Jump to content
Sign in to follow this  
Iberica

Feltritt snikksnakk

Recommended Posts

Jeg kan begynne med at jeg syns feltritt seg grådig gøy ut men samtidig litt skummelt. Hvor ofte opplever man f.eks at hesten (les: rytteren) bommer totalt på hinderet og "river" noe som teknisk sett ikke kan rivest? :emoticon-cartoon-001:

hmm.. jeg er nok ikke den rette til å svare da jeg bare har vært med på et par treninger, men det har ikke skjedd så langt. Mye handler jo om hvordan man rir, og er man redd for at hesten kan ta borti kan du alltids kline den inn med liniment. Det er også viktigere å ikke starte på de aller høyeste hinderne med en gang :)

Jeg kan begynne med at jeg syns feltritt seg grådig gøy ut men samtidig litt skummelt. Hvor ofte opplever man f.eks at hesten (les: rytteren) bommer totalt på hinderet og "river" noe som teknisk sett ikke kan rivest? :emoticon-cartoon-001:

Så det skjer noe alvorlig? Ikke så ofte vil jeg si. At de dunker til skjer litt nå og da, spesielt siden de hestene som oftest brukes til feltritt, ikke er kjempeforsiktige (på lavt nivå i alle fall), men det skjer ikke så mye me det!

Hvordan går det med årets planer og mål da? Noen som vil dele med seg. Gleder meg masse til sesongen begynner!!!

• Liker 1

Dytter opp denne igen. To uker til mitt förste stevne. Rir en debutant så det föles ganske lett, og jeg gleder meg til å komme igang igjen! Hvordan ser det ut for andre feltrittsentusiaster? :D

Åh. Har så lyst! Men gamla er litt vel ute av form og den unge er ikke klar enda. Vi trenger henger snart så vi kommer oss rundt på litt treninger.

Noen her inne som trener hos Nasrin? Det er nærmest for oss.

Kjenner jeg savner feltritt sykt! Skulle ønske jeg hadde en hest som kunne gå det.... Men for å spare liv og lemmer er det nok best å ikke prøve med Ucintha :P

@LisaFi : personlig ville jeg ikke dratt dit. Da ville jeg heller dratt litt lenger for å trene :) mange fraråder folk å dra dit på stevner og treninger pga dårlige forhold.

Jeg har vært der før og hatt det kjempefint jeg, tror det er litt prestisje i å ikke si for mye pent om hverandre i den bransjen også dessverre.

Joda, kanskje ikke påkostet massevis på bunner osv og man rir ute osv, men undervisninga er bra og områdene er fine, alltid spennende hinder å ri på.

Men felt er en utendørssport og vær og føre er som det er når man kommer på stevner også.. :)

Alternativet her er i såfall Starum innen "kjørerekkevidde" på en ettermiddag.

Hvis du har vært der og synes det er ok, så er det vel bare å dra :) opplevde ikke noe sånn som drittslenging eller noe, men at det var så dårlige forhold at det ikke var noe poeng å dra dit på stevne. Trening kan jo være noe annet :)

Jeg red på stevne der i 2010 og da husker jeg at noen som skulle ri klassen over sutret voldsomt over forholdene. Spesielt en klikk fra en klubb ( var KM samtidig).

Var fine forhold når jeg red i alle fall og hun som vant neste klasse klagde ikke på noe hun heller.

Er sikkert for lite nøye jeg da, rir jo på mye rart underlag på annen trening også. :) vi hadde bra utbytte av å være der vi i alle fall.

Det viktigste er jo hva man synes selv :) vet ikke om den klikken, men mulig det var derfor jeg ble frarådet det :P litt lettere når det et trening for da er det jo bare å unngå de hinderne det kanskje ikke er bra rundt om det er tilfellet :)

Jeg savner feltritt!!:P

Red feltrittstevne for to helger siden og vant :D :D Ble nok siste for oss så får vi se hva som skjer. Vil til England å jobbe i feltrittstall!

• Liker 2

Red feltrittstevne for to helger siden og vant :D :D Ble nok siste for oss så får vi se hva som skjer. Vil til England å jobbe i feltrittstall!

drar opp igjen denne. 

anbefaler deg virkelig å dra å jobbe på feltrittstall i england, det gjorde jeg og det var "the time off my life" 

• Liker 1

Hvor var du og hvordan var det? Har satt det lite på vent da jeg fant perfekt plass i Sverige ;) Har jo kjöpt en ny hest også!

var her: http://www.westkingtonstud.co.uk Helt fantastisk plass tatt rett ut ifra en film så det ut som. Ordnede arbeidsforhold med fine rom til de ansatte. mat og bosted inkludert. Stevner og clinicer som vi fikk dra rundt på + at jeg fikk veldig mange gode venninner :D Og sist men ikke minst var eg med på å se 20 flotte føll kom til verden iløpet av våren. Noe jobb på stutteriet ble det også med kjente hingster som Master til Kyra Kyrklund :D

Edited by karna

Hadde jeg bare hatt penger og en frisk hest! Spør meg til høsten eller neste år [emoji14]

Håper virkelig at Cosmo kommer tilbake i form til i sommer - savn terrenget!

Fy søren så mye regler og reguleringer det har kommet nå. Ikke nok med at man må ha grønt kort og lisens, men for å ri 80cm feltritt må man i tillegg ha ridd to 90cm sprangklasser OG dette feltrittskortet?? NRYF vet virkelig hvordan de dreper grasrota, det er helt sikkert... Er det rart det er så få feltrittstevner igjen?!

Eller, det er visst enten feltrittkortet ELLER sprangkvalik, er det sånn? Da er det jo litt mer realistisk

Tror ikke det er begge deler ihvertfall! Feltrittskortet trodde jeg var en prøveordning på vei ut?

På vei ut?? Bah, det virket jo faktisk ganske smart. Jaja... Får kjappe meg å ta det i så fall :P

Hæ, feltrittskort..?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, man kan visst ta det i stedet for sprangkvalifisering - man må i praksis være med på en trening med kvalifisert feltrittstrener og vise for dem at man er på et OK nivå, så skriver de under på kortet og man slipper å kvale i sprang.

Ja, man kan visst ta det i stedet for sprangkvalifisering - man må i praksis være med på en trening med kvalifisert feltrittstrener og vise for dem at man er på et OK nivå, så skriver de under på kortet og man slipper å kvale i sprang.

Jeg vet ikke altså, men mener jeg leste det en plass! Skal sjekke! 

Sjekka nå, jeg har tulla fælt. Det var en prøveordning, men det var det at det var en prøveordning som var på vei :P Det er altså en fast ordning nå! Så det er jo mulig å få til hvis man har tilgang til en av de godkjente trenere:

http://www.rytter.no/grener/feltritt/feltrittskortet/

Edited by Eva

Ja tror du har rett, leste reglementet igjen og det virker sånn. Mener jeg også leste det et annet sted når jeg tenker meg om. Ikke så tydelig bare.

Nå som jeg har fått bil håper jeg å dra på trening veldig snart :) gleder meg!

Men det er sykt få stevner, er jo nesten ingen flere igjen i år!! Helt merkelig for meg som kommer fra Englands-feltritt.... Jaja.