aktive klubber som arrangerer tonnevis med sprang og dressurstevner her ... Men nesten ingen som gidder å arrangere noe som helst innen distanse :(

Hvorvidt det blir noe ritt fremover på oss er jeg meget usikker på. Med syk hest og syk rytter kan det ta en stund. Dessuten aner jeg ikke hva som skjer videre, har jo flyttet hjem til Asker igjen, mens ponni enda står i Vestfossen. (Selv er jeg i kongsberg om dagen). Hun skal jo være med meg etterhvert, så vi får se hvor jeg ender opp. Lyst til å flytte til Froland :D

Savner veldig flere distanseritt.. Vil starte masse, komme høyere opp i klassene og kooose meg med ponnis :D

(Og evt. Nye Mr X <3 )

Åh jeg har fått helt distansedilla igjen og krysser fingrene for frisk hest og kanskje noen fler enn 1 ritt neste år. Har funnet et ritt i tillegg til det som er "rett i nærheten" som er mulig å kanskje reise til og jeg tror det skal være (var iallefall i år) enda et jeg kan få reist til.

• Liker 3

Hehehe :D Sånne (ekstra distanse-dilla) perioder får jeg og - da er det innmari kjipt med syk hest, man er motivert som bare søren! Hender jeg nesten flyr veggimellom fordi jeg har sååå mye jeg vil gjøre med indy.. (Noen som har en fungerende bakpart å bytte bort? :P )

Hadde det bare vært limegrønt og ikke neon! :( Men det finnes ikke skikkelig limegrønt i biothane. Måtte vel uansett hatt sidepull :P

Finnes det noen sider med oversikt for de ulike rittene? Hvilke regler har man å forholde seg til innen distanseritt (lisens, grønt kort, papirer på hest, osv)?

Finnes det noen sider med oversikt for de ulike rittene? Hvilke regler har man å forholde seg til innen distanseritt (lisens, grønt kort, papirer på hest, osv)?

Det ligger terminliste på Horsepro  :) Bare velg distanse under gren, så kommer det opp. :)

Hesten skal være vaksinert (Grunnvaksine og så hvert år), må ha pass. Rytter må være medlem av NRYF-Klubb. Grønt kort er fra klasse LC (40 km - 49,9 km)

Lisens kreves fra LB. 

Du finner reglement her: http://www.rytter.no/LinkClick.aspx?fileticket=OKwEK3-RaRc%3d&tabid=194

Ellers enkelt forklart: Du skal ri rittet innenfor min og makstid (I Clear round klassene ihvertfall, LD og LC). Når du kommer til mål skal du få pulsen ned under 64. Så skal hesten vises, puls sjekkes, og den skal mønstres.

i Fri-fart klassene (Fra LB og opp) er det litt mer omfattende sjekk av slimhinner, magelyder og slikt. :)

Edited by Lykke

Har lyst på marine eller kongeblått kansje...hehe:)

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2

Regna med det.. :P Driver å kjøper flere farger for tiden jeg.. :P Har innmari lyst på blått. Nettopp kjøpt lilla.. :P

Miriam: tror uansett det hodelaget hadde blitt altfor stort til hesten din, eller det er jo veldig stillbart da:) fargen er veldig fin men vil ha noe som matcher ridebuksa hehe:p

Lykke: hehe skjønte du at det var blått? :P

Hørtes det mye ut med 1100 for hodelag og bryst? Husker ikke hva jeg ga for det. Men nytt koster bryst 80$ og hodelag 55$

Lykke: hehe skjønte du at det var blått? :P

Hørtes det mye ut med 1100 for hodelag og bryst? Husker ikke hva jeg ga for det. Men nytt koster bryst 80$ og hodelag 55$

....Regna veldig med det, ja :P 

Kosta 828 nytt + frakt.. Så da blir jo 1100 litt mye, syns jeg?

Er jo ikke toll på hesteutstyr :) Aldri betalt moms for ting fra Runninbear heller. Frakt er vel en 250kr om jeg husker rett? 40 dollar eller noe. 

Det ligger terminliste på Horsepro  :) Bare velg distanse under gren, så kommer det opp. :)

Hesten skal være vaksinert (Grunnvaksine og så hvert år), må ha pass. Rytter må være medlem av NRYF-Klubb. Grønt kort er fra klasse LC (40 km - 49,9 km)

Lisens kreves fra LB. 

Du finner reglement her: http://www.rytter.no/LinkClick.aspx?fileticket=OKwEK3-RaRc%3d&tabid=194

Ellers enkelt forklart: Du skal ri rittet innenfor min og makstid (I Clear round klassene ihvertfall, LD og LC). Når du kommer til mål skal du få pulsen ned under 64. Så skal hesten vises, puls sjekkes, og den skal mønstres.

i Fri-fart klassene (Fra LB og opp) er det litt mer omfattende sjekk av slimhinner, magelyder og slikt. :)

Det så om mulig enda mørkere ut enn western her i fylket, gitt.. :P

Ah, overkommelig på rytter- og hestedelen da, om ikke annet. Distanseritt virker jo som en knallkjekk gren, synd det er så vanskelig å få til noe som helst annet enn sprang/dressur her i området..

Det så om mulig enda mørkere ut enn western her i fylket, gitt.. :P

Ah, overkommelig på rytter- og hestedelen da, om ikke annet. Distanseritt virker jo som en knallkjekk gren, synd det er så vanskelig å få til noe som helst annet enn sprang/dressur her i området..

Altfor lite ritt ja..Men, grenen vokser raskt! Du får spørre litt klubber om de vil arrangere, er mye hjelp å få til å arrangere første ritt :) Mange som syns det er litt skummelt å arrangere noe man ikke har gjort før, og trenger litt hjelp til å komme igang. 

Og ja, det er virkelig en super gren!