Jump to content

Feltritt snikksnakk

Recommended Posts

• Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så kjempeuberfornøyd med gamle grå! Plassert i dag, nr 3 av 9 med 61, noe prosent i dressuren, null feil på hinder i sprang og terreng, litt overskreden makstid ( ingen red under, stedvis bløtt

Noen av kjærestens blinkskudd fra i går.

Jeg har visst gjort over 50 starter i feltritt i år, hehe! Her er ett lite knippe, av hestene/stevnene. Har ridd alt fra P80 til CNC*.

Posted Images

Det er vel ikke så mange som driver med feltritt her.. Jeg syns det hadde vært supergøy å prøvd, da, det virker kjempemoro :D Det har ligget et nedfallstre over en av ridestiene rundt stallen den siste tiden og det hender jeg må hoppe over den når vi rir forbi, for det er så gøy  :D

Det er utrolig gøy, og noen ekstra ting å tenke på i forhold til sikkerhet/ sits osv. Kjempelurt å prøve med instuksjon først i alle fall. :)

Ja, helt klart, hadde jeg skullet prøve ordentlig hadde jeg nok gått for litt instruksjon! Men når det er snakk om et max 30 cm høyt nedfallstre på en ponni som jeg vet kan hoppe skyhøyt så har jeg ikke vært sååå redd :P

Edit: Men jeg har uansett ikke noen hest som jeg kunne prøvd feltritt med, så for min del er det dessverre ikke så aktuelt å prøve any time soon :)

Edited by Sivoya

Ååh har så lyst!! Men ikke sjans på at jeg bruker tid og penger på å ta med Cosmo, så får vente til jeg evt får ny å ri på. Savner det veldig, og savner også miljøet som var i England, der var det feltritt hele tiden.

Men tenker jeg melder meg som hindervakt eller noe neste stevne, må være involvert :)

• Liker 1

Ja, spesielt i KC, tenker jeg. At hvis det går "åt skogen" i dressuren så får ekvipasjen fortsette konkurransen alikevel.

MC bare for dem som har noe spesielt ved seg nå, blødersykdom, beinskjørhet, sukkersyke etc. Like greit! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Liker 1

Jeg er så kjempeuberfornøyd med gamle grå! Plassert i dag, nr 3 av 9 med 61, noe prosent i dressuren, null feil på hinder i sprang og terreng, litt overskreden makstid ( ingen red under, stedvis bløtt og glatt). Verdens beste hest!!!!! <3

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Liker 14

Kjempefine bilder, Lisa! :)

Feltritt ser vanvittig moro ut! Har jo valgt pittelitt feil rase kanskje, men var faktisk med på "feltrittsleir" en uke med en islending jeg lånte. Var jo dødsgøy! Hoppet oljetønner, og greier.

• Liker 1

I forhold til å være uredd og ta seg godt frem i all slags terreng burde jo en islandshest være helt topp i terrenget! :) Man kan kose seg utrolig mye med den hesten man har om man ikke har alt for høye ambisjoner.. På dette nivået her (KC) er det jo bare gøy, en opplæringsklasse egentlig. :) 

I forhold til å være uredd og ta seg godt frem i all slags terreng burde jo en islandshest være helt topp i terrenget! :) Man kan kose seg utrolig mye med den hesten man har om man ikke har alt for høye ambisjoner.. På dette nivået her (KC) er det jo bare gøy, en opplæringsklasse egentlig. :)

Jo, var i hvert fall veldig moro med den jeg lånte! Han var veldig stødig og da. Mulig Pille kan egne seg etterhvert, han er en litt bekymra type, men finner ikke på noe særlig tull og er egentlig ganske stødig han og. :) Hvor høyt hoppet dere her? Jeg er egentlig en helt håpløs sprangrytter så må vel få litt mer rutine der først.

Dette er bare 60 cm hinder, er bare hesten min som tar det så blodig alvorlig.. :lol: 

Har litt trøbbel med at hun kan finne på å tenne på - og dra mot feil hinder (større), på det siste bildet hadde jeg min fulle hyre med å passe på at hun hoppet det lille hinderet og ikke den blå kassen du ser rett bak der... 

Dette er bare 60 cm hinder, er bare hesten min som tar det så blodig alvorlig.. :lol:

Har litt trøbbel med at hun kan finne på å tenne på - og dra mot feil hinder (større), på det siste bildet hadde jeg min fulle hyre med å passe på at hun hoppet det lille hinderet og ikke den blå kassen du ser rett bak der...

60 kunne vi jo klart med tiden!

Haha, herlighet så søtt! Min gamlemor er også sånn, men hun er nok for stiv og "sliten" nå for tiden. Jeg tror Pille er en litt roligere type der, så vi hadde nok vært et bedre team i og med at jeg ikke akkurat er noe sprangtalent. :P