Jump to content

Feltritt snikksnakk

Recommended Posts

• Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så kjempeuberfornøyd med gamle grå! Plassert i dag, nr 3 av 9 med 61, noe prosent i dressuren, null feil på hinder i sprang og terreng, litt overskreden makstid ( ingen red under, stedvis bløtt

Noen av kjærestens blinkskudd fra i går.

Jeg har visst gjort over 50 starter i feltritt i år, hehe! Her er ett lite knippe, av hestene/stevnene. Har ridd alt fra P80 til CNC*.

Posted Images

5 minutter siden, Wilisia skrev:

12234866_10156236628215313_1392554408185

Jeg har visst gjort over 50 starter i feltritt i år, hehe! Her er ett lite knippe, av hestene/stevnene. Har ridd alt fra P80 til CNC*.

Så kjekt å høre fra deg! :D

12234866_10156236628215313_1392554408185931666_n.jpg?oh=180f041ff26d15f02e92f2b5d6f65018&oe=5714B488

Er bare litt misunnelig altså :D håper virkelig jeg kommer igang til neste år, savner feltritt sånn!

12234866_10156236628215313_1392554408185931666_n.jpg?oh=180f041ff26d15f02e92f2b5d6f65018&oe=5714B488

Så du skriver fortsatt Norsk? [emoji16] forstår ikke halvparten av den svensken du skriver på facebook engang [emoji87]

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Liker 1
  • 4 months later...

http://practicalhorsemanmag.com/article/jim-wofford-eventing-lives-balance-29236?utm_campaign=shareaholic&utm_medium=facebook&utm_source=socialnetwork

Meget interessant angående motsetningen mellom dressur, hester som "overgir seg, venter på ordre", og hvorfor stadig økende krav til dette i dressur og sprangdelen kan være en av årsakene til økningen av kræsj og farlige fall i terrengdelen de senere årene. Hestene er ikke lenger like vante til å ta ansvar for å finne steget/ ordne opp selv. 

56 minutter siden, LisaFi skrev:

http://practicalhorsemanmag.com/article/jim-wofford-eventing-lives-balance-29236?utm_campaign=shareaholic&utm_medium=facebook&utm_source=socialnetwork

Meget interessant angående motsetningen mellom dressur, hester som "overgir seg, venter på ordre", og hvorfor stadig økende krav til dette i dressur og sprangdelen kan være en av årsakene til økningen av kræsj og farlige fall i terrengdelen de senere årene. Hestene er ikke lenger like vante til å ta ansvar for å finne steget/ ordne opp selv. 

Veldig interessant!

Jeg synes også den artikkelen var veldig interessant, og ga mye mening. Og en fin vinkel på hvorfor jeg til tider har hatt veldig ulikt syn på ridning som f.eks flere fra trollspeilet. Fordi når jeg rir feltritt, så kan jeg ikke kontrollere hvert eneste steg.

• Liker 2
  • 8 months later...

Høres bra ut! Tror ikke det blir noen feltrittsskjorte i første omgang, men ser de har et sånt "solo-kit" som jeg ønsker meg. *prosjekt få orden på villvokst kaldblodsman* . Nytter ikke nappe så tykk og lang man som det min har, det blir nok regnet som dyreplageri! For øyeblikket ligger den i lange fletter innenfor en dekkenhals i et forsøk på å få den over på EN side i første omgang, så kanskje tynning og klipp etterhvert. Ser ut som det skogtrollet hun er nå for tiden! :D 

• Liker 1
  • 5 months later...

Tror jeg har spurt før, men hvor blir nærmeste feltritt bane for meg som bor i Skien? Noen lokale baner som har treninger nå i sommer? Jeg er helt grønn, men har veldig lyst å prøve meg!! (Men har litt dårlig stedsans når jeg skal kjøre på ukjente steder 😉)

40 minutter siden, Torhild skrev:

Tror jeg har spurt før, men hvor blir nærmeste feltritt bane for meg som bor i Skien? Noen lokale baner som har treninger nå i sommer? Jeg er helt grønn, men har veldig lyst å prøve meg!! (Men har litt dårlig stedsans når jeg skal kjøre på ukjente steder 😉)

Den gangen jeg startet ville det vært Rauland eller Evje,men vet ikke om det er baner der lenger.

Jeg har mista litt oversikten i det siste, det har jo kommet endel små knøttecup-baner rundt omkring som jeg ikke vet hvor ligger. Det er en Facebookgruppe som heter FeltrittNorge, du kan jo bli med der og spørre, sikkert noen som vet :)

• Liker 1
1 time siden, LisaFi skrev:

Designer 10 til Bettina Hoy, holy moly for en herlig atletisk hest! 😍😍😍

IMG_1570.JPG

IMG_1571.JPG

Ååå den er fin!! Hva ser du på? Luhmuhlen?

Jeg pleide å få mail hver gang det var noe på FEI TV, men etter de fikk de nye fine hjemmesidene har jeg mistet dem, så går glipp av ting i hytt og pine :(

1 time siden, Hanna skrev:

Gøøøy!

Haha, jeg tenker fortsatt på ham som et lite føll, jeg. :ahugegrin:

Lillegutten er jo blitt hele 10 år gammel  nå :blink:

9 timer siden, Hanna skrev:

:blink::blink::blink:

Betyr det at jeg er gammel også...? :ninja:

Vet ikke med deg, men jeg fyller bare halve år etter fylte 20, så nå nermere jeg meg 30 😄

• Liker 2
7 timer siden, LisaFi skrev:

Ja 😁

Synes jo litt synd på Ingrid, vært flere ganger nå hvor hun har vært såå nærme å vinne en av de virkelig store, og så skjærer det seg i siste øyeblikk. Men sånn er sporten!

• 9 months later...

https://www.tidningenridsport.se/os-hast-dod-i-burnham-markets-terrang-tavlingarna-avbrutna/

Er det for gammelt å være 17 år i toppklassene for feltritt? (Hesten altså?). Til sammenligning går varmblodstravere løp ut det året de fyller 12, og kaldblodstravere 15. 

Vil mene det er en ganske stor forskjell på å gå GP sprang og ørtenstjerners feltritt også. 

Tanker?