Jump to content

Bilder Fra Turridning!

Recommended Posts

• Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Helt bart igjen... Dagens tur gikk gjennom kulturlandskapet i nabolaget, som også er ganske flott i strålende sol. (Ikke så lett å ta fint bilde mellom ørene når det blåser så manen står opp i pønkers

Vi koste oss på tur på søndag :-)        

Fikk luftet mannen og hestene samtidig. 😅 Skikkelig holkeføre på grusveiene og veien etter underkjølt regn, så da fikk vi kjørt inn et nytt par broddeboots.👌  

Posted Images

Brego er en merkelig hest, i det ene øyeblikket ser han stor og tøff ut, man ser at han er alle sine 160cm høy. I det andre øyeblikket ser han ut som en lang smal reke :lol:  Han var så gjørmete at jeg knapt nok fikk ut sand og dritt fra pelsen, og hadde ikke sjans på å få vekk kladder og dritt fra under magen hans. Så da rir man på klatretur barbak! Han er ikke god å ri barbak på, så kjenner jeg er støl på kjipe steder idag 😂 

E79D42F4-7C46-43A7-8775-6FF0A6A0E8EE.thumb.jpeg.6669c8f2393bb5d726f4211d79c77a22.jpeg

• Haha 2
22 hours ago, AstridN said:

For et turvær vi hadde i går 😍  Red i tre timer, bl.a. på noen flotte, veldig bratte klatrestier. Fikk ikke tatt bilde, men lagde en gopro-video: 

Så fine og varierte turmuligheter dere har! 🤩

2 timer siden, Sivoya skrev:

Så fine og varierte turmuligheter dere har! 🤩

Ja! Det er fine muligheter så lenge vi har tid til å ri litt langt. Vi er heldige, det skjønte jeg da jeg før jul ble kalt inn på teppet som representant for rideklubben på oppvaskmøte med idrettslaget. Noen staller i området har kun skumle trafikkerte veier å ri på, og da hender det de faller for fristelsen til å ri i idrettslagets skiløyper eller sykkelstier. Og det kan de jo ikke gjøre. Vi har heldigvis ikke det problemet, og tilgang til gode klatrebakker og variert terreng :)

• Liker 1
1 time siden, Sivoya skrev:

Huff, ja, det er en kjip situasjon 😕 Jeg er så glad for våre turområder også, jeg kunne ikke stått på en stall uten skikkelige turmuligheter 😅

Nei, absolutt ikke jeg heller! Vi gjorde det i fjor vinter, de skrøt av så flotte turmuligheter, det var da et spor på maks 2 km rundt stallen :P Eh, nei takk, digert ridehus veide ikke opp for det!

• Hææ 1
1 time siden, AstridN skrev:

Nei, absolutt ikke jeg heller! Vi gjorde det i fjor vinter, de skrøt av så flotte turmuligheter, det var da et spor på maks 2 km rundt stallen :P Eh, nei takk, digert ridehus veide ikke opp for det!

Haha jeg har også stått på stall med "flotte turmuligheter", fordi det gikk en gangvei gjennom en slags "skog" (klynge med buskass) og videre ut på gangvei igjennom bebyggelse. Sikkert kjempeflott om "tur" var ensbetydende med skritterunde på 20 minutter en gang i uka, mens man de resterende red i det veldig flotte ridehuset. Hvilket var helt normalt på den stallen, hesten jeg red syntes det var drit kjedelig å gå tur, ville heller på ridebanen. 

Glad jeg har mange grusveier og stier å ri på hjemme hos meg :) 

Ja, jeg har også opplevd skuffelse når jeg byttet stall og de sa at det var fine turmuligheter og jeg ikke var helt enig 😂 Det var likevel mye bedre der enn det dere beskriver da 🙈 Men alt kommer vel an på hva man sammenlikner med, og jeg innså da at jeg er veldig godt vant 😅

Jeg blir stadig overrasket over hva folk mener er gode turmuligheter. I Norge har jeg hatt best turterreng i Oslo, noe jeg synes var rart, men både i Ski, Ås, Asker og Lier har det vært ganske store begrensninger og mye kommer av bønder som nekter folk å krysse noen del av eiendommen deres. Det samme med privatfolk som nekter folk å ri på offentlig vei og blir farlige i oppførselen om du prøver å diskutere.  I Tyskland er alle superpositive og jeg har opplevd at bønder kommer løpende og lurer på om vi trenger høy/halm og lignende. Kan ri overalt og det er et stort nettverk av grusveier samt enkelt å ri inne i skogen da det er veldig fin bunn overalt. Eneste minuset off track er villsvin så da  må man følge litt ekstra med 😛 

• Hjerte 1

Typisk norsk bonde det der. Vi har noen av dem hos meg, samt et par sånne privatfolk som nekter folk å ri. Han ene har truet med hagle, og han andre med å slå (ikke meg). Men kommer heldigvis overens med minst tre, så da har jeg nok. 

Vi bor på feil sted, mange nisser her nord 😅 eneste som er verre er England tror jeg, der blir de jo kjørt ned fordi de må ri langs veien. 

På 4.2.2020 at 13.50, smaaen skrev:

Jeg blir stadig overrasket over hva folk mener er gode turmuligheter. I Norge har jeg hatt best turterreng i Oslo, noe jeg synes var rart, men både i Ski, Ås, Asker og Lier har det vært ganske store begrensninger og mye kommer av bønder som nekter folk å krysse noen del av eiendommen deres. Det samme med privatfolk som nekter folk å ri på offentlig vei og blir farlige i oppførselen om du prøver å diskutere.  I Tyskland er alle superpositive og jeg har opplevd at bønder kommer løpende og lurer på om vi trenger høy/halm og lignende. Kan ri overalt og det er et stort nettverk av grusveier samt enkelt å ri inne i skogen da det er veldig fin bunn overalt. Eneste minuset off track er villsvin så da  må man følge litt ekstra med 😛 

Veldig varierende i Ås-området føler jeg, første stallen Grieg sto på her var det en liten skogteig som vi red gjennom på 20 minutter, mens stallen han står nå (i Vestby) er det timevis med grusvei og stier. 

Men i Oslo hadde vi også ganske gode turmuligheter, eneste problemet var om vinteren hvis stiene i skogen snødde igjen og det var skiløyper i lysløypa. 

Edited by IngvildM
  • 2 months later...